تعمیر آب سرد کن

تعمیر آب سرد کن

تعمیر آب سردکن

 

 

به عنوان یک مشتری ممکن است از خود بپرسید که آیا علائم خاصی وجود دارد که باید به دنبال آن باشید که نشان می دهد چه زمانی به تعمیر آب سرد کن خود بپردازید.

 

 

برای انجام خدمات تعمیر آب سردکن با ما در آراد سرما گستر تماس بگیرید.

 

 

در حقیقت امروزه روش های متعددی برای تعمیر و تعویض سیستم های آب سردکن وجود دارد. به همین جهت اگر تغییرات منظم فیلتر و سایر اشکال خدمات را انجام داده اید، اما به فکر حرکت به سمت یک عامل پیشرفته تر در تعمیر سیستم خود هستید، این نکات برای شماست.

 

 

علیرغم اینکه محصولات جدید به طور مداوم وارد بازار می شوند، دستگاه های آب سردکن به دلیل طول عمر و دوام طولانی مدت خود ارزشمند هستند. متوسط طول عمر آن ها هفت سال است، حتی با فرض استفاده مکرر. ما به شما توصیه می کنیم هنگام تنظیم و سرویس دهی آن، به خوبی از آن ها استفاده کنید.

 

 

چه زمانی برای تعویض آب سردکن مناسب است؟

 

 

در حقیقت تعمیر آب سردکن باید با در نظر گرفتن سرمایه گذاری بلندمدت شما گرفته شود. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، عامل اصلی در تعمیر سیستم خود هزینه است.

 

 

متخصصین این حوزه از کاربران نهایی می خواهد که عملگرا باشند و مانند هر تجهیزاتی که روی آن سرمایه گذاری می کنند با این سیستم به خوبی رفتار کنند.

 

 

هنگامی که هزینه تعمیر یا سرویس مستمر بیش از سرمایه گذاری یک مدل جدید باشد، یا از هزینه خرید اولیه مدل فعلی شما بیشتر شود، باید آن را ارتقا دهید. اگر فردی هستید که نمی دانید در تعمیر آب سردکن خود چه فعالیتی را باید انجام دهید، دو عامل زیر را در نظر بگیرید.

 

 

تعمیر آب سرد کن در تهران و حومه

 

 

۱.ویژگی ها و سفارشی سازی سیستم

 

 

اگر یک ویژگی جدید در سیستم آب سردکن خود می ‌خواهید، احتمالاً باید آن را ارتقا دهید. همه ویژگی‌ های اضافی که ارائه می ‌شوند همیشه در دسترس نیستند.

 

 

اینها شامل لوازم جانبی خاصی است که در آن ها یافت و تعبیه می شود، مانند فیلتراسیون فرابنفش. با توجه به ارزیابی مجدد وزارت بهداشت و کنترل عفونت توسط مدیران در سراسر جهان، این بخش را باید به خوبی در نظر بگیرید تا بهتر متوجه شوید که آیا به این اقدامات اضافی نیاز دارید یا خیر.

 

 

۲.پایداری 

 

 

سیستم های آب سردکن امروزی که به تازگی ساخته شده‌اند نسبت به سیستم های قدیمی‌تر در مصرف انرژی کارآمدتر هستند و تعویض کامل یک مدل قدیمی با مدل جدید می‌تواند به معنای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کربن باشد.

 

 

در اینجا هیچ عنصر بیهوده ای برای ترس وجود ندارد، زیرا این دستگاه ها قابل بازیافت هستند.  سیستم های آب سردکن ممکن است عمر طولانی داشته باشند، اما مدل های جدیدتر در هر زمینه بهتر عمل می کنند: از نظر کیفیت سازگارتر و احتمال خرابی کمتر.

 

 

نشانه ‌های رایج نیاز به تعمیر آب سردکن

 

 

از نشانه های مهم و رایج در تعمیر آب سردکن می توان به عوامل زیر اشاره کرد:

 

 

1-ولرم بودن بیش از حد آب سرد یا گرم و عدم انتشار آن است که معمولاً به دلیل ساییدگی یا انسداد است. با چند مرحله نسبتا آسان و ابزارهای دستی بسیار رایج، می توانید تعمیر را به راحتی انجام دهید تا آب خنک دوباره جریان یابد.

