تعمیر ماشین لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی

شاید این روزها دغدغه شما خرابی ماشین لباسشویی تان باشد. اگر ماشین لباسشویی شما با مشکل مواجه شده است می توانید به جای خرید یک دستگاه دیگر ، با تعمیر آن در زمان و پول خود صرفه جویی کنید. در این صفحه ما اطلاعاتی را راجب خرابی ماشین لباسشویی می دهیم تا کمک های لازم را به شما کرده باشیم. آرادسرماگستر نمایندگی مجاز تعمیر انواع ماشین لباسشویی می باشد. می توانید برای دریافت خدمات از طریق دکمه زیر سفارش خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

خدمات آرادسرماگستر در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی

  1. بررسی ارورهای ماشین لباسشویی
  2. رفع ارورهای ماشین لباسشویی
  3. جرم گیری ماشین لباسشویی
  4. بررسی و تعویض شیر الکترونیکی
  5. بررسی و تعویض لاستیک دور درب
  6. بررسی، تعمیر و تعویض پمپ تخلیه
  7. بررسی و عیب یابی کمک ماشین لباسشویی
  8. بررسی و عیب یابی دیگ ماشین لباسشویی
  9. بررسی و عیب یابی موتور ماشین لباسشویی
  10. بررسی و عیب یابی هیدرواستات ماشین لباسشویی
  11. بررسی و عیب یابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی
  12. تعمیر و تعویض بلبرینگ، کاسه نمد و سه نظام ماشین لباسشویی

برندهای تعمیر ماشین لباسشویی

تعمیر یخچال و ساید بای ساید دوو

تعمیر ماشین لباسشویی دوو

تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا

فرآیند ثبت درخواست در سایت آراد سرما گستر


سوالات متداول :

بروز صداهای ناهنجار و بسیار بلند لباسشویی در هنگام کار یکی مشکلات رایج و آزار دهنده ای است که گاهی غیرقابل تحمل می شود. این مسئله برخلاف تصور اشتباه کاربران چندان ارتباطی به برند سازنده ی لباسشویی ندارد. عواملی چون نصب نادرست دستگاه، از کار افتادن فنرها، ناکارآمدی موتور، شکستن وزنه های تعادل، نفوذ آب به داخل بلبرینگ، خرابی مجموعه دیگ و اجزای آن و … در تولید صداهای ناهنجار لباسشویی نقش دارند.

آبگیری نادرست و کند لباسشویی دارای دلایل جزیی و فنی بسیاری است. امکان دارد تنها درب لباسشویی را به خوبی بسته نشده باشد. به هر حال ایرادات مرتبط با تایمر، سوئیچ فشار، قفل درب دستگاه، شیر ورودی آب و یا حتی شیلنگ ورودی سیستم با ناکارآمدی لباسشویی در فرآیند آبگیری نمایان می شوند.

البته بهتر است پیش از هر اقدامی از فشار آب ساختمان نیز اطمینان حاصل کنید. به طور کلی ترمیم خرابی هایی که به آبگیری نادرست ماشین لباسشویی اختصاص می یابند، خارج از توان کاربران عادی هستند.

هزینه تعمیر لباسشویی بر اساس قیمت‌های اعلام‌شده توسط گروه نرخ‌گذاری اتحادیه محاسبه می‌شود. ازآنجایی‌که هزینه تعمیر ماشین لباسشویی به عواملی مانند برند دستگاه، نوع مشکل و قطعه آسیب‌دیده بستگی دارد، یک مبلغ مشخص را نمی‌توان برای آن بیان کرد.
 
بله. همه کارشناسان این مرکز افراد متعهد و امینی هستند که کلیه موارد سازمان‌های امنیتی و نظارتی را گذرانده‌اند. تعمیرکاران ما گواهی عدم سوء پیشنینه دارند و تست‌های روان‌شناسی مجموعه را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.
 

