لوله کشی ساختمان

لوله کشی ساختمان

لوله کشی ساختمان

 

لوله کشی ساختمان ساختن یک خانه جدید یک موفقیت بزرگ است. اما، زمانی که منتظر اتمام ساخت و ساز خود هستید، هر مقدار زمان مانند یک عمر به نظر می رسد. این به ویژه اگر منتظر نقل مکان به خانه رویایی خود هستید، صادق است.

 

 

علاوه بر این، برای یک پروژه موفق تر، ساخت و ساز باید چندین مرحله را طی کند. به همین دلیل است که باید یک شرکت لوله کشی معتبر را برای تکمیل کار استخدام کنید.

 

 

یک لوله کش محلی باتجربه می داند که برای تکمیل موفقیت آمیز ساخت خانه چه زمانی باید کار روی هر جزء را شروع کند. و یکی از جنبه های هر پروژه ساختمانی، خواه مسکونی یا تجاری، که نسبتاً ضروری است، لوله کشی است.

 

 

در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با نکات لوله کشی لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید.

معمولا لوله‌کشی کولرگازی برای کولرهای‌گازی دو تکه که دارای یک پنل داخلی و یک پنل خارجی هستند مورد استفاده می‌باشد. در واقع این لوله‌ها هستند که ارتباط بین پنل داخلی و پنل خارجی را برقرار می‌کنند. 

 

 

لوله کشی کولرگازی :

 

 

استفاده از لوله‌کشی توکار برای کولرهای دو تکه و یا اسپلیت به دلیل اینکه سر و صدای کمتری تولید می‌کنند و فضای کمتری اشغال می‌کنند و همچنین به دلیل زیباتر بودن و مصرف برق کمتر و بخصوص به دلیل اینکه این کولرها بیشتر خواهان دارند انجام می‌شود.

 

 

لوله‌های مورد استفاده برای لوله‌کشی توکار کولرگازی از نوع لوله های مسی انتخاب می‌شوند. ضمن اینکه لوله‌های مسی مقاومت بسیار زیادی دارند و به این سادگی در زیر کار نمی‌پوسند و دچار سولفاته نمی‌شوند. ولی در حین اجرا و لوله‌کشی باید نصاب کولرگازی بسیار دقت کند زیرا این لوله‌ها بسیار حساس بوده و به راحتی له می‌شوند و می‌شکنند.

 

 

نکات بسیار مهم در لوله کشی ساختمان

 

 

وقتی صحبت از لوله کشی می شود، همه چیز در مورد زمان بندی مناسب آن صادق است. با این حال، استخدام یک لوله کش قابل اعتماد کافی نیست. به عنوان یک صاحب خانه، درک نحوه عملکرد فرآیند، به ویژه لوله کشی، نیز بسیار مهم است. در اینجا چیزی است که هنگام لوله کشی خانه پس از ساخت باید بدانید.

 

لوله کشی ساختمان

 

چرا یک لوله کشی با کیفیت بالا در ساخت خانه ضروری است؟

 

 

لوله کشی به سادگی نصب هر سخت افزاری در طول فرآیند ساخت و ساز نیست. جدا از سیستم پیچیده لوله ها، نصب و نگهداری لوله کشی نیز بسیار گران است.

 

درک اصول اولیه یک سیستم لوله کشی می تواند به شما در پیش بینی انواع مسائلی که ممکن است ایجاد شود کمک کند.

 

همچنین می تواند به شما در طراحی سیستمی که هم کاربردی و هم مطابق با کدهای لوله کشی باشد کمک کند.

 

اگرچه این ممکن است فنی به نظر برسد، اما داشتن درک اولیه از نحوه عملکرد لوله کشی ساختمان مفید است، در حقیقت سیستمی که به خوبی طراحی شده است، آب را به طور کارآمد به شیرآلات، وسایل و دیگر وسایل مصرف کننده آب می رساند.

 

با قرار دادن استراتژیک حمام ها، آشپزخانه ها و اتاق های دیگر در نزدیکی یکدیگر و به اشتراک گذاشتن بخش هایی از سیستم لوله کشی، به طور بالقوه در هزینه شما صرفه جویی میشود. این امر به طور قابل توجهی هزینه های کلی لوله کشی را کاهش می دهد.

 

لوله کشی ساختمان چگونه انجام می شود؟

 

 

هدف اولیه لوله کشی ساختمان تامین آب سرد و گرم کافی و مطمئن برای ساکنین است. علاوه بر این، لوله کشی، تمام فاضلاب را به یک فاضلاب عمومی یا یک سیستم دفع خصوصی تخلیه می کند.

