علت سر و صدای زیاد پکیج و راهکار رفع آن

علت سر و صدای زیاد پکیج و راهکار رفع آن
Rate this post

علت سر و صدای زياد پكيج می تواند دلایل زیادی داشته باشد. علائم خرابی پکیج هر چیزی که باشد، لازم است سریعا نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید زیرا ممکن است مشکل به وجود آمده در اثر عدم رسیدگی جدی تر شده و هزینه ‌های زیادی را به شما به وجود آورد. در این مقاله علت سر و صدای زياد پكيج، راهكار و رفع مشكل آن را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

علت صدای پکیج چیست؟

در صورتی که مدتی از کارکرد پکیج شما می ‌گذرد و اخیرا صدای پکیج زیاد شده است، مواردی که در ادامه ی مقاله به آن ها اشاره می ‌کنیم را بررسی کنید و هر کدام که دلیل ایجاد صدا در پکیج شما بودند را با توجه به راه حل های ارائه شده رفع کنید.

نصب نامناسب دستگاه،عدم رعایت بهترین زمان سرویس پکیج، کم بودن دمای آب ورودی، شکستگی یا وجود گرد و غبار در فن پکیج، رسوب گرفتگی مبدل و … از مهم ‌ترین دلایل صدای زیاد پکیج است.

با توجه به حساس بودن قطعات پکیج چنانچه دانش و تخصص کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین تعمیر پکیج جهت برطرف کردن مشکل رخ داده کمک بگیرید.

بررسی علت سر و صدای زیاد پکیج

در ادامه مهم ترین علت های سر و صدای زیاد پکیج را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • پایین بودن دمای آب ورودی

در فصل زمستان که هوا سرد است به صورت ناگهانی آب سرد وارد منبع پکیج شده و به علت این که منبع آب پکیج گرم است انقباض و انبساط های موضعی رخ می دهد و سبب تولید صداهای غیر عادی می گردد.

  • صاف نبودن محل نصب پکیج

صاف نبودن محل نصب پکیج از عواملیست که می تواند سبب تولید صدا در پکیج شود. در صورتی که پکیج صاف و تراز نصب نشود یا در زمان نصب قاب آن تحت فشار کج شود و به بدنه آن بچسبد امکان دارد با گذشت زمان صداهای بلندی تولید کند. با توجه به این مسئله اولین موضوعی که هنگام روبرو شدن با سروصدای زیاد پکیج لازم است تا بررسی شود تراز بودن آن است.

بیشتر بخوانید: نصب پکیج در چه محل هایی ممنوع می باشد؟

  • وجود هوا در داخل پکیج یا رادیاتورها

با گذشت زمان مقداری هوا در داخل پکیج یا لوله های آن جمع می شود که می تواند سبب تولید صدایی همچون قل قل کردن شود. در این مواقع هواگیری کردن سیستم راه حل این مشکل است. شما می توانید به راحتی به وسیله ی شیر هواگیری که زیر پکیج قرار دارد رادیاتورها و سیستم خود را هواگیری کنید. یک سطل زیر شیر قرار داده و با آچار شیر هواگیری را باز کنید.

  • معیوب بودن سوپاپ ها

هنگامی که پکیج چندین سال کار می کند قطعات آن کم کم فرسوده می شود. از جمله قطعاتی که در اثر گذشت زمان فرسوده و معیوب می شوند سوپاپ های پکیج هستند. معیوب بودن سوپاپ ها می تواند سبب تولید صدا های غیر عادی در پکیج شود و در این مواقع لازم است که پکیج به وسیله ی یک تعمیرکار متخصص عیب یابی و تعمیر شود.

  • معیوب بودن فن پکیج

خراب بودن فن پکیج از دیگر عواملی است که می تواند موجب ایجاد صداهای بلند و غیر منتظره در داخل پکیج شود است. وظیفه ی فن این است که هوای گرم و گازهای ناشی از سوختن گاز را به طرف دودکش هدایت کند.

این احتمال وجود دارد که فن بعد از فرسوده شدن بشکند یا روی آن را غبار و کثیفی بپوشاند. همین مسائل عملکرد فن را با اختلال روبرو می کنند و سبب ایجاد سروصدا در آن می شوند. برای رفع این مشکل لازم است پروانه فن به دقت تمیز شود و در صورتی که فن دارای عایق است سالم بودن آن را هم بررسی نمایید.

  • لوله کشی نامناسب پکیج

برخی اوقات خود پکیج عامل ایجاد سروصدا نیست و لوله های آن سبب تولید صدای ناهنجار می شوند. لوله کشی غیر اصولی، استفاده از لوله های باریک، پر پیچ که از جنس نامناسبی هم ساخته شده اند می تواند سبب تولید صدایی نظیر تق تق شود. در این شرایط جهت کاهش صدای پکیج از عایق ها و ضربه گیرها استفاده می کنند.

لوله کشی نامناسب پکیج

  • رسوب گرفتن مبدل اصلی پکیج

مبدل بخشی از پکیج است که دارای لوله های مارپیچی بوده که آب داخل این لوله ها گرم می شوند. به علت این که آب دائما از مبدل اصلی عبور می کند به مرور زمان امکان دارد رسوباتی در داخل آن جمع شوند.

برای برطرف کردن این مشکل لازم است که داخل مبدل توسط power flow که یک ابزار تخصصی است تمیز و رسوب زدایی گردد. برای انجام این کار از تکنسین های ماهر کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: رسوب گیری پکیج ایران رادیاتور چگونه انجام می شود؟

  • معیوب بودن پمپ پکیج

وظیفه ی پمپ در پکیج این است که آب را در داخل سیستم به گردش درآورد که با نام پمپ سیرکولاتور نیز شناخته می شود. در صورتی که پمپ آب دچار مشکل شود یا هوا و اجسام ریز وارد آن شده باشند زمان کار کردن صدای زیادی تولید می کند. همچنین ممکن است که ضربه گیرهای پمپ از جای خود بلند شده باشند و موجب صدا دادن پمپ شده باشند.

سخن پایانی

پکیج دیواری دستگاهی حساس با ساختار پیچیده است. عدم داشتن دانش فنی، تجربه و تسلط کافی برای انجام تعمیرات آن، ریسک خطرات جدی و به وجود آمدن خسارات زیادی را برای دستگاه به دنبال دارد.

با توجه به این موضوع از دستکاری خودسرانه ی پکیج بدون داشتن دانش و مهارت در این زمینه جدا خودداری کنید. این کار را به یک تکنسین با تجربه واگذار کنید. علت سر و صدای زياد پكيج، راهكار و رفع مشكل موضوع این مقاله بود. امیدواریم مطالب ارائه شده در این زمینه برای شما مفید واقع شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.