5 علت باقی ماندن پودر در لباسشویی چیست؟

5 علت باقی ماندن پودر در لباسشویی چیست؟
5/5 - (6 امتیاز)

یکی از مشکلاتی است که به نوعی علامت هشدار است حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی و باقی ماندن دانه های سفید و رنگی آن داخل جاپودری و روی لباس ها می باشد . علت باقی ماندن پودر در لباسشویی موضوعی است که در این مقاله آن را بررسی می کنیم با ما همراه باشید .

اگر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود دارید می توانید با ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ تماس بگیرید تا در اسرع وقت به محل شما اعزام شوند.

علت باقی ماندن پودر در لباسشویی

1.گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی ، یکی از دلایل باقی ماندن پودر در محفظه است . فیلتر ماشین لباسشویی یک توری فلزی کوچک است و به منظور اینکه زباله‌های مختلفی که ممکن است در آب لوله کشی وجود داشته باشد به داخل دستگاه نریزد در دستگاه تعبیه شده است . ممکن است ، در لوله ‌های آب ذرات کوچک گوناگونی از خاک یا زباله وجود داشته باشد که می ‌تواند سبب آسیب به لوازم خانگی شوند .

زمانی که توری مسدود می ‌شود ، آب نمی ‌تواند مثل قبل وارد ماشین لباسشویی شود که می ‌تواند موجب آسیب شود . فیلتر ماشین لباسشویی در محل اتصال شلنگ ورودی به ماشین لباسشویی تعبیه شده است .

برای رسیدن به توری باید شلنگ را باز کنیم . قبل از این کار ، مطمئن شوید که منبع آب را قطع کرده‌اید . سپس فیلتر را با یک برس زبر با مواد شوینده تمیز نمایید . پس از این کار شلنگ را در جای خود قرار دهید و مجددا شستشو را آغاز کنید .

بیشتر بخوانید :‌ رسوب گیری پکیج ایران رادیاتور

2.جریان ضعیف آب علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

2.جریان ضعیف آب علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

گاهی اوقات ممکن است فشار آب ضعیف یا کاملا قطع شود که می تواند علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی باشد . برای آزمایش آن خوشبختانه نیازی به ابزار و مهارت خاصی ندارید .

تنها آب سرد را باز کنید (در صورتی که دستگاه شما فقط به سرد متصل است) و فشار را بررسی کنید . چنانچه مشاهده می کنید آب به سختی می‌ریزد ، به احتمال زیاد مشکل از آن است و فشار کم اجازه نمی ‌دهد که تمام پودر لباسشویی استفاده شود . در این مواقع می‌ توانید با اداره آب و فاضلاب تماس بگیرید یا از تکنسین تعمیر لباسشویی کمک بگیرید .

3. ریختن پودر در جای نادرست

امکان دارد پودر لباسشویی را در جای نادرست ریخته باشید . لذا حتما دستورالعمل ماشین لباسشویی خود را دنبال کنید . اکثرا جای پودر و مایع نرم کننده یکی است . اما باز هم امکان دارد مدل‌هایی وجود داشته باشند که تفاوت دارند . بنابراین حتما کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید : علت باز نشدن درب لباسشویی

4.خرابی در سیستم شیر ورودی

4.خرابی در سیستم شیر ورودی

از دیگر دلایل حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی ، مشکل خرابی در خروجی سیستم شیر ورودی است . این بخش از ماشین لباسشویی به شما این امکان را می‌ دهد که در صورت نیاز و به میزان کافی آب دریافت کنید و دسترسی به آب را در مواقعی که تنظیم آن ضروری نیست محدود می ‌کند .

چنانچه این قسمت دچار مشکل شده باشد یا گرفتگی داشته باشد ، امکان دارد در مصرف شدید آب اختلال ایجاد کند .

به همین علت ممکن است پودر لباسشویی از قسمت پخش‌ کننده شسته نشود ، زیرا فشار آب بسیار کم است . در این صورت تعویض شیر ورودی راه حل مناسبی است برای این کار بهتر است از متخصص در این زمینه کمک بگیرید .

5.استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی

علت دیگر باقی ماندن پودر در لباسشویی استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی است . علت حل نشدن پودر در جا پودری ماشین لباسشویی می ‌تواند استفاده بیش از حد از پودر باشد . برخی‌ فکر کنند که استفاده بیشتر از پودر می‌ تواند لباس‌ها را تمیزتر کند ، اما اینطور نیست و  باید از پودری با کیفیت به اندازه مشخص شده استفاده کرد .

بیشتر بخولنید : علت نشت آب از لباسشویی

راهکار حل علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

جهت جلوگیری از باقی ماندن پودر لباسشویی ، مراحل زیر را دنبال کنید :

  • از مقدار صحیح پودر لباسشویی استفاده کنید .
  • محفظه پودرها را هر چند وقت یکبار ، پس از شستشو برداشته و آن را تمیز کنید .
  • جا پودری را به آرامی و به وسیله ی یک حوله مرطوب آغشته به مایع تمیز کنید و مطمئن شوید که تمامی قسمت‌ها را تمیز کرده‌اید .
  • همیشه از پودر مناسب و با کیفیت استفاده کنید .

راهکار حل علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

سخن پایانی

ماشین لباسشویی هم همچون دیگر وسایل خانه به مراقبت نیاز دارد و هر چند وقت یکبار باید قسمت های مختلف آن از جمله جاپودری آن را چک کنید تا مشکلی به وجود نیاید و شما را غافلگیر نکند . فهمیدن علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی کار سختی نیست و با مطالعه این مقاله و راهکارهای ارائه شده می‌توانید مشکل را رفع کنید . در صورتی که مشکل حل نشد بهتر است با یک تکنسین در این حوزه مشورت کنید و از او کمک بگیرید . شما می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ با ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.