لوله کشی خانه شما از سیستم های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام هدف متفاوتی را دنبال می کنند. به عنوان مثال، آب شیرین از طریق لوله های تامین آب از یک تاسیسات یا چاه به خانه تحویل داده می شود.

 

 

سپس آب به سینک، توالت، وان حمام و سایر وسایل توزیع می شود. از سوی دیگر، یک سیستم تخلیه زباله، فاضلاب و آب مصرف شده را به فاضلاب یا مخازن سپتیک منتقل می کند.

 

 

در حقیقت سیستم لوله کشی به تسهیل، حمل و نقل و تحویل آب و زهکشی به محل مربوطه کمک می کند. در اینجا سیستم های لوله کشی مختلف نصب شده در خانه شما آورده شده است:

 

 

  • سیستم تامین آب
  • سیستم تخلیه-ضایعات-تهویه
  • سیستم لوله کشی آشپزخانه
  • سیستم لوله کشی حمام

 

لوله کشی ساختمان چه زمانی باید شروع شود؟

 

قبل از اینکه یک سازنده حتی به فکر قرار دادن بیل در زمین باشد، ملاحظاتی وجود دارد که باید انجام شود. آنها عبارتند از:

 

 

  • سیستم های سپتیک
  • کارهای برقی
  • سیستم لوله کشی

 

پس از اخذ مجوزهای لازم، ساخت و ساز فیزیکی می تواند آغاز شود. متعاقب آن سایت آماده سازی و کار فونداسیون انجام خواهد شد. اما قبل از اینکه به لوله کشی برویم، در اینجا مراحل ساخت خانه آورده شده است:

 

 

مرحله 1: آماده سازی محل ساخت و ساز و فونداسیون

مرحله 2: قاب بندی ناهموار

مرحله 3: لوله کشی و سیستم های گرمایش و سرمایش را به پایان برسانید

مرحله 4: نصب عایق خانه

مرحله 5: تکمیل قاب های داخلی و خارجی

مرحله 6: نصب وسایل داخلی و خارجی به عنوان مثال. درها، طاقچه های پنجره، راهروها و غیره

مرحله 7: اطمینان از تکمیل درست مراحل

 

 

نحوه لوله کشی ساختمان

 

 

تمام لوله کش ها باید از چارچوب مقررات ساختمانی تنظیم شده پیروی کنند. این شامل 2 قانون ساختمان زیر است:

  • مقررات ساختمان
  • مقررات لوله کشی

پس از تکمیل تمام تاسیسات لازم، پیمانکار مراحل نهایی را انجام خواهد داد. این عامل، امکان تنظیم و اصلاح را فراهم می کند. علاوه بر این، بیایید روی پروژه لوله کشی خانه تمرکز کنیم. همانطور که می دانید، اتمام لوله کشی ساختمان در خانه شما قبل از حرکت به کف و دیوار مهم است.

 

 

دلیل آن این است که وقتی دیوار جابجا شود، جابجایی لوله ها بسیار دشوارتر می شود. در غیر این صورت، لوله کش با هزینه شما مجبور به بازگشت خواهد شد.

 

 

در طول لوله کشی چه اتفاقی می افتد؟

 

 

مکان ها بر روی کف ها و دیوارها در هنگام ورود ناهموار تجهیزاتی مثل، سینک، وان حمام و غیره مشخص می شوند.

 

 

این کار لوله کش را قادر می سازد تا لوله ها را به درستی نصب کند. علاوه بر این، پیمانکار نیز پیش از موعد از محل کار بازدید خواهد کرد. این برای اطمینان از وجود فضای کافی برای نصب تمام لوله ها و کانال ها لازم است.

 

 

بنابراین، در صورت کشف هر گونه مشکل، زمان کافی برای ایجاد تغییرات در برنامه ها وجود خواهد داشت.

 

 

سخن پایانی :

 

 

هنگامی که خانه ‌ای را از ابتدا لوله کشی ساختمان می ‌کنید، این فرصت را به شما می ‌دهد که از آخرین فناوری و تکنیک ‌ها بهره ببرید. این امر باعث صرفه جویی در پول شما می شود، زیرا مصرف کنندگان به دلیل لوله کشی کارآمد هر سال مبلغ خوبی را برای خود پس انداز می کنند.

 

 

اگر به دنبال نصب لوله کشی در ساخت و ساز جدید خود هستید، بهتر است با متخصصین این حوزه مشورت کنید. آن ها به دلیل تجربه و دانش علمی و فنی بالایی که دارند به شما کمک فراوانی خواهند کرد.