برای ثبت درخواست خود در منزل می توانید با شماره ۰۹۱۲۶۲۶۸۳۵۹ تماس بگیرید و یا اینکه فرم درخواست اعزام کارشناس را تکمیل کنید . پس از ثبت اطلاعات کارشناسان مربوطه با شما تماس میگیرند.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل

بی شک ماشین لباسشویی از لوازم ضروری است که  در هر خانه می توان مشاهده کرد . بنابراین این موضوع  جایگاه ویژه ای به تعمیر ماشین لباسشویی در فهرست خدمات شرکت‌های تعمیرات لوازم خانگی داده است. این مجموعه به عنوان یکی از مراکز مطمئن و متخصص در جهت تعمیر انواع محصولات الکترونیکی از برندهای متنوع در حال خدمات رسانی می باشدو تعمیرات را در محل و بدون نیاز به جابه‌جایی دستگاه انجام می ‌دهد.

 

کارشناسان مجموعه با تجربه چندین ساله خود در رابطه با تعمیر انواع لوازم خانگی و با استفاده از قطعات اصلی، بهترین خدمات را با ضمانت ۶ ماهه به شما عزیزان ارائه می‌کنند.

 

شما می توانید برای درخواست تعمیرکار ماشین لباسشویی با شماره ۰۹۱۲۶۲۶۸۳۵۹ آرادسرما گستر تماس بگیرید.

 

 

رایج‌ترین موارد درخواست تعمیر لباسشویی

 

 

در بسیاری از مواقع عیب‌یابی ماشین لباسشویی به بررسی دستگاه توسط نیروی متخصص و مجرب نیاز دارد. با این اوصاف  معمولا بعد از مشاهده مشکلات زیر درخواست تعمیر خواهند داشت.

 

 

تعمیر ماشین لباسشویی

 

 

تخلیه نشدن آب لباسشویی؛ رایج‌ترین علت درخواست تعمیر

 

 

از مشکلات رایج برای تعمیر می توان به خالی نشدن آب ماشین لباسشویی اشاره نمود که هرچند وقت یک ‌بار افراد با آن مواجه می شوند . آسیب‌دیدگی المان‌های مربوط به تخلیه از جمله پمپ دستگاه  می تواند دلیل اصلی ماندن آب در ماشین لباسشویی باشد. اغلب بعد از گذشت ۱۰ سال انواع پمپ ماشین لباسشویی به تعویض نیاز پیدا می کند. پمپ ماشین لباسشویی به عنوان اصلی ترین قطعات در این وسیله بوده  که تنها یک نیروی متخصص می‌ تواند ایرادات آن را یافته و رفع نماید.

 

 

در مدل ‌های جدید ماشین لباسشویی مشکلات مرتبط با پمپ و تخلیه آب با استفاده از یک کد خطا روی صفحه نمایشگر قابل مشاهده خواهد بود . مثلا  ارور F18 که در صدر لیست درخواست تعمیر لباسشویی بوش قرار دارد، با پمپ دستگاه در ارتباط می باشد. ضمن اینکه با دیدن  ارور E20 در لباسشویی آاگ، ارور OE در لباسشویی ال جی و ارور F11 در لباسشویی آریستون به وجود مشکل در عملکرد پمپ پی خواهید برد. البته وقتی که تخلیه آب ماشین لباسشویی انجام نمی گیرد، مسیر خروجی و شیلنگ فاضلاب قبل از هرچیز باید بررسی شود. اگر که شیلنگ دچار خم‌شدگی یا گرفتگی شده باشد، آب دستگاه تخلیه نخواهد شد.

 

 

باقی ماندن پودر در مخزن؛ شکایت افراد از عملکرد دستگاه

 

 

گاها ممکن است آب وارد ماشین لباسشویی نشود و پودر داخل مخزن باقی بماند. در این شزایط در مرحله اول می بایست از قفل شدن در دستگاه مطمئن گردید. اگر  در قفل نشود، مشکل مربوط به آب‌گیری نخواهد بود و باید در المان‌های شروع به کار دنبال  ایراد کار   ، عناصر امنیتی و عملکرد بردها باشید . ولی در صورتی که اینچنین نبود بی شک مشکل از شیر برقی می باشد. شیربرقی می تواند از جمله  قطعات اصلی لباسشویی باشد که از یک فنر، یک میله استوانه‌ای، یک مخزن پلاستیکی و دیافراگ‌های لرزه‌ای تشکیل شده است.