 

 

2-اکثر سیستم های آب سردکن مدرن دارای قطعات جایگزینی هستند که به آسانی توسط سازندگان آن‌ها در دسترس است و بسیاری از این قطعات اصلی حتی برای نصب به ابزار دیگری به جز پیچ گوشتی معمولی نیاز ندارند.

 

 

برای انجام برخی تعمیرات ساده که تقریباً همیشه مشکل شما را برطرف می کند، لازم نیست یک تکنسین مجرب در این حوزه باشید.

 

 

انجام تعمیرات یک انتخاب مقرون به صرفه و کار نسبتاً آسانی است. البته تنها در صورتی جواب می دهد که بدانید در حال انجام چه کاری هستید.

 

 

مراحل تعمیر آب سردکن

 

 

با چند فرایند ساده شما به راحتی می توانید متوجه شوید که سیستم های آب سردکن چرا به درستی کار نمی کنند و به تعمیر آب سردکن خود بپردازید.

 

 

معمولاً به این دلیل است که آب بیش از حد گرم است یا با قطره ای کوچک از آن خارج می شود. چند ترفند ساده تعمیر را امتحان کنید تا ببینید آیا این مشکل را اصلاح می‌کند یا خیر و به کارهای کمی پیچیده‌تر ادامه دهید تا دوباره آب خنک را به درستی توزیع کند.

 

 

تعمیر آب سرد کن اغلب ساده تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می رسد، البته زمانی که چند ترفند را بدانید و آن را به کار گیرید.

 

 

  • مخزن آب را از آب سردکن خارج کرده و آن را در کناری قرار دهید. سپس سیستم را چند دقیقه از برق بکشید.
  • مجددا سیستم خود را دوباره به پریز برق وصل کنید اما هم چنان مخزن بیرون از سیستم شما باشد.
  • سوئیچ ریست را در پشت دستگاه قرار دهید

 

 

دیسپنسر را با استفاده از سوئیچ خاموش کنید، یک بار دیگر سیستم خود را از برق بکشید و یک شب آن را از برق جدا کنید. پس از اینکه روز بعد دوباره آن را به برق وصل کردید، سه تا پنج ساعت صبر کنید تا یک بخش جدید را در مخزن قرار دهید.

 

 

شش ساعت دیگر صبر کنید تا آب داخل مخزن خنک شود و سپس دوباره دستگاه را تست کنید.

انجام این فرآیند و تنظیم مجدد آن بسیاری از مشکلات دما را حل می کند. اگر با این کار مشکل شما حل نشد، ترفند دیگری را برای تعمیر سیستم های آب سردکن خود امتحان کنید.

 

 

مراحل تعمیر آب سرد کن در محل

 

 

  • تمیز کردن سیستم های آب سردکن

 

 

همیشه قبل از انجام هر گونه تعمیر و نگهداری، سیستم های آب سردکن خود را از برق بکشید. قبل از شروع دوباره بررسی کنید که به طور کامل از برق جدا شده باشد.

 

 

سپس، مخزن آب را از بالا جدا کرده و آن را در کناری قرار دهید و آن را به صورت عمودی قرار دهید تا آب به بیرون نشت نکند.

 

 

سیم پیچ ها را در قسمت داخلی دیسپنسر قرار دهید. اگر سیستم شما هر دو دهانه گرم و سرد داشته باشد، بیش از یک مجموعه کویل پیدا خواهید کرد.

 

 

برخی از مدل ها حتی با دهانه سوم نیز در دسترس هستند که به شما آب در دمای اتاق می دهد، به این معنی که کویل های بیشتری نیز وجود دارد. مهم نیست که تعداد آنها چقدر است، کویل ها را با یک پارچه مرطوب و تمیز کاملا تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ زباله یا گرد و غباری روی آنها وجود نداشته باشد.

 

 

سخن پایانی :

 

 

سعی کنید در تعمیر آب سرد کن از متخصصین و کارشناسان مجرب کمک بخواهید تا به خوبی شما را مشاوره دهند.