ارور e81 در ماشین لباسشویی بوش

ارور e81 در ماشین لباسشویی بوش
Rate this post

هر یک از ارورهای نمایش داده شده بر روی ماشین لباسشویی بوش دلایل خاص خود را دارند و می توانند نشان دهنده ی وجود مشکلی در دستگاه باشند . در این مقاله به بررسی خطای e81 لباسشویی بوش خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

اگر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی دارید با ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ در تماس باشید.

ارور e81 در ماشین لباسشویی بوش

بروز خطاهای ماشین لباسشویی بوش ، دلایل متفاوتی دارد و باید به تمامی آن ها توجه داشت و بررسی کرد و برای برطرف کردن مشکل اقدام کرد . ارور e81 در ماشین لباسشویی بوش یکی از همین خطاها است که معمولا به علت مشکلاتی در سیستم الکترونیکی یا قطعات داخلی رخ می دهد . ممکن است این ارور ، به دلیل عدم تطابق میان مدارهای الکترونیکی کنترل و سایر قطعات باشد ، عوارض آسیب به سیم ها یا اتصالات الکتریکی یا حتی خرابی صفحه نمایشگر باشد.

برای رفع این مشکل ، ابتدا می توانید ماشین لباسشویی را خاموش و روشن کنید . در صورتی که ارور همچنان باقی بود ، توصیه می کنیم ماشین لباسشویی را از برق جدا کرده و بعد از چند دقیقه مجددا وصل کنید . چنانچه مشکل برطرف نشد ، پیشنهاد می کنیم این مشکل را  با مرکز تعمیرات لباسشویی بوش در میان بگذارید . برای تعمیر لباسشویی بوش با ما در تماس باشید.

ارور e81 در ماشین لباسشویی بوش

علت ارور e81 ماشین لباسشویی بوش

ظاهر شدن ارور e81 در ماشین لباسشویی بوش ، نشان دهنده وجود مشکل در عملکرد دستگاه است که به بررسی جهت رفع آن نیاز دارد . این ارور معمولا به دلیل مسائل مربوط به سنسورها یا قطعات الکترونیکی در دستگاه ایجاد می شود . یکی از دلایل بروز این ارور ، برقراری عدم ارتباط موفق بین مدارهای الکترونیکی کنترل اصلی و مدارهای الکترونیکی قابل تعویض می باشد .

در این شرایط ابتدا می توانید اتصالات میان این دو مدار الکترونیکی را بررسی کنید و مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد . همچنین چک کنید که آیا مدارهای الکترونیکی قابل تعویض به درستی نصب شده است و هیچ خرابی یا ضربه ای به آن وارد نشده است .

اگر سنسورها خراب شده باشند ، اطلاعات دقیقی به مدارهای الکترونیکی کنترل ارسال نخواهد شد ، در نتیجه ارور e81 ظاهر می شود .

بیشتر بخوانید :علت نمایش پیام SE در لباسشویی ال جی

نحوه رفع ارور e81 در ماشین لباسشویی بوش

نحوه رفع ارور e81 در ماشین لباسشویی بوش

ارور e81 یکی از خطاهای شایع در ماشین لباسشویی بوش است . این ارور می تواند نشان دهنده وجود مشکلی در حسگر درب دستگه باشد و می تواند موجب عدم تشخیص صحیح درب و قفل نشدن آن شود . برای رفع این ارور می توانید مراحل زیر را انجام دهید :

ابتدا از اینکه درب ماشین لباسشویی به درستی بسته شده است مطمئن شوید .

سپس بررسی کنید که هیچ مانعی در مسیر حسگر درب وجود نداشته باشد . امکان دارد ذرات گرد و غبار یا لکه های آب روی حسگر درب سبب نا مشخص شدن اطلاعات ارسالی توسط آن شود . در صورت وجود موانع ، آن ها را پاک کنید .

اتصال مجدد سیم های حسگر درب را بررسی نمایید . امکان دارد اتصالات به علت افتادن یا لغزش ، نا مناسب شده باشد ، آن ها را محکم کرده و دوباره امتحان کنید .

اگر مشکل حل نشد سریعا با تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی بوش تماس گرفته و این  مشکل را گزارش دهید .

علت ارور e81 ماشین لباسشویی بوش

پیامدهای ارور e81 لباسشویی بوش و نحوه جلوگیری از آن

ارور e81 لباسشویی بوش به مشکلات فنی خاصی اشاره می‌ کند که به توجه و تعمیر نیاز دارد . ارور e81 معمولا به دلیل وجود مشکل در سنسورهای ماشین لباسشویی یا مشکلات مربوط به قطعات الکترونیکی دستگاه رخ می دهد .

ممکن است ارور E81 به علت عدم تشخیص درست مقدار آب در ماشین لباسشویی رخ دهد . در این صورت ، ممکن است دستگاه آب را به طور ناکافی شناسایی کند یا به طور نادرست به کاربران پیغام دهد که میزان آب مناسب نیست . که ممکن است باعث عملکرد نامناسب ماشین لباسشویی ، شستشوی نادرست یا حتی خرابی قطعات باشد .

جهت جلوگیری از این مشکل ، ابتدا باید اتصالات الکتریکی مربوط به سنسورهای آب را چک کنید و از نبودن هرگونه خرابی یا قطعی مطمئن شوید . علاوه بر این ، می ‌توانید سیم کشی ماشین لباسشویی را بررسی کنید و از اینکه که هیچ خطایی در آن وجود ندارد مطمئن شوید . در صورتی که این روش‌ها مشکل را برطرف نکردند ، توصیه می ‌شود با تکنسین مجاز تماس بگیرید .

بیشتر بخوانید : علت باز نشدن درب لباسشویی

سخن پایانی

در این مقاله با ارور e81 لباسشویی بوش علت این ارور و هم راه برطرف کردن این خطا آشنا شدید . در صورتی که به تنهایی قادر به رفع این ارور نبودید برای رفع ارور e81 لباسشویی بوش از متخصصین کمک بگیرید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.