 

 

 

در مدل‌ها و برندهای مختلف با یکدیگر شیر برقی لباسشویی متفاوت است؛ مثلا شیر برقی‌های دوقلو در لباسسشویی ال جی و سامسونگ استفاده شده و در لباسشویی‌های ااگ از قطعات سه ‌قلو و کیت ‌دار استفاده شده است. البته در سری جدید  لباسشویی‌ها شیر برقی جای خود را به آکواستپ داده است. ایرادات مربوط به اختلال عملکرد شیر برقی یا آکواستپ‌ها تنها می بایست توسط متخصص تعمیر لباسشویی بررسی و رفع گردد.

 

 

درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

 

 

نکات نگهداری و مراقبتی ماشین لباسشویی

 

 

  1. ماشین لباسشویی را در مکانی صاف نصب کنید.
  2. توجه کنید لباسشویی حداقل 5 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.
  3. لباسشویی را در مکانی دور از تابش خورشید و بارندگی قرار دهید.
  4. پس از اتمام فرایند شستشویتان لباس ها را از دیگ خارج کنید.
  5. دیگ محل مناسب رشد قارچ و میکروب است، آن را  با دستمال خشک کنید.
  6. با توجه به ظرفیت دستگاه ماشین لباسشویی داخل آن لباس بریزید.
  7. فیلترهای ماشین لباسشویی را به طور مداوم و مرتب تعویض کنید.
  8. از شوینده های مخصوص و مناسب دستگاه لباسشویی استفاده کنید.
  9. برنامهٔ شستشو را هنگام روشن بودن دستگاه تغییر ندهید.
  10. سکه ها، سنجاق، گیره و سایر موارد اضافی لباس ها را خارج کنید.

 

درخواست تعمیر ماشین لباسشویی به‌دلیل روشن نشدن دستگاه

 

 

قطعی برق پریز ساده ترین علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوده که می تواند قطعی سیم یا ایجاد مشکل در اتصالات داخلی رخ دهد . ولی در اغلب نمونه ها  روشن نشدن دستگاه ریشه در سوختن برد اصلی ماشین لباسشویی خواهد داشت. برد دستگاه مانند مغز ماشین لباسشویی بوده که مشکل  اختلال در آن، باعث بروز مشکلات متعددی برای دستگاه خواهد شد. ممکن است در مواردی برد دستگاه سالم باشد و نمایش ندادن برنامه‌ ها به علت سوختن نمایشگر اتفاق افتد. به طور کلی، یک تعمیرکار ماهر و متخصص  می ‌تواند با سرعت مشکل دستگاه شما را تشخیص داده و رفع نماید.

 

 

سیاه شدن لاستیک لباسشویی؛ یک مشکل سطحی اما مهم

 

 

معمولا سیاه شدن لاستیک لباسشویی با بوی بدی همراه بوده که فضای خانه و آشپزخانه را خواهد گرفت؛ ضمن اینکه در طولانی ‌مدت مشکل می‌ تواند آسیب‌های جدی به دستگاه وارد نماید. جهت جلوگیری از سیاه شدن لاستیک لباسشویی به این دو مورد توجه نمایید:

بعد از پایان کار، به مدت یک ساعت در لباسشویی را باز بگذارید.

 

 

سطح لاستیک را با یک دستمال نرم، خشک کنید.

 

 

هر دو ماه یک بار جهت جلوگیری از انتشار بیش از حد سیاهی لاستیک، با پودر مخصوص، آن را جرم‌ گیری نمایید. در صورتی که عمق و حجم سیاهی لاستیک بیش از حد است، می بایست آن را به طور کامل تعویض نموده تا کیفیت عملکرد دستگاه حفظ گردد.

