دلیل یکسره روشن ماندن پکیج چیست؟

دلیل یکسره روشن ماندن پکیج چیست؟
Rate this post

از عواملی مهمی که بر طول عمر و کیفیت عملکرد پکیج‌ها تاثیر دارد می توان به میزان استفاده و روشن بودن آن اشاره کرد . یکسره روشن ماندن پکیج می ‌تواند موجب آسیب رساندن به برد الکترونیکی پکیج و قطعات دیگر آن شود . در این مواقع باید با کمک تکنسین ماهر پکیج ، اقدام به عیب ‌یابی و تعمیر پکیج نمود . در این مقاله به بررسی دلیل یکسره روشن ماندن پکیج می پردازیم با ما همراه باشید .

اگر نیاز به تعمیر پکیج خود دارید می توانید با ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ در تماس باشید.

دلیل یکسره روشن ماندن پکیج چیست ؟

عوامل زیادی در یکسره روشن ماندن پکیج موثر هستند که در صورت تشخیص درست و به موقع مشکل می توان مناسب با آن مشکل را رفع نمود . این دلایل عبارتنداز :

۱.وجود مشکل در یون الکترود

وجود مشکل در یون الکترود می تواند یکی از دلایل یکسره روشن ماندن پکیچ باشد که در این صورت فن پکیج به صورت مداوم کار می کند و ترک خوردن و اکسیدشدگی یون الکترود مشکلاتی در پکیج به وجود خواهد آورد . برای رفع این مشکل لازم است این قطعه توسط یک تعمیرکار تعویض گردد .

بیشتر بخوانید : علت سر و صدای زیاد پکیج

۱.وجود مشکل در یون الکترود

۲.خرابی الکترود جرقه زن

یکی از اجزای پکیج الکترود است که با جرقه زدن ، در پکیج شعله ایجاد می کند و امکان دارد بر اثر عوامل مختلف دچار مشکل شود . برای رفع خرابی الکترود جرقه زن لازم است با تجهیزات مخصوصی همچون ولت متر ، میزان ولتاژ جریان عبوری برق را اندازه گیری کرد و با پایین بودن مقدار آن ، پکیج روشن نخواهد شد . خرابی این قطعه در پکیج می تواند سبب کار نکردن آن شود پس لازم است توسط یک تکنسین تعمیر یا تعویض شود .

۳.گرفتگی دودکش پکیج

یکی از اجزای ضروری در پکیج دودکش است که امکان دارد بر اثر عوامل مختلفی خراب شود و در عملکرد پکیج اختلال ایجاد کند . به این صورت که اگر دود حاصل از سیستم احتراق به علت های مختلف هدایت نشود ، در مسیر دودکش گرفتگی ایجاد می شود .

از عوامل گرفتگی پکیج می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مسدود شدن دهانه دودکش به عبت لانه پرندگان و از بین رفتن تعادل در مکش و دهش فن
  • استفاده نکردن از لوله های دودکش با قطر مناسب
  • اتصالات فلنج نامناسب

بیشتر بخوانید : علت آب دادن آبگرمکن دیواری

۴.معیوب بودن برد الکترونیکی پکیج

۴.معیوب بودن برد الکترونیکی پکیج

از دیگر دلایل یکسره روشن ماندن پکیج می تواند ، معیوب بودن برد الکترونیکی پکیج باشد . برد الکترونیکی پکیج با ارسال دستور به قطعات مختلف نقش مهمی را ایفا می کند و در صورت هر گونه مشکل و خرابی در این قطعه ، صدور ارسال جهت کارکرد صحیح پکیج امکان  پذیر نخواهد بود .

۵.خرابی فن پکیج

با خراب شدن فن پکیج عملکرد آن با مشکل روبرو می شود و صدای آزار دهنده‌ای ایجاد می کند . عواملی که در کارکرد این قسمت از پکیج موثر هستند و امکان دارد باعث اختلال آن شوند شامل سوختن برد پکیج ، گیر کردن کنتاکت و خرابی پمپ پکیج است .

۶.خرابی پرشر سوئیچ هوا

خرابی پرشر سوئیچ هوا به آسانی قابل تشخیص نیست و لازم است توسط تکنسین متخصص تعمیر تشخیص داده شده و با یک نمونه جدید جایگزین شود .

۷.خاموش نشدن پکیج در حالت تابستانه

یکسره روشن ماندن پکیچ می تواند به علت یکی از حالت های تابستانه یا زمستانه پکیچ باشد که باید بررسی گردد . حالت تابستانه مربوط به بخش های داخلی پکیج می شود و فلومتر که با نام فلوسوئیچ هم شناخته شده است با باز و بسته کردن آب در دستگاه به پکیج کمک می کند .

چنانچه فلومتر دچار اختلال شود وظیفه آب رسانی دچار مشکل می شود و برای برطرف کردن مشکل باید به تکنسین متخصص تعمیر و تعویض فلومتر مراجعه کرد .

بیشتر بخوانید : علت بوی گاز پکیج دیواری

۸.خاموش نشدن پکیج در حالت زمستانه

۸.خاموش نشدن پکیج در حالت زمستانه

از جمله کارهایی که تمامی افراد باید به آن توجه داشته باشند ، تنظیم پکیج با تغییر فصل است . در فصل زمستان باید از یکسره روشن ماندن آب گرم جلوگیری کرد ، زیرا این کار موجب سرد شدن رادیاتورها می شود .

سخن پایانی

در این مقاله به دلیل یکسره روشن ماندن پکیج و عوامل موثر در پیدایش این امر پرداختیم . دلیل خاموش نشدن و به طور یکسره کار کردن پکیج در فصول سرد می تواند موجب هدایت دائم آب گرم به سمت رادیاتورها شود ولی در فصول گرم سال به هیچ عنوان نباید در مواقعی که آب گرم باز نمی باشد شعله و فن و یا پمپ دستگاه روشن باشد . با ما در اراد سرماگستر در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.