علت خشک نکردن ماشین لباسشویی { ذکر ۹ دلیل آن}

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی { ذکر ۹ دلیل آن}
Rate this post

علت خشک نكردن ماشين لباسشویی یکی از مشکلات رایجی است که بسیار گزارش شده است . در اکثر موارد دلیل خیس بودن لباس ‌ها پس از شستشو ، فنی و تخصصی است و برای رفع آن ‌ها باید توسط تعمیرکار بررسی گردد . در بعضی از موارد هم علت خشک نکردن ماشین لباسشویی ساده بوده و به آسانی خودتان می توانید آن را بر طرف کنید . در این مقاله به علت خشک نکردن ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن این مشکل می پردازیم با ما همراه باشید .

اگر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود دارید می توانید با ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ تماس بگیرید.

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی

مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم اصلی ‌ترین علت های خشک نشدن لباس ‌ها پس از اتمام فرایند شستشو هستند . لازم به ذکر است که این علت ها در تمامی برند های ماشین لباسشویی یکی است .

استفاده از برنامه و تنظیمات نادرست

1. استفاده از برنامه و تنظیمات نادرست

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی می ‌تواند مربوط به برنامه و تنظیمات انتخابی شما باشد . بعضی از برنامه ‌ها به صورت پیش فرض خشک کردن کامل لباس ‌ها را ندارند و بعضی از تنظیمات مانند اتوکشی آسان در بعضی مدل‌ها با باقی گذاشتن البسه در آب ولرم در انتهای شستشو از ایجاد چروک در آن ها جلوگیری می ‌کنند .

پس باید در انتخاب برنامه و دیگر تنظیمات ماشین لباسشویی دقت لازم را داشته باشید . لازم است تا برنامه باید با توجه به جنس پارچه لباس ‌ها ، میزان کثیفی آن ها و موارد دیگر انتخاب شود .

برای برنامه خشک کن هم به جنس پارچه توجه کنید و با توجه به آن دور چرخش و دمای آب را تنظیم نمایید .

بیشتر بخوانید : علت تاب برداشتن دیگ لباسشویی

2. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی

از موارد مهمی که در استفاده از لباسشویی باید به آن توجه داشته باشید ، میزان البسه داخل دستگاه است . قراردادن بیش از اندازه البسه داخل لباسشویی می ‌تواند علت خشک نشدن لباس‌‌ ها باشد .

توجه داشته باشید که به طور کلی نباید ماشین لباسشویی را بیش از سه چهارم حجم مخزن پر کنید.

تخلیه نشدن آب لباسشویی

3.تخلیه نشدن آب لباسشویی

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می‌ تواند منجر به خشک نشدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی نیز شود . اجزائی که برای برطرف کردن مشکل باید بررسی شوند عبارتند از : شیلنگ تخلیه ، پمپ تخلیه ، فیلتر تخلیه و …. است  .

فیلتر تخلیه موردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد . معمولا بعد از چند بار استفاده از لباسشویی و تمیز نکردن فیلتر ، احتمال مسدود شدن آن بالا می ‌رود  .

پس از فیلتر به سراغ پمپ تخلیه بروید . چنانچه پمپ به طور کلی خراب یا نیم سوز شده باشد ، تشخیص آن به کمک مولتی متر امکان پذیر خواهد بود .

بیشتر بخوانید : ارور e81 در ماشین لباسشویی بوش

4.کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

بعضی مواقع ماشین لباسشویی می ‌چرخد و به ظاهر هیچ مشکلی در عملکرد آن مشاهده نمی ‌شود ، ولی در اتمام شستشو متوجه خیس بودن لباس ها داخل لباسشویی خواهید شد .

از طرف دیگر ، مواقعی وجود دارد که ماشین لباسشویی در مرحله خشک کردن لباس ها دچار مشکل می ‌شود . یعنی دور تند لباسشویی اجرا نمی ‌شود .

5. ایراد در قطعات لباسشویی

به غیر از موارد گفته شده ، اجزای دیگر ماشین لباسشویی می‌ توانند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی عملکرد خشک کن موثر باشند که عبارتنداز :

  • خرابی المنت هیتر
  • خرابی ترموستات
  • خرابی فیور حرارتی
  • خرابی برد دستگاه
  • از کار افتادن کلید فعال‌ کننده خشک کن

بیشتر بخوانید : روش جرم گیری لباسشویی

6. خراب شدن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

خراب شدن و سوختن ترانس برد الکترونیکی می تواند خشک کن ماشین لباسشویی را از کار بیندازد و عملکرد آن را با مشکل روبرو کند و سبب خشک نشدن لباس ها پس از اتمام کار دستگاه شوند .

علت های تخصصی دیگر خشک نکردن ماشین لباسشویی

از دلایل دیگر خشک نکردن ماشین لباسشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد  :

  • وجود مشکل در فیوز حرارتی
  • خراب بودن ترموستات
  • خراب بودن خازن
  • عمل نکردن شیر برقی
  • تمام شدن و یا خراب بودن ذغال های موتور

علت های تخصصی دیگر خشک نکردن ماشین لباسشویی

سخن پایانی

در این مقاله علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی را بررسی کردیم . همان طور که گفتیم ، تشخیص علت خیس بودن لباس ‌ها در ماشین لباسشویی به موارد زیادی که اغلب فنی هستند مربوط می شود . بعضی مواقع با یک ریست ساده می توان مشکل کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی را برطرف کرد . در صورتی که نتوانستید مشکل را برطرف کنید حتما با یک تعمیرکار با تجربه تماس بگیرید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.