 

 

صدای بالای ماشین لباسشویی؛ برهم‌زننده آرامش خانه

 

 

برقبل از اینکه اقدام به تعمیر لباسشویی به علت داشتن صدای بالای دستگاه اقدام نمایید . لازم است توجه کنید که صدا از کدام قسمت لباسشویی و در چه مرحله‌ای تولید می گردد؛ مثلا در صورتی که در زمان آبکشی دستگاه کار نمی‌کند، ولی صدای ناهنجار ایجاد می کند ، مشکل را باید در پمپ آن جست‌ و جو کنید. تولید صدا همراه با لرزش هنگام خشک کردن لباس‌ها ناشی از وجود مشکل در کمک‌ فنرها خواهد بود. احتمالا در این شرایط کمک ‌فنرها، بلبرینگ یا قسمت‌های داخلی موتور نیاز به تعمیر یا تعویض خواهند داشت.

 

 

برای یافتن ایراد دستگاه تسمه لباسشویی را برداشته، به‌ شکل مجزا دیگ و موتور را با دست بچرخانید و صدای هر قسمت را بررسی کنید. البته توصیه می شود جهت عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی در محل از متخصص آن درخواست کنید.

 

 

لرزش ماشین لباسشویی یک مشکل درهمه برندها

 

لرزش ماشین لباسشویی؛ یک مشکل رایج در همه برندهای لوازم خانگی

 

 

اگر چه مشکل لرزش ماشین لباسشویی از رایج ‌ترین علت های  درخواست جهت تعمیر لباسشویی بوده، ولی این مشکل در ابتدایی ‌ترین حالت به تراز نبودن پایه ‌ها ارتباط دارد. جهت تنظیم کردن پایه‌های لباسشویی، می بایست از آچار مخصوص ریگلاژ استفاده نمایید.

 

 

قبل از هر چیزی لازم است تا دو پایه جلو دستگاه را بالا یا پایین آورده تا ماشین لباسشویی لق نخورد. اگر دستگاه به‌ درستی در جای خود قرار دارد، ولی همچنان متوجه لرزش بیش از حد آن هستید، به احتمال زیاد  کمک ‌فنر لباسشویی نیاز به تعویض خواهد داشت. کمک ‌فنر یک قطعه فلزی با طول بین ۱۲ تا ۲۵ سانتی‌متر بوده که به قسمت تحتانی دیگ لباسشویی وصل می گردد.

 

 

 

ضمن اینکه ایراد در کمک‌فنر، در مواردی نیز احتمال دارد لرزش شدید ماشین لباسشویی به علت گرفتگی فیلترهای داخلی دستگاه باشد. دراین‌صورت، فیلتر تخلیه می بایست تمیز و سرویس گردد. باتوجه به اینکه تعمیر ماشین لباسشویی در ارتباط با لرزش دستگاه به راحتی انجام نمی شود، استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در منزل توسط متخصصان این حوزه را توصیه می کنیم.

 

 

درخواست تعمیر لباسشویی به‌دلیل نشتی آب دستگاه

 

به دلایل متعددی ماشین لباسشویی ممکن است با نشتی آب مواجه گردد. از نمونه های این دلایل می تواند وارد شدن آسیب به شیلنگ ورودی یا خروجی آب، خرطومی جاپودری به دیگ، خرطومی دیگ فیلتر، خرطومی دیگ به تخلیه و همچنین دیگ لباسشویی باشد.

 

 

در مدل های جدید لباسشویی‌، آبریزش نیز یک کد خطا یا ارور را به خود اختصاص داده است؛ برای نمونه  ارور F23 در بوش و ارور EFO در آاگ. باتوجه‌ به تنوع عوامل منجر به آبریزش ماشین لباسشویی، توصیه می شود عیب ‌یابی و تعمیر لباسشویی خود را به متخصصان خبره در این زمینه بسپارید.

