دلايل از كار افتادن گرمايش كولر گازی چيست ؟ { ذکر ۱۰ دلیل آن }

دلايل از كار افتادن گرمايش كولر گازی چيست ؟ { ذکر ۱۰ دلیل آن }
Rate this post

با شروع فصل سرد نیاز به سیستمی که بتواند گرمایش محیط را تامین کند احساس می شود . بعضی از کولرگازی ها طوری طراحی شده اند که در فصل های سرد سال هم قابلیت استفاده به عنوان سیستم گرمایشی را دارند . برخی اوقات امکان دارد مشکلاتی برای دستگاه رخ دهد که سبب اختلال در ایجاد گرمایش آن شود . در این مقاله به دلايل از كار افتادن گرمايش كولر گازی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

اگر نیاز به تعمیر کولر گازی خود دارید می توانید با ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ تماس بگیرید.

دليل از كار افتادن گرمايش كولر گازی چيست ؟

شاید برای شما هم این اتفاق پیش آمده باشد که در فصل سرما کولر گازی تان به درستی وظیفه گرمایش را انجام نمی دهد .

در این بخش از مقاله می توانید از راه حل هایی که برای این مشکل ارائه کردیم استفاده کنید این راه حل ها عبارتنداز :

۱. خراب بودن شیر برقی کولر گازی

خراب بودن شیر برقی یکی از عواملی است که امکان دارد سبب عدم گرمایش کولر گازی شود . شیر برقی وظیفه سرمایش و گرمایش را بر عهده دارد و متناسب با تغییر مسیر گاز کولر تعیین می کند که باد گرم باید تولید شود یا باد سرد . در صورت خرابی این شیر برقی کولرگازی ، باید آن را تعویض و یا تعمیر کنید .

خراب بودن شیر برقی کولر گازی

۲. وجود خرابی در کمپرسور کولر گازی

وظیفه ی کمپرسور متراکم و کمپرس کردن گاز مبرد است . خرابی این قطعه سبب اختلال در عملکرد کولرگازی و از کار افتادن گرمایش آن خواهد شد .

در صورتی که کمپرسور کولر گازی شما دچار مشکل شد ، از تکنسین متخصص برای تعمیر کمپرسور کولرگازی کمک بگیرید .

۳. کثیفی فیلتر در کولر گازی

در صورت کثیف بودن فیلتر کولر گازی و یا در صورت نیاز به تعویض ، تعویض نشده باشد ، علاوه بر اینکه در گرمایش و سرمایش دستگاه مشکل ایجاد می گردد ، امکان ایجاد مشکل در برخی قطعات نیز می شود . برای برطرف کردن این مشکل فیلتر ها باید تمیز شوند . بدین  منظور مراحل زیر را طی کنید .

  1. ابتدا کولرگازی را خاموش کنید .
  2. در این مرحله قاب بدنه کولر گازی را برداشته تا به فیلتر آن برسید . برای این که این کار را انجام دهید کافیست که برای کنترل دریچه دستانتان را در دو سمت قرار داده و ضامن های موجود را باز کنید . حتما پیش از انجام این کار دفترچه راهنما را مطالعه نمایید زیرا که دریچه برند های با هم تفاوت دارند .
  3. در صورتی که غبار بر روی فیلتر ها مشاهده کردید ، آن را به آرامی جدا کرده و بشویید . برای این کار می توانید از یک برس نرم و آب استفاده کنید . همچنین می توانید از مواد شوینده معمولی برای این کار استفاده کنید .
  4. اجازه دهید فیلتری که شسته اید خشک شود به طوری که هیچگونه رطوبطی روی آن باقی نماند .
  5. فیلتر را سر جای خود قرار دهید .
  6. بدنه دستگاه را سر جای خود قرار دهید .

بیشتر بخوانید : علائم سوختن کمپرسور کولرگازی

کم بودن گاز مبرد در کولر گازی

۴. کم بودن گاز مبرد در کولر گازی

گاز مبرد در عملیات سرمایش و گرمایش کولرگازی اثر مستقیم دارد . چنانچه کولر با کمبود این گاز مواجه شود ، عملکردش با مشکل مواجه خواهد شد .

