علت آب دادن آبگرمكن ديواری و راه حل رفع آن

علت آب دادن آبگرمكن ديواری و راه حل رفع آن
Rate this post

علت آب دادن آبگرمکن مشکلی است که ممکن است یکبار با آن مواجه شویم که دلیل آن می تواند سوراخ شدن یکی از قسمت های آبگرمن باشد. در این مقاله علت آب دادن ابگرمكن ديواری و راه حل رفع آن را مورد بررسی قرار می دهیم با ما همراه باشید.

اگر نیاز به تعمیر پکیج خود دارید می توانید با ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ تماس بگیرید تا در اسرع وقت به محل شما اعزام شوند.

علت آب دادن آبگرمكن ديواری و راه حل رفع آن

زمانی که با آب دادن آبگرمکن تان مواجه می شوید، در اولین قدم باید قسمت نشتی را پیدا کنید تا علت آب دادن دستگاه مشخص شود. آبریزش یا نشتی آبگرمکن از قسمت هایی همچون لوله آب، پایه لوله آب، فلکه دما و فشار، رگلاتور، شیر اطمینان سوراخ شدن مبدل و دلایل دیگر اتفاق بیافتد که در ادامه به مهم ترین دلایل نشتی آب آبگرمکن می پردازیم:

1. آبریزش از لوله آب آبگرمکن

لوله آب در بالای آبگرمکن قرار دارد. در بعضی از مواقع آب از قسمت بالایی دچار نشتی شده و از عایق عبور می کند و روی زمین می چکد. در نگاه اول امکان دارد فکر کنید که آبگرمکن تان نشتی پیدا کرده است.

اما باید بدانید که این نشتی از لوله بالای آبگرمکن بوده و به دستگاه ربطی ندارد. در صورتی که لوله بالای آبگرمکن سوراخ بود یا نشتی داشت، بهتر است آن را تعویض نمایید. جهت تعویض آن باید حتما شیر فلکه آب ساختمان را ببندید. اگر نیاز به تعمیر پکیج بوتان خود دارید با ما با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ تماس بگیرید.

2. نشتی آب از مخزن آبگرمکن

با توجه به اینکه مخزن آبگرمکن بیشتر از بخش های دیگر آبگرمکن در برابر دمای مستقیم است، سریعتر دچار فرسایش و ترک خوردگی می شود. چنانچه مخزن دچار فرسایش شود، نهایت موجب می شود آبگرمکن آب دهد که اصلی ترین دلیل سرریز شدن آب آبگرمکن ایستاده یا دیواری محسوب می شود. برای رفع این مشکل قسمت ترک خورده را با جوش زدن مسدود می کنند و پس از آن محل سوراخ را با سمباده تمیز می کنند تا کاملا صاف شود.

علاوه بر این جهت عیب‌یابی و تعمیر سوراخ مخزن آبگرمکن خمیر اپوکسی را تا شعاع 4 سانتی متری در قسمت سوراخ و اطراف آن ریخته و صبر می کنند تا خمیر سفت گردد. در صورتی که پوسیدگی زیاد بود یک ورق گالوانیزه را به اندازه سوراخ بریده و با پیچ متصل می کنند و اطراف آن را با چسب می پوشانند.

آب دادن آبگرمکن

3. چکه کردن پایه لوله آبگرمکن

پایه لوله آبگرمکن در قسمت بالای آن قرار گرفته شده است. از طرفی لوله آب سرد آن ورودی و لوله آب داغ آن خروجی می باشد. این پایه‌ ها بسیار باریک هستند. به همین علت نشتی در آن ها بسیار زیاد رخ می دهد. جهت جلوگیری از آب دادن آبگرمکن می توانید پایه ها را تعویض کنید.

4. ترک خوردن و یا سوراخ شدن مبدل

در آبگرمکن ها مبدل اصلی ترین قطعه ای است که در تماس با مستقیم با شعله است. در صورتی که از آب گرم هم استفاده کنید آبگرمکن بیشتر آب می دهد.

در صورتی که مبدل خورده شده یا ترک برداشته باشد، نشتی آن را نمی توانید مشاهده کنید. تنها می توانید در قسمت پایین آبگرمکن آبریزش مبدل را به صورت قطرات آب مشاهده کنید. برای برطرف کردن علت آب دادن آبگرمكن باید مبدل تعویض گردد.

5. نشتی آب از فلکه دما و فشار آبگرمکن

هنگامی که شیر فلکه را به آبگرمکن وصل می کنید، باید آن را به خوبی و با یک نوار تفلون عایق کنید؛ زیرا امکان دارد با بالا رفتن بیش از اندازه دما، آب از اطراف این فلکه ها به بیرون بریزد.

جهت برطرف کردن این مشکل از فلکه دما و فشار، کافی است فشار آب داخل ساختمان را تنظیم نمایید. چنانچه فشار و دمای دستگاه متعادل بود، اما باز نشتی مشاهده کردید این قطعات را باید تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: مشکلات رایج آبگرمکن بوتان و عیب یابی آن

6. چکه کردن از شیر اطمینان آبگرمکن

شیر اطمینان در قسمت پایینی اتصالات قرار داده شده است که وظیفه ی کنترل فشار درونی سیستم را برعهده دارد. این قطعه می تواند تحت شوک گرمایی، ضربه های محکم و فشار زیاد دچار خوردگی و فرسایش شود. همه ی موارد گفته شده علت آب دادن شیر اطمینان آبگرمکن است.

هنگامی که شیر اطمینان سوراخ شود، سیستم با افت فشار آب روبرو می شود که می تواند به دستگاه آسیب بزند. پس تعویض شیر اطمینان مشکل را برطرف می کند این کار را فقط به تعمیرکار متخصص بسپارید.

7. آب‌ بندی اشتباه اتصالات

دو نوع اتصال به آبگرمکن وجود دارد. یکی اتصالاتی که به خود آبگرمکن و دیگری اتصالاتی هستند که به زیر آن متصل می‌ شوند. در صورتی که هر کدام از این اتصالات به خوبی و اصولی آب‌ بندی و متصل نشده‌ باشند، موجب چکه کردن و آبریزش آب از زیر آبگرمکن می شود.

برای برطرف کردن علت آب دادن آبگرمكن باید ابتدا ببینید که این آبریزش از کدام بخش آبگرمکن استو سپس همه ی شیرهای خروجی و ورودی را ببندید و با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

8. پارگی اتصالات یا لوله ‌های داخل آبگرمکن

می دانیم که لوله ها محل عبور آب داخل آب آبگرمکن هستند به همین دلیل باید بسیار با کیفیت و مرغوب باشند. رسوب گرفتن و اعمال ضربه هم می تواند به اتصالات صدمه بزند هم چنین ترک خوردن و آسیب دیدن لوله ها به اورینگ ها هم صدمه می زند و سبب نشتی آب آبگرمکن دیواری می شود.

دیگر مواردی که باعث آب دادن آبگرمکن می شوند عبارتنداز:

  • چکه کردن آب از لوله آب
  • چکه کردن آب از پایه لوله آبگرمکن
  • چکه آب از فلکه دما و فشار
  • نشتی آب از لوله فاضلاب آبگرمکن

بیشتر بخوانید: پکیج بهتر است یا آبگرمکن؟

سخن پایانی

علت آب دادن آبگرمكن ديواری و راه حل رفع آن موضوع امروز این مقاله بود. همانطور که گفته شد، برخی از این موارد نیاز به حضور تعمیرکار ماهر برای تعمیر و سرویس آبگرمکن دارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.