تعمیر پکیج در محل و تهران

تعمیر پکیج

تعمیر انواع پکیج

تعمیر انواع پکیج ، HVAC مخفف سیستم های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع است. این سیستم وظیفه گرمایش و سرمایش منزل شما را بر عهده دارد و شامل محصولاتی مانند کوره، تهویه مطبوع، پمپ های حرارتی و همچنین کانال کشی، ترموستات و سایر کنترل های راحتی خانه می باشد. در حالی که دنیای HVAC ممکن است پیچیده به نظر برسد، لازم نیست برای صاحبان خانه گیج کننده باشد.

هنگامی که کمی بیشتر در مورد نحوه عملکرد سیستم ها یاد گرفتید، معنای HVAC و تمام اجزای فنی منطقی تر خواهد بود. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با تعمیر انواع پکیج لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید.

شما می توانید برای تعمیر انواع پکیج با ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ در تماس باشید.

تعمیرات پکیج از جمله خدماتی است که بیشتر سرویس کاران حتی بیشتر از نصب پکیج و یا سرویس های دوره ای به آن مشغول می باشند.

در فصل سرما و با افزایش میزان آب گرم مصرفی و نیاز به سیستم گرمایشی پکیج میزان درخواست سرویس کار برای تعمیرات پکیج افزایش می یابد.

تعمیر پکیج در تهران :

در صورت نیاز به سرویس و تعمیر پکیج دیواری در تهران تنها نیاز است با ما در آراد سرماگستر در تماس باشید.

تمامی خدمات ما شامل گارانتی ۶ ماهه می باشد.

سیستم HVAC چیست؟

در بررسی تعمیر انواع پکیج باید بدانید که قطعات متحرک زیادی وجود دارند که نه تنها شما را در زمستان گرم می کنند و در تابستان خنک می کنند، بلکه هوای شما را فیلتر و تصفیه می کنند تا از شما و خانواده تان در برابر آلرژن ها، آلاینده ها و مواد شیمیایی مضر محافظت کنند.

شکستن بخش‌های مختلف یک سیستم HVAC یا محصولات گرمایشی و سرمایشی در خانه‌ها، می‌تواند به شما در درک نقش هر سیستم در ایجاد آرامش در طول سال کمک کند.

تعمیر انواع پکیج در تهران و حومه

۱.کوره

اکثر مردم می دانند که یک کوره خانه را گرم می کند، اما تمام پیچیدگی های موجود در سیستم را درک نمی کنند. همه کوره ها از چهار جزء اصلی تشکیل شده اند: 1) مشعل هایی که سوخت را تحویل و می سوزانند، 2) مبدل های حرارتی، 3) یک دمنده و 4) یک دودکش که به عنوان اگزوز برای محصولات جانبی گاز عمل می کند. یک کوره با سوزاندن سوخت گرما تولید می کند و گرمای تولید شده را در سراسر خانه توزیع می کند.

۲.تهویه کننده هوا

یک دستگاه تهویه مطبوع انرژی گرمایی را از خانه بیرون می کشد و آن را به هوای بیرون منتقل می کند. متداول ترین عامل در راه اندازی این سیستم برای خانه های مسکونی شامل یک مبدل حرارتی تبخیری داخل خانه و یک مبدل حرارتی واحد متراکم بیرونی است.

۳.پمپ حرارتی

اگر در یک منطقه آب و هوایی معتدل زندگی می کنید، پمپ حرارتی یک گزینه کم مصرف است که باید در نظر بگیرید. از هوای بیرون برای گرم کردن خانه در زمستان و خنک کردن آن در تابستان استفاده می کند. پمپ های حرارتی اغلب توسط صاحبان خانه اشتباه گرفته می شود، به خصوص که سیستم خنک کننده با توجه به نام آنها حاوی کلمه “حرارت” است.

