علت تاب برداشتن ديگ ماشین لباسشویی

علت تاب برداشتن ديگ ماشین لباسشویی
Rate this post

ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین لوازمی است که امروزه در اکثر منازل وجود دارد. با استفاده از ماشین لباسشویی می توانید به راحتی تمامی لباس ها را بشویید و در مصرف آب و هم زمان صرفه جویی لازم را داشته باشید؛ اما ممکن است ماشین لباسشویی به دلایلی متعددی عملکردش با اختلال روبرو شود و کارایی لازم را نداشته باشد یکی از این مشکلات تاب برداشتن ديگ لباسشویی که معمولا نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی دارد. در این مقاله علت تاب برداشتن ديگ ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار می دهیم با ما همراه باشید.

علت تاب برداشتن ديگ ماشین لباسشویی

یکی از مشکلات نگران کننده برای دستگاه تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی است که در اکثر مواقع همراه با لرزش ماشین لباسشویی و سر و صدای زیاد است. مخزن در ماشین های لباسشویی برای قرار دادن لباس ها تعبیه شده است و اختلال در چرخش آن مساویست با اختلال در شستشو. وجود مشکل در قطعات داخلی و استفاده اشتباه از ماشین لباسشویی می تواند به مرور موجب تاب برداشتن دیگ شود.

تعمیر دیگ ماشین لباسشویی

دلایل اصلی تاب برداشتن دیگ عبارتنداز:

اشکال در بلبرینگ ماشین لباسشویی

بلبرینگ در ساختار ماشین های لباسشویی، نقش انتقال اتصال دهنده بین دیگ و سبد آبکشی را بر عهده دارد. در صورت خرابی بلبرینگ نیروی مورد نیاز برای چرخش دیگ و سبد آبکشی فراهم نخواهد شد. با قرار دادن مقدار زیاد لباس در دیگ ماشین لباسشویی به بلبرینگ فشار وارد شده و به مرور زمان خراب می شود.

پر بودن بیش از اندازه ماشین لباسشویی

از مهم ترین علت های تاب برداشتن دیگ لباسشویی، قرار دادن مقدار زیادی لباس داخل آن است. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید بیشتر از ظرفیت لباس داخل دستگاه قرار دهید. در غیر این صورت به قطعات داخلی فشار وارد شده و چرخش دیگ با مشکل روبرو خواهد شد.

همچنین، بعضی از ملحفه و پارچه های بسیار بزرگ هنگام چرخش دیگ به هم گره خورده و در قسمتی از مخزن جمع می شود و به علت از بین رفتن توازن، دیگ تاب بر می دارد. تا جایی که امکان دارد لباس ها را با ملحفه ها را همزمان داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید.

خرابی موتور لباسشویی

بدون شک موتور از مهم ترین و اصلی ترین قطعات داخلی لباسشویی است. وظیفه ی موتور فراهم کردن نیروی مورد نیاز برای چرخش دیگ است. در نتیجه، اگر موتور مشکل داشته باشد، دیگ هم به سختی می تواند بچرخد و به اصطلاح تاب بر می دارد.

بیشتر بخوانید: 8 علت ضعيف شدن موتور لباسشويی و راهكار برطرف کردن آن

خرابی موتور ماشین لباسشویی

خرابی روتور و استاتور لباسشویی

روتور و استاتور اصلی ترین قطعات در ماشین های لباسشویی برای روشن شدن موتور هستند. روتور قطعه متحرک و استاتور قطعه ثابتی است که هر دو با هم نیروی مغناطیسی مورد نیاز برای روشن شدن موتور را فراهم می کنند و با خراب شدن هر کدام کار کردن موتور با اختلال روبرو شده و دیگ نمی تواند به صورت طبیعی بچرخد.

بررسی و تعویض روتور و استاتور موتور ماشین لباسشویی کاملا تخصصی بوده و باید توسط تعمیرکار ابتدا موتور از لباسشویی خارج شده و این قطعات عیب یابی و تعویض گردند.

خرابی کوپلینگ موتور ماشین لباسشویی

کوپلینگ قطعه ای پلاستیکی زیر دیگ است که در انتقال نیروی موتور نقش بسیار مهمی ایفا می کند. کوپلینگ به مرور در برابر وزن بالای دیگ خراب می شود. به همین علت با گذشت زمان در لباسشویی های قدیمی این قطعه خراب شده و دیگ تاب بر می دارد.

پارگی تسمه ماشین لباسشویی

قطعه ای پلاستیکی که نیروی موتور را برای چرخش مخزن انتقال می دهد تسمه نام دارد. این قطعه در ماشین های لباسشویی گیربکسی وجود ندارد و اغلب در لباسشویی های قدیمی و درب بالا کاربرد دارد. با گذشت زمان و به مرور تسمه پلاستیکی شل شده و احتمال پاره شدن آن افزایش پیدا می کند. شل شدن تسمه سبب تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی می شود و سریعا باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

پارگی تسمه ماشین لباسشویی

خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

دیگ ماشین لباسشویی به وسیله ی فنرهای کوچک فلزی به جداره داخلی مخزن متصل است. این فنر های فلزی مانع برخورد دیگ با جداره داخلی شده و از ایجاد سر و صدا جلوگیری می کند. به همین علت می توان گفت، خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و فنرهای داخلی دستگاه می توانند موجب تاب برداشتن دیگ شوند. فنرها با باز کردن پنل جلو و عقب لباسشویی قابل مشاهده هستند. سپس فنرهای معیوب را با فنرهای سالم جایگزین کنید تا چرخش دیگ بدون اشکال و لق زدن انجام شود.

بیشتر بخوانید: راه های نگهداری و افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی یکی از مشکلات نگران کننده ای است که در بیشتر مواقع با سر و صدای زیادی همراه است.  ایرادات لباسشویی در صورت مشاهده باید جدی گرفته شود تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.