 

 

شکستگی در ماشین لباسشویی و باز نشدن در؛ مشکلی که هرلحظه در کمین است

 

 

تا وقتی که ماشین لباسشویی کار می کند، میکروسوئیچ (سنسور امنیتی در) فعال است و باز کردن درب آن ممکن نخواهد بود. بنابراین ددر صورتی که  اقدام به باز کردن در کنید، دستگیره دچار شکستگی خواهد شد. جهت تعویض دستگیره در لباسشویی به تجهیزات ویژه‌ای نیاز می باشد.لذا تعمیر در لباسشویی تنها از عهده یک تعمیرکار برمی‌ آید.

 

 

تعمیرات لباسشویی در منزل

 

تعمیرات لباسشویی در منزل

 

 

اینکه دستگاه شما چه مارک و برند داخلی دارد یا خارجی یا حتی چه مدلی از ماشین لباس ‌شویی استفاده می  کنید  دلیل به کارکرد صحیح آن ها ندارد. ممکن است این دستگاه‌ ها اعم از بوش و ال‌جی و سامسونگ یا اسنوا و ارج بنا به‌ علت  با اختلال و مشکل رو به رو شود. بنابراین ضرورت دارد که در صورتی خرابی لباس‌ شویی‌تان بتوانید به ‌راحتی به تعمیرات لباسشویی در منزل و تعمیرکار لباسشویی دسترسی داشته باشید تا هم لباس ‌های کثیف ‌تان روی هم تلنبار نشوند و هم بتوانید از بروز آسیب جدی ‌تر به دستگاه ‌تان که ممکن است طول عمرش را کم کند، جلوگیری کنید.

 

 

تعمیر لباسشویی درب از بالا به دلیل عدم آبگیری

 

 

هنگام بروز این مشکل باید شیرهای ورودی آب را چک کنید؛ و مطمئن شوید که شیر های ورودی، ماشین لباسشویی باز باشد. همچنین ممکن است بروز این مشکل، به خاطر مسدود شدن شلنگ های ورودی آب باشد و راه آب گرفته شده باشد. از دلایل دیگری که باعث، افت فشار میشود، آپارتمان ها هستند. مخصوصا اگر در طبقه بالای ساختمان، زندگی میکنید. معمولا در ساختمان از پمپ استفاده نمی شود.

 

تعمیر لباسشویی درب از بالا به دلیل برق داشتن بدنه

 

در صورتی که سیم های لباسشویی لخت باشند، موجب به برق دار شدن بدنه می شود. همچنین خراب بودن، عایق لباسشویی یا کشش جریان المنت و یا اتصالی کردن یکی از قطعات مدار نیز می ‌تواند باعث، بروز این مشکل باشد. هنگام بروز این مشکلات یا ایراد در اتصالات سیستم برق ماشین لباسشویی، سریعاً باید از متخصص در زمینه، تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

 

 

تعمیر ماشین لباسشویی بهتر است یا تعویض قطعات آن؟

 

 

اولویت تکنسین های آراد سرماگستر تعمیر ماشین لباسشویی است، در صورتی که قطعه ای در ماشین لباسشویی تان غیر قابل تعمیر باشد تکنسین با رضایت مشتری اقدام به تعمیر آن میکند.

 

 

ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم یا تعویض؟

 

 

با توجه به افزایش قیمت ماشین لباسشویی تعمیر این دستگاه مقرون به صرفه تر است، در نتیجه تعمیر ماشین لباسشویی پیشنهاد میشود، توجه کنید که تعمیر ماشین لباسشویی توسط افراد بدون تخصص موجب بروز آسیب های بیشتر و اضافه تر خواهد شد.

 

 

خدمات تعمیر ماشین لباسشویی

 

 

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی  چیست؟

 

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی علل متفاوتی دارد که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم.

