بررسی علت بوی گاز پکیج دیواری بوتان و ایران رادیاتور

بررسی علت بوی گاز پکیج دیواری بوتان و ایران رادیاتور
Rate this post

به طور معمول نباید هیچ بویی از پکیج دیواری استشمام شود؛ بنابراین در صورتی که متوجه شدید بوی خاصی از دستگاه نشت پیدا کرده است باید سریعا برای برطرف کردن بوی بد پکیج دیواری اقدامات لازم را انجام دهید. در این مقاله علت بوی گاز پكيج ديواری و راه های برطرف کردن آن را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

اگر نیاز به تعمیر پکیج دیواری دارید با ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ در تماس باشید.

اقداماتی که در صورت استشمام بوی گاز از پکیج باید انجام دهید

چنانچه در اطراف پکیج دیواری بوی گاز استشمام را می‌ کنید یا موارد دیگری مانند بوی سوختگی از پکیج احساس می شود، قبل از هر اقدام دیگری، اقدامات زیر را سریعا انجام دهید تا از وقوع حوادث ناخواسته جلوگیری کنید و سپس به دنبال علت بوی گاز از پکیج باشید.

  • پکیج را خاموش کرده و شیر گاز آن را ببندید.
  • در و پنجره ‌های آشپزخانه را باز کنید.
  • دستگاه‌ های برقی در منزل را از پریز بکشید.
  • شعله اجاق گاز را خاموش کرده و از روشن کردن هر شعله ‌ای خودداری کنید.
  • به هیچ وجه شمع یا فندک روشن نکنید.

معمولا علت بوی بد پکیج مربوط به دستگاه ‌هایی می ‌شود که مدتی از کارکرد و عمر مفید آن ها می‌ گذرد. معمولا در این شرایط علت بروز این مشکل، مربوط به نشت گاز در اثر استهلاک و خرابی می شود. علائم خرابی پکیج در این مواقع باید سریعا بررسی و رفع شود.

ولی در صورتی که پکیج به تازگی نصب و راه اندازی شده و بوی بدی از پکیج احساس می‌ شود (مانند بوی دود یا بوی سوختگی یا بوی گاز)، احتمالا نصب اشتباه و غیر اصولی پکیج موجب رخ دادن این مشکل شده است.

نصب درست پکیج دیواری

علت بوی گاز پكيج ديواری چيست؟

از مهم‌ ترین علت های بوی گاز پکیج، می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. نشت گاز از شیلنگ و اتصالات پکیج

از مواردی که می ‌تواند باعث بروز این مشکل باشد، مشکل در شیلنگ متصل به لوله گاز و پکیج است. معمولا در اثر پیچ خوردگی و مدتی کارکرد و عمر مفید، ترک و سوراخ‌ های ریز در شیلنگ گاز پکیج به وجود می ‌آید و باعث نشت گاز از پکیج می‌ شود.

علاوه بر شیلنگ، اتصالات دیگر مربوط به گاز پکیج از لوله تا دستگاه باید به دقت بررسی شوند.

امکان دارد هنگام نصب اشتباه یا به علت فشار های وارده به پکیج، اتصال لوله گاز شل شده باشد. با استفاده از تست کف صابون روی تمامی این قسمت ها، می‌ توانید از وجود نشتی گاز اطمینان حاصل کرده و سپس بخش معیوب را تعویض نمایید.

۲. نشت گاز از شیر برقی پکیج

یکی از مهم ترین قطعات در پکیج شیر برقی است که وظیفه تنظیم فشار گاز پکیج برای سوختن را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود یا تنظیمات آن با مشکل مواجه شود انتشار بوی گاز از پکیج را شاهد خواهیم بود. بررسی سالم یا خراب شدن شیر برقی کاری تخصصی است پس در صورتی که از سلامت اتصالات و شلنگ ها مطمئن هستید و احتمال می دهید که انتشار بوی گاز از پکیج به علت خراب شدن این قطعه است از یک تکنسین تعمیر پکیج کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : علت آب دادن پکیج

۳. گرفتگی لوله یا دودکش علت بوی گاز پکیج دیواری

گرفتگی لوله ها و یا دودکش احتمال دیگریست که مربوط به علت بوی گاز پکیج می شود و برخی اوقات نیز دیده می شود که فلوسوئیچ خراب شده است. هواگیری پکیج نیز می تواند این مشکل را رفع کند.

گرفتگی لوله پکیج دیواری

۴.ایراد در مشعل علت بوی گاز پکیج دیواری

چنانچه بوی دود پکیج به مشمام شما رسیده است، یکی از احتمالات اختلال در بخش مشعل است و باید مشعل مورد بررسی قرار بگیرد و این تست باید توسط تکنسین متخصص انجام شود.

۵. باکتری های داخل مخزن علت بوی گاز پکیج

برخی اوقات علت بوی گاز پکیج مربوط به آب گرم داخل مخزن پکیج است که اگر برای مدت طولانی از آن استفاده نشده باشد سبب رشد باکتری و قارچ در داخل آن می شود و در نهایت باعث می شود که بوی بدن داخل پکیج احساس شود.

این باکتری ها معمولاً مضر هستند. این بخش باید توسط متخصص ماهر پکیج سرویس شود و مخزن توسط اسید یا مواد شوینده شستشو شود. گاهی اوقات بوی بد پکیج به حدی است که مانند تخم مرغ گندیده است. در این شرایط باید به دنبال علت نشت گاز از پکیج بود این بو که در واقع مشابه با بوی سولفور است به منزله نشت گاز است و نیاز به تیم تعمیرات است.

بیشتر بخوانید: علت سر و صدای زیاد پکیج و راهکار رفع آن

سخن پایانی

در این مقاله به علت بوی گاز پکیج دیواری اشاره کردیم. در صورت بروز این مشکلات، لازم است جهت جلوگیری از وقوع اتفاقات جبران ‌ناپذیر، سریعا نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.