برای رفع این مشکل کافی است تا شارژ مجدد انجام گرفته و حتما سرویس به صورت دوره ای انجام شود .

بیشتر بخوانید : شارژ گاز کولرگازی

۵. خراب بودن ترموستات در کولر گازی

وظیفه ی ترموستات کولرگازی تنظیم دما با توجه به ریموت کنترل است . چنانچه شاهد این بودید که هوای خروجی متناسب با تنظیمات نیست ، ترموستات دستگاه با مشکل مواجه شده است .

جهت برطرف کردن مشکل خرابی ترموستات باید توسط تکنسین متخصص تعویض و یا تعمیر گردد .

۶. خراب بودن سنسور دما در کولر گازی

وظیفه سنسور دما تشخیص دما است . نحوه عملکرد سنسور دما به این صورت است که در صورت تغییر دما ، مقاومت سنسور عوض شده و این تغییرات به برد الکترونیکی دستگاه منتقل خواهد شد و سپس دستگاه محیط را گرم می کند . چنانچه این قطعه با مشکل روبرو شود ، در زمستان باد سرد تولید می کند .

جهت حل مشکل این قطعه تنها راه حل تعویض و یا تعمیر آن است .

۷. خراب بودن برد الکترونیکی کولر گازی

برد الکترونیکی کولرگازی مغز آن است . چنانچه برد دستگاه با مشکل مواجه شود ، عملکرد ان با اختلال مواجه خواهد شد .

به علت پیشرفته بودن برد الکترونیکی ، عیب یابی آن به دانش و تجربه احتیاج دارد . به همین منظور جهت تعویض و تعمیر آن از یک تعمیرکار کمک بگیرید .

وجود مسدودی در ورودی هوا

۸. وجود مسدودی در ورودی هوا

لوله هایی مسی که به عنوان لوله های رابط در کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرند . علت استفاده از لوله های مسی این است که دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و به آسانی خم می شوند . ممکن است این لوله ها بر اثر ضربه هایی که به آن ها وارد می شود و یا له شدگی ، دچار مسدودی شوند و هوای لازم برای کولر تامین نگردد .

برای رفع این مشکل لوله ها باید توسط تعمیرکار تعویض شوند .

۹. خراب بودن اورلود کولر گازی

اورلود قطعه ای است که در بیشتر دستگاه های برقی وجود دارد و وظیفه ی آن جلوگیری از آسیب و یا سوختن قطعات اصلی وسیله برقی است . در کولر های گازی اورلود هنگامی که سیم پیچ کمپرسور داغ شد ، نمی گذارد بیشتر از حد معمول گرم شود و جریان برق را قطع کند تا کمپرسور نسوزد بنابراین به نفع دستگاه شما نیست که بدون اورلود به کار خود ادامه دهد . دلایلی که موجب فعال شدن اورلود کولرگازی شما خواهد شد عبارتند از :

  1. خراب بودن خازن کمپرسور
  2. شارژ بیش از حد معمول گاز مبرد
  3. افزایش فشار کندانسور و کثیفی آن
  4. نوسانات برق
  5. اختلالات مکانیکی در کمپرسور
  6. وجود مشکل در قطعات کمپرسور

چنانچه اورلود دستگاه شما خراب شد به شما توصیه می کنیم هرچه سریع تر آن را تعمیر کنید زیرا نبود آن می تواند خسارات دیگری را نیز به همراه داشته باشد .

سخن پایانی

کولرگازی هم مانند هر دستگاه دیگری ممکن است دچار مشکلاتی شود که این مشکلات منجر به عدم عملکرد درست آن گردد . این مشکلات می توانند دلایل مختلفی داشته باشند یکی از این دلايل از كار افتادن گرمايش كولر گازی است که در این مقاله به دلایل آن پرداختیم امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.