 

 

  1. قفل شدن بلبرینگ دیگ ماشین لباسشویی از دلایل اصلی نچرخیدن دیگ این دستگاه میباشد.
  2. شل شدن پیچ فولی دیگ ماشین لباسشویی موجب نچرخیدن این دستگاه است.
  3. ایراد و اختلال در موتور ماشین لباسشویی موجب توقف دیگ و عدم چرخش آن میشود.
  4. شل شدن تسمه یا خارج شدن آن از جا و حالت خود از اصلی ترین دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی است.
  5. ریختن لباس بیش از حد ظرفیت دستگاه موجب عدم چرخش دیگ میشود.
  6. انسداد پمپ تخلیه میتواند در توقف دیگ ماشین لباسشویی نقش داشته باشد.
  7. اختلال در تایمر یا برد الکترونیکی میتواند در توقف دیگ و عدم چرخش آن اثر بگذارد.

 

علت تمیز شسته نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی چیست؟

 

 

خوب شسته نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی علل مختلفی دارد که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم:

 

 

  1. از باز بودن شیرهای آب و ورود آب به مقدار کافی مطمئن باشید.
  2. از سلامت شیر برقی مطمئن باشید، تأمین آب ماشین لباسشویی وظیفه شیر برقی دستگاه میباشد.
  3. از سلامت هیدرواستات مطمئن باشید، تنظیم آب ماشین لباسشویی وظیفه این قطعه میباشد.
  4. بررسی کنید که لباس های ریخته شده در ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز نباشد.
  5. از مواد شوینده مناسب و به مقدار کافی در ماشین لباسشویی تان استفاده کنید.
  6. باقی ماندن آب در دیگ و عدم تخلیه آن موجب باقی ماندن آب کثیف و کثیفی لباس ها شده و یکی از علل تمیز نشدن لباس ها میباشد.
  7. اختلال در عملکرد المنت از دیگر دلایل خوب شسته نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی میباشد، المنت قطعه ای برای تأمین آب داغ است.
  8. قطعاتی همچون فیلتر کف لباسشویی، پمپ تخلیه و شیلنگ تخلیه را بررسی کنید تا مسدود نشده باشند.
  9. اختلال در عملکرد پمپ تخلیه از دیگر دلایل علل تمیز شسته نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی است.

 

هزینه تعمیر ماشین لباسشویی چقدر است؟

 

 

هزینه تعمیر لوازم شما بستگی به نوع دستگاهتان، علت خرابی آن، نیازمندی دستگاه به تعویضات و دیگر مواردی مانند این ها بستگی دارد که تکنیسین های ما بعد از بررسی دستگاه شما هزینه را خدمتتان اعلام میکنند، به هیچ عنوان نگران هزینه تعمیرات نباشید به این دلیل که ما مناسب ترین و منصفانه ترین هزینه ها را برای مشتریانمان در نظر گرفته ایم.

 

 

خدمات تعمیر لباسشویی

 

 

تعمیر لباسشویی اهمیت بالایی دارد . ماشین لباسشویی امروز به عنوان اصلی ‌ترین و اساسی ‌ترین لوازم مورد نیاز در هر خانه محسوب می ‌شود که کارخانه ‌های ساخت و تولید لوازم خانگی، مدام تکنولوژی‌ ها و آپشن‌ های تازه‌ ای به آن اضافه می ‌کنند که به مرور زمان نیازمند تعمیرات لباسشویی خواهند شد.

 

 

سپردن کار به یک تعمیرکار لباسشویی ماهر و باتجربه در تعمیر لباسشویی یا سرویس ماشین لباسشویی نکته مهم محسوب می شود. اگر دستگاه‌های قدیمی‌ تری هم دارید و به تعمیر لباسشویی نیاز دارید می بایست به ‌دنبال کسی برای تعمیر ماشین لباسشویی سطلی یا تعمیر لباسشویی دوقلو باشید.

 

 

توجه نمایید که  کسی را برای این کار انتخاب کنید که به‌ خوبی دستگاه شما و زیر و بم‌هایش را بشناسد. به طور کلی نمونه هایی از مشکلات ماشین لباسشویی نیازمند تعمیرات تخصصی توسط متخصص تعمیر لباسشویی با دانش و تجربه فنی بالا هستند.