راه های نگهداری و افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

راه های نگهداری و افزایش طول عمر ماشین لباسشویی
5/5 - (3 امتیاز)

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی محسوب می شود که برای شستشوی البسه و منسوجات پارچه ای مورد استفاده قرار می گیرد به همین منظور افزایش طول عمر دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. امروزه هزینه تعمیر ماشین لباسشویی و لوازم خانگی و همچنین خرید لوازم خانگی نو بسیار بالا رفته است به همین دلیل ما در این مقاله می خواهیم راه های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی را به شما بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

عمر ماشین لباسشویی چقدر است ؟

ممکن است برای شما پیش بیاید که بخواهید بدانید عمر ماشین لباسشویی چقدر است. می توان گفت ماشین های لباسشویی عمری بین ۱۰ تا ۱۴ سال دارند. اما اگر نکاه مهم درباره نحوه نگهداری ماشین لباسشویی را بدانید و آن را رعایت کنید می تواند باعث بالا رفتن عمر ماشین لباسشویی شما شود همین موضوع باعث کارکرد صحیح و بهتر ماشین لباسشویی شما می شود.

عوامل موثر در افزایش طول عمر لباسشویی

عوامل موثر در افزایش طول عمر لباسشویی

استفاده غیر اصولی از ماشین لباسشویی باعث کاهش طول عمر و خرابی آن می شود. بسیاری از افراد نحوه صحیح استفاده و نگهداری و مراقبت از این دستگاه را نمی دانند و به همین دلیل با استفاده غیر اصولی از آن باعث خرابی و کاهش عمر ماشین لباسشویی خود می شوند.

بیشتر بخوانید : لیست ارورهای لباسشویی بوش

1. عدم استفاده بیش از حد از مواد شوینده

شاید شما هم جزو افرادی باشید که حس می کنند هرچه بیشتر مواد شوینده استفاده کنند لکه ها و چربی های موجود در لباس ها بهتر پاک می شود و لباس ها تمیز می شود. اما این باور اشتباه است و هر چقدر از مایع شوینده بیشتر از حد استاندارد استفاده شود آنزیم های مواد روی لباس ها باقی می ماند و سبب آسیب رساندن به دستگاه می شود.

2.توجه به ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین مواردی که به آن توجه نمی شود توجه نکردن به ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی است. ممکن است شما بدون توجه به ظرفیت دیگ مقدار بسیار زیادی لباس را داخل ماشین لباسشویی خود بشویید. این کار موجب فشار آوردن زیاد به موتور لباسشویی می شود و دستگاه در مدت کوتاهی خراب می گردد. ظرفیت هر ماشین روی آن درج شده است پس باید با توجه به آن لباس بریزید.

3.جرم گیری کردن منظم دستگاه لباسشویی

3.جرم گیری کردن منظم دستگاه لباسشویی

یکی از اقداماتی که باعث افزایش طول عمر لباسشویی شما می شود جرمگیری هر ۶ ماه یکبار دستگاه می باشد. مشکلاتی مانند عدم تخلیه آب لباسشویی و یا نیامدن آب درون لباسشویی از جمله مواردی است که در اثر جرمگیری نکردن دستگاه اتفاق می افتد و در بلند مدت باعث خرابی قطعات داخلی مانند شیر برقی و پمپ تخلیه می شود.

4.خارج کردن لباس ها بعد از شستشو

سعی کنید نگذارید مدت زیادی بعد از اتمام شستشو لباس ها داخل لباسشویی با درب بسته بمانند زیرا باعث تجمع باکتری ها و بخار آب خود شد و لباس های شما بوی بدی به خود میگیرند و به دستگاه شما آسیب می رسانند.

5.از آب داغ در لباسشویی استفاده نکنید

یکی دیگر از عوالی که باعث کاهش طول عمر لباسشویی می شود شستشوی لباس با استفاده از آب گرم می باشد. درست است که آب گرم باعث از بین رفتن لکه ها و کثیفی می باشد اما آب داغ ممکن است باعث آسیب زدن به قطعات لباسشویی شود پس بهتر است برای افزایش طول عمر لباسشویی خود از آب ولرم استفاده کنید.