در ساده‌  ترین مفهوم، یک پمپ حرارتی گرما را از یک مکان به مکان دیگر پمپ می ‌کند، وقتی که می ‌خواهید خانه شما خنک ‌تر باشد، گرما را به بیرون منتقل می ‌کند و زمانی که می ‌خواهید گرم تر شود، گرما را به داخل خانه پمپاژ می‌ کند. اگر به هر دلیلی این سیستم ها آسیب ببینند، نیازمند تعمیر انواع پکیج است.

بررسی علل مشکلات پکیج

۴.هواگیر

یک هواگیر معمولاً با یک پمپ حرارتی کار می کند تا هوا را در سراسر خانه شما به گردش درآورد. اگر به دنبال یک تهویه مطبوع یا کوره سنتی هستید، نیازی به تهویه هوا ندارید زیرا این سیستم ها دارای قطعات داخلی مورد نیاز برای گردش هوا هستند.

۵.سیستم های بدون کانال

در بررسی تعمیر انواع پکیج باید بدانید که سیستم تهویه مطبوع بدون کانال یا مینی اسپلیت یک سیستم گرمایشی و سرمایشی است که برای رساندن هوای گرم یا خنک به یک یا چند اتاق واحد بدون نیاز به کانال اتصالی طراحی شده است. سیستم های مینی اسپلیت گزینه ای عالی برای افزودن اتاق ها، اتاق های آفتابگیر یا مناطقی از خانه هستند که باید گرمتر یا خنک تر باشند. سیستم ‌های بدون کانال گزینه ‌ای عالی برای گرم کردن یا خنک کردن یک اتاق یک نفره در خانه شما بدون هیچ زحمتی برای اضافه کردن کانال‌کشی هستند.

۶.ترموستات

یک ترموستات که در داخل خانه شما قرار دارد، یک دستگاه تنظیم کننده است که به شما امکان می دهد دمای داخل خانه خود را کنترل کنید. ترموستات ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: کنترل های سنتی یا متصل.

اساساً کنترل ‌های ترموستات متصل یا هوشمند می‌ توانند با سایر سیستم ‌های خانه هوشمند ادغام شوند و به مرور زمان یاد بگیرند که چگونه خانه خود را به بهترین نحو گرم و خنک کنید. ترموستات های سنتی ساده تر هستند – اما چندین ویژگی قابل برنامه ریزی نیز ارائه می دهند.

چه عواملی بر هزینه تعمیر انواع پکیج تأثیر می گذارد؟

راه های زیادی برای صرفه جویی در سیستم تهویه مطبوع وجود دارد. با فروشنده محلی خود در مورد نحوه صرفه جویی صحبت کنید. در اینجا برخی از عوامل اصلی موثر بر هزینه یک سیستم گرمایش و سرمایش جدید و تعمیر انواع پکیج آورده شده است.

تعمیر انواع پکیج در تهران

۱.محل

منطقه و آب و هوا هنگام پیدا کردن سیستم مناسب برای خانه شما و صرفه جویی در انرژی اهمیت دارد. نیازهای گرمایشی و سرمایشی در جنوب گرم و مرطوب و شمال سرد متفاوت خواهد بود. همچنین، هزینه های نصب بسته به محل زندگی شما می تواند تا 20٪ متفاوت باشد.

۲. اندازه و ساخت خانه

یک خانه بزرگ برای حفظ دمای مناسب به یک واحد بزرگتر یا حتی چندین سیستم نیاز دارد – که البته هزینه بیشتری نسبت به یک خانه کوچکتر خواهد داشت. علاوه بر این، آب بندی مناسب روی پنجره ها و درها و کیفیت عایق کاری خانه شما بر هزینه های گرمایش و سرمایش ماهانه شما تأثیر می گذارد.

۳.کانال کشی

در بررسی تعمیر انواع پکیج باید بدانید که کانال کشی نقش مهمی در تعیین میزان راحتی خانه شما از اتاقی به اتاق دیگر ایفا می کند. هنگامی که یک سیستم کانال به درستی طراحی و نصب شود، می تواند راحتی را به حداکثر برساند و مصرف انرژی را به حداقل برساند. اگر در حال نصب یک سیستم تهویه مطبوع جدید در یک خانه تازه ساخت هستید یا کانالی را در خانه فعلی خود جایگزین می کنید، بهتر است از متخصصین مربوطه کمک بخواهید.

