روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ

روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ
Rate this post

جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ از جمله کارهایی است که باید برای مراقبت و نگهداری هر چه بهتر این وسیله انجام داد. در واقع منظور از جرم گیری ماشین لباسشویی رسوب زدایی و از بین بردن جرم ها و آلودگی های آن است تا به این وسیله سطوح داخلی لباسشویی تمیز گردد. این عمل علاوه بر مراقبت و افزایش عمر مفید دستگاه، برای رعایت اصول بهداشتی و تمیزی ماشین لباسشویی هم مفید است. در این مقاله قصد داریم به جرمگیری و نحوه استفاده از پودر جرمگير لباسشویی سامسونگ می پردازیم.

شما اگر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود دارید می توانید با ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ تماس بگیرید.

جرمگیری ماشین لباسشویی سامسونگ با قرص یا پودر جرمگیر

غیر استاندارد بودن پودرهای ماشین لباسشویی و رسوبات آب در سوراخ های دیگ ماشین لباسشویی تجمع می کنند و سبب ایجاد دردسر می شوند علاوه بر این وجود رطوبت و آب کثیف ناشی از شستشوی لباس های کثیف در لاستیک دور درب باقی مانده و در صورت توجه نکردن موجب ایجاد بوی نامطبوع در دستگاه می گردد. با توجه به این موارد نیاز است تا برای ماشین لباسشویی جرم گیری انجام شود.

قرص های جرم گیر جهت سهولت در جرم گیری، در بازار موجود می باشند که برای انجام این کار تنها کافی است مواد جرم گیر را درون دستگاه گذاشته و آن را روی درجه 60 روشن کنید (دمای بالاتر سبب آسیب رسیدن به برد ماشین لباسشویی خواهد شد ). ماشین لباسشویی باید خالی از لباس باشد سپس ماشین را روشن کرده و به دستگاه اجازه جرم گیری دهید چنانچه زمان زیادی از آخرین جرم گیری ماشین لباسشویی می گذرد، باید دو پیمانه پودر جرمگیر مخصوص لباسشویی یا دو عدد قرص جرمگیر داخل ماشین لباسشویی بریزید اما در صورتی که همیشه جرم گیری را انجام می دهید یک عدد کافی است، هر سه ماه یک بار عمل جرم گیری را انجام دهید.

علاوه براین می توانید جهت راحتی کار پودر جرم گیر را به نسبت 1 به 5 با پودر لباس شویی مخلوط کرده و استفاده کنید.

جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ با پودر جرم گیر

پودر جرم گیر مخصوص ماشین لباسشویی های اتوماتیک است و در صورت استفاده همه ی رسوبات دیگ شستشو و دیگر قسمت ها پاک می شود. استفاده از قرص ها و پودرهای شستشو جهت جرم گیری بی دردسر است و آلودگی برجای نمی گذارد، در پودر های جرم گیر فرمولی به کار رفته است که سختی آب را هم می گیرد، در صورت استفاده از این پودر ها، رسوبات و جرم و کثیفی از بین می روند و در صورتی که از این پودر ها مرتبا استفاده نشود سبب ایجاد رسوبات و بقایای پودرهای شوینده در فیلتر و پشت درام و سه نظام و شلنگ ها و دیگ شستشو و لاستیک دور درب خواهد شد که نیاز به تعمیر لباسشویی سامسونگ خواهید داشت.

جرمگیری ماشین لباسشویی سامسونگ

مزیت استفاه از قرص و پودر جرمگیر برای جرمگیری ماشین لباسشویی سامسونگ

  • استفاده آسان
  • بالا رفتن عمر ماشین لباسشویی
  • از بین بردن سختی آب
  • از بین برنده جرم ها، رسوبات آهکی و بقایای مواد شوینده از پشت درام، فیلتر و لوله ها
  • از بین برنده بوی نا مطبوع دستگاه
  • پیشگیری و محافظت از ایجاد جرم و رسوبات
  • تمیز کردن فیلتر و در نتیجه مصرف برق کمتر
  • صرف جویی در مصرف شوینده های ماشین لباسشویی
  • بالا رفتن کیفیت شستشوی لباس ها

پاک کردن محفظه جا پودری ماشین لباسشویی

توصیه هایی برای جرمگیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی سامسونگ

  • بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی درب آن را باز بگذارید. در این صورت بخار آب حاصل از کارکرد و گرمای داخل ماشین لباسشویی که سبب ایجاد رطوبت می شود از ماشین لباسشویی خارج می شود. با این کار با بوی بد حاصل از هر بار شستشو مواجه نمی شوید و هم چنین جلوی تولید و رشد باکتری ها و کپک ها را می گیرید.
  • پس از هربار استفاده ماشین لباسشویی خشک کردن ماشین نیز کمک زیادی به جلوگیری از رشد باکتری و ایجاد بوی بد می کند. پس از هر بار شستشو اجزایی که مرطوب هستند از جمله لاستیک دور درب ماشین را خشک کنید. چنانچه این نکته را رعایت نکنید سبب ایجاد لکه ها و گاهی رنگ پریدگی در اجزای داخلی و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ می شود. لذا برای جلوگیری از این اتفاق ماشین لباسشویی را خشک کنید تا رطوبتی در آن باقی نماند.
  • پس از اتمام کار ماشین لباسشویی سریعا لباس ها را از ماشین خارج کنید، زیرا وجود لباس ها در دستگاه سبب ایجاد بوی نامطبوع و رسوب می شود، علاوه براین خود لباس ها هم به دلیل وجود بخار آب و گرما و رطوبت بوی بدی می گیرند و امکان دارد به شستشو مجدد نیاز پیدا کنند.
  • تمیز کردن محفظه جا پودری ماشین لباسشویی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. می توانید با استفاده از یک فرچه کوچک و سرکه این محل را که محل ریختن پودر و مایع نرم کننده است تمیز کنید. امکان دارد پودر و مایع باقی مانده در این قسمت بر اثر گذشت زمان ظاهر و بوی بدی را در این مکان ایجاد کرده باشد. حتی امکان دارد به لکه های سخت تبدیل شده باشد پس بهتر است این محفظه را مرتبا تمیز کنید.

3 نظر

  • سلام خسته نباشید
    من میخوام لاستیک دور درب ماشین لباسشویی رو تمیز کنم از چه موادی استفاده کنم؟

  • سلام
    میخوام لاستیک دور درب ماشین لباسشویی رو تمیز کنم از چه موادی استفاده کنم ؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.