6.خشک کردن لاستیک دور درب لباسشویی

یکی از مهم ترین کارها برای افزایش طول عمر لباسشویی خشک کردن واشر دور درب ماشین لباسشویی پس از هر بار استفاده می باشد. واشر دور درب از لاستیک ضخیم و با کیفیتی تولید شده است که در صورت مرطوب بودن برای مدت طولانی خراب و شل خواهد شد. در این حالت آب به بیرون از دستگاه میریزد و شستشو با کیفیت دلخواه شما انجام نمی شود به همین دلیل بهتر است پس از هربار استفاده آن را خشک کنید.

7.تمیز کردن فیلر لباسشویی

پس از اتمام هر سیکل شستشو آب داخل دیگ توسط پمپ تخلیه به سمت فاضلاب هدایت می شود. در این مسیر فیلتر کوچکی تعبیه شده است تا هر نوع آشغال احتمالی موجود در داخل دیگ را حذف کند تا به پمپ فشار بیشتری وارد نشود و مسیر تخلیه مسدود نشود.

اگر فیلتر را هر چند وقت یکبار تمیز نکنید احتمال باقی ماندن آب داخل دیگ بسیار بالاست. پس از چند وقت یکبار نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش تمیز کردن فیلتر لباسشویی

8.آرام باز و بسته کردن درب ماشین لباسشویی

در هنگام شستشو و چند دقیقه پس از اتمام آن ، درب ماشین لباسشویی توسط میکروسوئیچ قفل می شود تا از باز شدن احتمالی درب جلوگیری کند. جهت افزایش طول عمر لباسشویی به خصوص میکروسوئیچ بهتر است که سعی در باز کردن درب دستگاه در این مدت زمان را نداشته باشد و آن را به آرامی باز و بسته کنید.

9.باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی پس از هربار شستشو

یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی باز گذاشتن در لباسشویی است. دیگ ماشین لباسشویی محل بسیار مناسبی برای رشد قارچ و باکتری هاست. به همین دلیل یکی از مهم ترین نکات در حفظ و نگهداری ماشین های لباسشویی این است که پس از هربار شستشو درب ماشین لباسشویی را باز گذاشته تا رطوبت کاملا از دستگاه خارج شده و از رشد باکتری ها و قارچ ها در داخل دیگ جلوگیری شود. همچنین با این کار بوی بد نیز از داخل ماشین لباسشویی رفته و در طول عمر دستگاه شما نیز موثر می باشد.

10.عدم قرار دادن اجسام سنگین بر روی دستگاه

در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که افراد بر روی ماشین لباسشویی خود وسایل مختلفی قرار می دهند که این امر سبب فشار آمدن به دستگاه شده و در مدت زمان طولانی به قطعات مختلف آن آسیب می رساند.

12.در ساعات اوج مصرف لباسشویی خود را روشن نکنید

11.استفاده از آب با املاح کم

یکی از مواردی که می تواند برای لباسشویی و عملکرد آن مشکل ساز شود ، ایجاد رسوب درون لوله های دستگاه و قطعات مختلف آن است. این شرایط باعث می شود که به مرور زمان عملکرد ماشین لباسشویی با اختلال رو به رو شده و در مواردی باعث خرابی دستگاه و قطعات مختلف آن می شود. به همین دلیل استفاده از فیلتر آب قبل از ورودی آب لباسشویی یکی از اقداماتی است که می تواند با کاهش احتمالی ایجاد رسوب باعث افزایش طول عمر لباسشویی شما شود. برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش خود با ما در ارتباط باشید.

12.در ساعات اوج مصرف لباسشویی خود را روشن نکنید

موضوع دیگری که ممکن است باعث به خطر افتادن سلامت لباسشویی می شود روشن کردن آن در ساعات اوج مصرف است. قطعا می دانید که در برخی از ساعات میزان مصرف برق به شدت افزایش می یابد. به همین دلیل در  این ساعات احتمال نوسانات برق وجود دارد و ممکن است باعث اتصالی و روشن نشدن یا حتی سوختن ماشین لباسشویی شما شود پس بهتر است در زمان اوج مصرف برق از آن استفاده نکنید.

سخن پایانی

در بالا به راه های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی پرداختیم. در هنگام خرید و انتخاب ماشین لباسشویی به کیفیت آن توجه کنید. زیرا هرچه دستگاه باکیفیت تر باشد طول عمر آن نیز بیشتر می شود. با توجه به نکات گفته شده در بالا در نگهداری و حفظ ماشین لباسشویی خود بسیار دقت کنید و سرویس های دوره ای آن را به موقع انجام دهید. همچنین در صورت مواجهه با هر نوع ایراد می توانید با تکنسین های ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ در تما س باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.