علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی ال جی چیست؟
5/5 - (4 امتیاز)

از موارد پر اهمیت در شستشوی اصولی لباس‌ها می توان به دمای آب اشاره کرد این دما باید در بازه مشخصی حفظ شود . آگاهی از علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی نخستین گام برای برطرف کردن مشکل داغ شدن آب ماشین لباسشویی ال جی است .

اگر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی دارید می توانید با ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ تماس بگیرید.

نشانه‌های داغ شدن آب ماشین لباسشویی چیست ؟

داغ شدن آب ماشین لباسشویی معمولا با نشانه‌های زیر همراه است و در صورت بروز هر کدام سریعا ماشین لباسشویی را متوقف کرده و آن را از برق بکشید . برخی از این نشانه ها عبارتنداز :

  • داغ شدن شیشه درب ماشین لباسشویی
  • خارج شدن بخار آب گرم از پشت ماشین لباسشویی
  • داغ یا گرم شدن بیش از اندازه بدنه و دیواره ماشین لباسشویی
  • چروک و داغ بودن لباس ها بعد از تمام شدن کار ماشین لباسشویی

نشانه‌های داغ شدن آب ماشین لباسشویی چیست ؟

علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی ال جی چیست ؟

1.اشکال در سیستم سیم کشی

علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی می‌تواند ناشی از سیم کشی نادرست موتور و قطعات الکتریکی دیگر آن باشد . عایق نبودن سیم‌ها و یا هر نوع اشکال در سیم کشی ماشین لباسشویی موجب می ‌شود تا سیم حرارت زیادی از خود تولید کند در نتیجه ، این امر سبب داغ شدن بیش از اندازه بدنه و آب داخل ماشین خواهد شد .

همچنین دقت نکردن در سیم کشی ماشین لباسشویی خطرات جانی جبران ناپذیری را هم به دنبال خواهد داشت ، پس در صورتی که متوجه وجود این مشکل در ماشین لباسشویی الجی خود شدید ، برای تعمیر سریعا از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید .

بیشتر بخوانید :‌تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

2.خرابی شدن ترموستات

در اکثر مواقع دلیل داغ شدن آب لباسشویی مربوط به خراب شدن قطعه ترموستات دستگاه است . در ساختار ماشین لباسشویی ، با توجه به جنس و نوع لباس ، درجه دمای مختلفی تعریف شده است . قطعه ترموستات در زمان رسیدن دمای آب به درجه و سطح مورد نظر ، دستور قطع شدن جریان برق دستگاه را صادر می کند . در نتیجه این اتفاق ، فرآیند شستشوی لباس ها متناسب با دمای تنظیم شده به وسیله کاربر انجام می شود .

در صورت خراب شدن ترموستات ماشین لباسشویی ، پروسه تنظیم دمای آب با مشکل روبرو می شود . چروک شدن و داغ بودن لباس ها با اتمام فرآیند شستشو هم به دلیل خرابی ترموستات رخ می دهد.

ترموستات با وصل و قطع کردن جریان برق وارد شده به بخش هیتر ، کنترل و مدیریت و کاهش و افزایش درجه دما و حرارت آب را انجام می دهد . در صورت مطمئن شدن از خرابی ترموستات ماشین لباسشویی ، مشکل با تعمیر یا تعویض این قطعه برطرف می شود .

بیشتر بخوانید : علت تاب برداشتن دیگ لباسشویی

3.اختلال در برد الکتریکی و سنسور تنظیم دمای آب

برد الکتریکی و سنسور تنظیم دما در ماشین لباسشویی‌ های مدرن و پیشرفته امروزی از جمله قطعات مهمی هستند که مدیریت و کنترل دمای آب در ماشین لباسشویی را بر عهده دارند . به همین دلیل در صورتی که برد الکتریکی ماشین لباسشویی با مشکل روبرو شود دمای آب بیش از اندازه بالا رفته و داغ می‌ شود .

علاوه براین در صورت خراب شدن سنسور تنظیم دما ، لباسشویی توانایی تشخیص درست دمای آب داخل مخزن را نخواهد داشت و در نتیجه دستگاه بیش از اندازه داغ شده و دمای آب به شکلی غیر نرمال افزایش پیدا می کند .

4.عدم تنظیم درست درجه آب

اگر هم اکنون مقابل ماشین لباسشویی بایستید برنامه‌های شست‌و‌شوی متفاوتی را بر روی صفحه نمایشگر آن مشاهده خواهید کرد . این برنامه‌ها برای شستن هرچه بهتر لباس ها و با توجه به نوع پارچه و وزن آن‌ها در نظر گرفته شده‌اند . همین تنوع ، شاید بعضی از شما را سردرگم کند و به اشتباه برنامه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با نوع شست‌‌وشوی مورد نظرتان نباشد .

این مسئله می‌تواند دلیل دیگری برای داغ شدن آب ماشین لباسشویی باشد ، برای مثال در حالت کلی در ماشین‌های لباسشویی آبکشی با آب معمولی انجام می‌ شود و به همین دلیل است که بعد از اتمام کار بر روی لباس‌ها اثری از حرارت و گرما نخواهد بود ، اما برخی اوقات برای آبکشی بعضی از البسه به آب با دمای بالا نیاز است در نتیجه با اتمام کار لباسشویی ، البسه‌ گرم یا داغ می‌شوند .

بیشتر بخوانید : راه های افزایش طول عمر لباسشویی

عملکرد نادرست المنت

5.عملکرد نادرست المنت

قطعه مهم دیگری که همانند ترموستات به تنظیم دما و گرم شدن آب لباسشویی کمک می‌کند المنت است ، زیرا در فرآیند شستشو استفاده از آب سرد نتیجه ی رضایت بخشی در کیفیت کار خواهد داشت پس المنت تحت فرمان ترموستات درجه حرارت آب را تا جایی که به دستگاه برنامه داده شده‌است بالا می ‌برد . برخی اوقات علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی ال جی خرابی همین قطعه است .

خرابی یا سوختن المنت بیشتر در اثر نقص در عملکرد برد ، فرسایش زیاد به علت آب سنگین و اسیدی ،جرم گیری نکردن به موقع و روشن کردن لباسشویی بدون آبگیری رخ می دهد . در این شرایط المنت ماشین لباسشویی به تعویض نیاز خواهد داشت که باید اینکار را به متخصصین این کار سپرد . شکل و ظاهر المنت‌ها در برندهای مختلف لباسشویی تقریبا یکسان است و تنها تفاوت اصلی در قدرت و توان آن‌ها است .

بیشتر بخوانید : علت کار نکردن دور تند لباسشویی

سخن پایانی

ما در این مقاله به مواردی که می‌تواند علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی باشد پرداختیم . از جمله این موارد خرابی ترموستات ، عملکرد نادرست المنت ، عدم تنظیم درست درجه آب ، اشکال در سیم کشی ، اختلال در برد الکتریکی هستند که بروز یک یا چند مورد از آن‌ها می‌تواند موجب داغ شدن آب لباسشویی گردد .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.