علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی چیست ؟

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی چیست ؟
Rate this post

برای خشک کردن لباس ها دور تند در ماشین های لباسشویی در سرعت های متفاوتی تنظیم شده است . آخرین کار ماشین لباسشویی در واقع این مرحله است ، و در صورتی که به خوبی کار نکند و چرخش درستی نداشته باشد ، لباس ها خشک نمی شوند . در این مقاله به علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی می پردازیم با ما همراه باشید .

شما اگر نیاز به تعمیر لباسشویی خود دارید با ما با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ در تماس باشید.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی چیست ؟

1. نوسانات برق

نوسانات برق شهری می تواند موجب خرابی بسیاری از وسایل برقی در خانه ها شود . این نوسانات سبب سوختگی و یا خرابی پریزها می شود و یا برخی اوقات قطعی جریان را به دنبال دارد . چنانچه این اتفاق بیوفتد دیگ ماشین لباسشوییی دیگر نمی تواند با سرعت بالا بچرخد و در نتیجه دور تند ماشین لباسشویی کار نمی کند .

انسداد مسیر خروجی

2. انسداد مسیر خروجی آب

چنانچه آبی که درون دستگاه وجود دارد خالی نشده باشد دور تند در ماشین لباسشویی کار نخواهد کرد . بنابراین بهتر است که مسیر تخلیه ماشین را به خوبی بررسی کنید . امکان دارد که در زمان تخلیه آب در دفعات قبلی قطعه ای از لباس یا هر وسیله کوچک دیگری جلوی راه تخلیه آب در مسیر خروجی را گرفته باشد . یا لوله تخلیه در پشت ماشین لباسشویی تا خورده باشد .

برای برطرف کردن این مشکل بهتر است که دستگاه را به جلو کشیده و در صورتی که لوله تا خورده آن را درست کنید و مسیر فاضلاب را بررسی کنید اگر گرفتگی وجود دارد آن را رفع کنید . برای تعمیر لباسشویی سامسونگ در تهران با ما با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ در تماس باشید.

3.تنظیم نادرست برنامه خشک‌ کن ماشین لباسشویی

هر ماشین لباسشویی با توجه به کارکردش دارای برنامه های مختلف شستشو است . در صورتی که از تنظیمات دستگاه به خوبی آگاهی نداشته باشید و آن را روی حالت نادرستی تنظیم کنید ، امکان دارد این مشکل رخ دهد که دور تند به درستی عمل نکند . مواردی که در تنظیم ماشین موثر هستند :

  • جنس لباس
  • میزان و حجم لباس
  • زمان مورد نیاز برای شستشو

بیشتر بخوانید : آموزش ریست کردن لباسشویی تمام برندها

توجه نداشتن به ظرفیت ماشین لباسشویی

4. توجه نداشتن به ظرفیت ماشین لباسشویی

هر ماشین لباسشویی ظرفیت مختص به خود را دارد . این ظرفیت ها با توجه به توان ماشین ها به آن ها داده می شود . که برحسب کیلوگرم هستند . بهتر است به منظور عمر بیشتر دستگاه ، همیشه کمتر از مقداری که برای آن تعیین شده داخل آن لباس بریزید . در صورت توجه نکردن به این موضوع و گذاشتن بیش از اندازه لباس درون ماشین ، دستگاه مجبور است که برای کار کرد بهتر به موتور و دیگر قطعات فشار بیشتری وارد کند و در نتیجه دچار مشکل شود . قرار دادن بیش از اندازه لباس درون این ماشین لباسشویی سبب داغ شدن ماشین لباسشویی می شود .

5.خازن راه انداز

برخی از ماشین های لباسشویی دارای خازن راه انداز هستند و برخی دیگر به علت نوع ویژه موتور فاقد این قطعه هستند .

برای راه اندازی دورهای تند و کند خازن راه انداز در لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرد . در دستگاه هایی که موتور آن‌ها دارای خازن راه انداز است ممکن است خراب بودن این قطعه موجب نچرخیدن موتور در دور تند باشد .

6.واترپمپ یا پمپ تخلیه لباسشویی

همانطور که از نام این قسمت پیداست ، وظیفه ی پمپ تخلیه کردن آب درون دیگ لباسشویی است . پمپ از طریق شلنگ آب داخل دیگ را به فاضلاب انتقال می دهد . در صورتی خرایبی این قطعه آب درون ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود .

هیدروستات یا شلنگ رابط هیدروستات

7.هیدروستات یا شلنگ رابط هیدروستات

هیدروستات یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی است . وظیفه ی این قطعه اندازه گیری میزان آبی است که درون دیگ ماشین و همینطور آب ورودی لباسشویی است . چنانچه این قطعه خراب شود و به درستی کار نکند آب به خوبی اندازه گیری نخواهد شد .

برای حل این مشکل شلنگ هیدروستات را از روی هیدروستات جدا کنید . در صورتی که پمپ شروع به تخلیه آب دستگاه و در ادامه ماشین شروع به خشک کردن با دور تند کرد ، یعنی هیروستات خراب شده و باید تعویض گردد .

بیشتر بخوانید : علت داغ شدن لباسشویی چیست؟

8.خرابی برد ماشین لباسشویی

برد در تمامی لوازم الکتریکی حکم مغز را دارد . تمامی فرمان ها از این منطقه صادر می شود . در صورتی که تمامی موارد بالا را بررسی کردید و هیچ یک از آن ها نبود برد را بررسی کنید . برای این کار حتما باید از فرد متخصص کمک بگیرید .

سخن پایانی

در این مقاله علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی را بررسی کردیم ، این اتفاق می تواند به علت های مختلفی همچون خرابی برد ، خرابی واتر پمپ ، عدم توجه به ظرفیت ماشین لبسشویی و … رخ دهد .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.