علت داغ شدن ماشین لباسشویی چیست؟ + ۱۰ علت آن

علت داغ شدن ماشین لباسشویی چیست؟ + ۱۰ علت آن
Rate this post

داغ شدن ماشین لباسشویی می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد . برای شناسایی و پیدا کردن مشکل لباسشویی و دلیل گرم شدن بیش از اندازه آن باید در ابتدا مشخص کنید که کدام بخش آن افزایش دما داشته است .بیشتر بدنه لباسشویی ، دوشاخه یا سوکت تغذیه ، بورد و موتور ماشین لباسشویی می ‌تواند بیش از اندازه گرم شود . در این مقاله علت داغ شدن ماشین لباسشویی را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید .

شما می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود با ما با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ در تماس باشید.

نشانه ‌های داغ شدن آب ماشین لباسشویی

عموما داغ شدن آب ماشین لباسشویی با نشانه ‌هایی همراه است که در صورت رخ دادن هر کدام سریعا ماشین لباسشویی را متوقف کرده و آن را از برق بکشید . برخی از این نشانه ها عبارتنداز :

  1. داغ شدن شیشه درب ماشیدستگاه
  2. خروج بخار آب گرم از پشت ماشین لباسشویی
  3. داغ یا گرم شدن بیش از اندازه بدنه و دیواره ماشین لباسشویی
  4. چروک و داغ بودن لباس ها پس از اتمام کار ماشین لباسشویی

علت داغ شدن ماشین لباسشویی چیست؟

بیشتر بخوانید : علت خشک نکردم ماشین لباسشویی

علت داغ شدن ماشين لباسشویی چيست ؟

۱.آسیب‌ دیدن بورد

یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی که نقش اساسی را برای دستگاه ایفا می ‌کند بورد است . از وظایف بورد می توان به متوقف کردن جریان انرژی هیتر المنت اشاره کرد . در واقع بورد باید هنگامی که دما به اندازه مورد نظر رسید اتصالات برق را قطع کند تا دما بیش از اندازه بالا نرود .

چنانچه بورد ماشین لباسشویی دچار آسیب شود و نتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد ، هیتر المنت به کار خود ادامه می دهد و دما بالا می ‌رود .

رفع مشکلات بورد لباسشویی کاری بسیار تخصصی است و در صورتی که این قطعه ی ماشین لباسشویی شما دچار مشکل است ، در سریع ‌ترین زمان ممکن اقدام به تعمیر این قطعه نمایید .

۲.ترموستات آسیب ‌دیده

ترموستات یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی است که عملکرد درست آن بسیار حائز اهمیت است . ترموستات دمای ماشین لباسشویی را کنترل کرده و آن را روی دمای تنظیم شده ، نگه می‌ دارد . در حقیقت با پایین آمدن دمای آب ترموستات ، هیتر المنت را به کار کردن و بالا بردن دما وادار می ‌کند و هنگامی که دما به میزان استاندارد برسد ، با قطع برق سبب توقف هیتر المنت می شود .

چنانچه این قطعه دچار آسیب و خرابی شود هیتر به طور مداوم کار کرده و می تواند علت داغ بودن ماشین لباسشویی باشد .

به شیشه درب بارگیری دستگاه خود توجه کنید ، چنانچه دمای آب بیش از اندازه بالا باشد ، شیشه بخار گرفته و حالت مه‌آلود خواهد داشت . در این شرایط دستگاه شما به رسیدگی نیاز دارد .

بیشتر بخوانید : علت تاب برداشتن دگ لباسشویی

 اشکال در سیستم سیم کشی

۳. اشکال در سیستم سیم کشی

همانطور که می دانیم هیچ‌ یک از وسایل برقی بدون سیم کشی اصولی عملکرد مناسبی نخواهند داشت . در ماشین لباسشویی ‌ها هم دلیل داغ شدن آب ماشین لباسشویی می‌ تواند ناشی از سیم کشی نادرست موتور و دیگر قطعات الکتریکی آن باشد .

عایق نبودن سیم‌ها و یا هر نوع اشکال در سیم کشی ماشین لباسشویی موجب می‌ شود تا سیم حرارت زیادی را از خود تولید کند در نتیجه ، این مسئله سبب داغ شدن بیش از اندازه بدنه و آب داخل ماشین می ‌شود .

همچنین دقت نکردن در سیم کشی ماشین لباسشویی خطرات جانی جبران ناپذیری را هم در پی خواهد داشت ، پس به محض اینکه متوجه این اشکال در دستگاه خود شدید ، سریعا با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید .

۴. اختلال در برد الکتریکی و سنسور تنظیم دمای آب

برد الکتریکی و سنسور تنظیم دما در ماشین لباسشویی ‌های امروزی از جمله قطعات مهمی هستند که مدیریت و کنترل دمای آب در ماشین لباسشویی را بر عهده دارند . به همین دلیل در صورتیکه برد الکتریکی ماشین لباسشویی خراب شود و یا مشکل پیدا کند دمای آب بیش از حد بالا رفته و داغ می ‌شود .

همچنین در صورت معیوب شدن سنسور تنظیم دما ، ماشین لباسشویی نمی تواند به دستی دمای آب داخل مخزن را تشخیص دهد در نتیجه دستگاه بیش از حد داغ شده و دمای آب به شکل غیر نرمالی افزایش می ‌یابد .

بیشتر بخوانید : ارور e81 در لباسشویی بوش

عدم دقت در نصب درست اتصال شیر آب ماشین لباسشویی

۵. عدم دقت در نصب درست اتصال شیر آب ماشین لباسشویی

در صورتی که صحت عملکرد تمامی موارد قبل را بررسی کردید و باز هم دلیل داغ شدن آب ماشین لباسشویی خود را متوجه نشدید ، اتصالات آب ورودی ماشین را هم بررسی کنید .

گاهی زمان نصب لباسشویی سهوا به جای وصل کردن ماشین به شیر آب سرد از شیر آب گرم استفاده می‌ شود همین مسئله سبب داغ شدن آب ماشین لباسشویی خواهد شد . در حقیقت در این مورد مشکل از قطعات و برنامه ‌های خود ماشین نیست ، بلکه نصب اشتباه باعث بالا رفتن دمای آب می ‌شود .

جهت اطمینان از اینکه لباسشویی شما به ورودی آب سرد وصل است باید ابتدا ماشین لباسشویی را روشن کنید ، سپس برنامه‌ ای با پائین ‌ترین دما را انتخاب کرده و از طریق جاپودری حرارت آب ورودی را چک کنید .

در صورتی که آب گرم باشد یعنی ورودی را اشتباه نصب کرده‌اید و باید محل اتصال را تعویض نمایید . چنانچه ماشین لباسشویی شما 2 ورودی دارد امکان وصل کردن جابجا اتصالات شیر آب وجود خواهد داشت .

سخن پایانی

ما در این مقاله به بیانی ساده علت داغ شدن ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دادیم . این موارد عبارتنداز : خرابی ترموستات ، عملکرد نادرست المنت ، عدم تنظیم درست درجه آب ، اشکال در سیم کشی ، اختلال در برد الکتریکی و سنسور تنظیم دمای آب و دقت نکردن در نصب درست اتصال آب لباسشویی هستند که رخ دادن یک یا چند مورد از آن‌ ها می ‌تواند موجب داغ شدن آب ماشین لباسشویی گردد . برای تعمیر انواع لوازم خانگی با ما در آراد سرماگستر در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.