مشکلات احتمالی پکیج :

جدا از برند پکیج دیواری به دلیل یکسان بودن طراحی و قطعات مصرفی آنها اغلب مشکلات یکسانی نیز دارند در صورتی که شما با عیب یابی و تعمیر پکیج آشنا باشید کار راحت می شود.

مشکلات رایج پکیج ها به شرح زیر می باشد :

  • دمای آب مصرفی مناسب است ولی سیستم گرمایشی عمل نمی کند.
  • نوسان دمای آب مصرفی
  • افزایش خود به خود فشار در مدار گرمایش
  • غیر فعال شدن پمپ پکیج
  • کاهش دمای آب مصرفی
  • سر و صدای بیش از اندازه پکیج
  • پکیج به حالت انفجاری روشن می شود
  • یخ زدن آب پکیج

کد خطا و یا ارور پکیج چیست؟

کد خطای پکیج دیواری به علامت هایی گفته می شود که توسط برد الکترونیک برای عیب یابی مشکل دستگاه به ما نشان داده می شود. برد الکترونیک پکیج دیواری که به عبارتی مغز دستگاه است روی عملکرد تمام قطعات پکیج وجود دارد و در مواقع بروز مشکل در قسمتی از پکیج برد کنترل توسط این سنسور به وجود آن پی برده و عیب را اطلاع می دهد.

در پکیج های آنالوگ کد خطا و یا ارور با چشمک زدن چراغ های سبز رنگ روی پنال که اعدادی از ۳۰ تا ۸۰ را دارد مشخص می شود. البته بهتر است بدانید که نباید آن را با مواقعی که آبگرم باز است اشتباه بگیرید.

اگر پکیج دیواری شما خراب شده است به نکات زیر دقت کنید چون ممکن است خودتان بتوانید آن را برطرف نمایید.

  • مطمئن شوید شیر ورودی گاز و همچننی کلیه شیرهای زیر پکیج در وضعیت باز قرار دارند.
  • پریز برق ورودی را با فزمتر چک کنید که دارای برق باشد.
  • در زمستان از باز بودن شیرهای بالا و پایین رادیاتور اطمینان حاصل کنید.
  • دریچه های پلاستیکی اطراف دودکش را باز کنید.
  • اگر پکیج در بالکن نصب است یک بار دودکش را از روی پکیج بردارید و ریست کنید.

اصلی ترین دلیل خاموش شدن پکیج چیست؟

مهم ترین دلیل خاموش شدن پکیج دیواری کم شدن فشار بار پکیج می باشد که توسط پرشر سوئیچ آب شناسایی شده و اقدام به قطع کامل عملکرد پکیج خواهد کرد.

برای رفع این مشکل باید شیر پرکن که در زیر پکیج می باشد را باز کنید تا عقربه فشاری روی ۱.۵ بار برسد و سپس ببندید. 

اما خاموش شدن پکیج می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

  • کمبود فشار آب
  • کمبود فشار گاز در پکیج
  • عدم تخلیه دود پکیج
  • معیوب بودن الکترود یون
  • ترموستات پکیج
  • وجود گرفتگی و رسوبات در مدار گرمایشی
  • وجود هوا در سیکل گرمایشی
  • معیوب بودن پمپ پکیج

سخن پایانی :

در مجموع سعی کنید در حین تعمیر انواع پکیج ها بسته به نیاز خود از کارشناسان این حوزه کمک بخواهید.

آن ها به دلیل تجربه علمی و دانش فنی بالایی که دارند به شما کمک شایانی در این حوزه خواهند کرد. همچنین می توانید برای اطلاع از هزینه تعمیر کولر گازی در تهران با شماره ۰۹۱۲۶۲۶۸۳۵۹ در تماس باشید.