پکیج چگالشی چه تفاوتی با پکیج معمولی دارد؟ +‌ذکر ۶ تفاوت این دو پکیج با هم

پکیج چگالشی چه تفاوتی با پکیج معمولی دارد؟ +‌ذکر ۶ تفاوت این دو پکیج با هم
5/5 - (5 امتیاز)

تفاوت پکیج چگالی با معمولی ، از گذشته تا به امروز سیستم های حرارت مرکزی وظیفه ی تامین انرژی حرارتی گرمایشی و آب گرم مصرفی ساختمان ها را به عهده داشته اند و بنا بر تجربه ، این سیستم ها در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند .

این سیستم ها در شکل ها و طرح های متفاوتی تولید و به بازار عرضه شده اند و با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی به سمت سیستم هایی با مصرف کمتر و بازده بیشتر حرکت کرده اند . این سیستم ها در طول عمر خود همواره تکامل یافته و امروزه با توجه به افزایش جمعیت در  شهرها و کمبود فضا در آپارتمان های مسونی و تجاری به سمت فشرده شدن و کاهش حجم جهت گیری کرده اند .

از نظر انرژی مصرفی نیز سیستم ای مذکور از کارایی بالاتری نسبت به بویلر های قدیمی برخوردار شده اند . در حال حاضر سیستم های حرارت مرکزی (پکیج) به دو صورت عمده چگالی و غیر چگالی وجود دارند . در این مقاله تفاوت میان پکیج معمولی و پکیج چگالی را مورد بررسی قرار می دهیم با ما همراه باشید .

شما می توانید برای درخواست تعمیر پکیج خود با تکنسین های ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ تماس بگیرید.

پکیج چگالی چیست ؟

یکی از جدیدترین طراحی‌ های موجود میان سایر پکیج‌ها که از سال 2005 وارد بازار لوازم‌خانگی شد پکیج چگالی می باشد . در پکیج های چگالی به دلیل طراحی ‌های پیشرفته در سیستم احتراق ، مقدار مونواکسید کربن و نیتروژن اکسید بسیار پایین است . این مورد سبب شده که این پکیج ‌ها به انتخابی سازگار با محیط تبدیل شوند .

تفاوت پکیج چگالی با معمولی ، در ادامه تفاوت پکیج چگالی با معمولی ، پکیج های چگالشی دارای 2 مبدل حرارتی داخلی می باشند تا از هدر رفتن حرارت اطمینان حاصل شود . به همین علت پکیج به کار سختی نیاز نداشته و انرژی کمتری صرف می کند . پکیج های چگالشی در مقایسه با پکیج های معمولی ، سوخت و توان کمتری مصرف می‌ کنند .

زمانی که به دنبال خرید و نصب پکیج جدید برای منزل یا محل کار خود هستید ، خرید و استفاده از بهترین نوع پکیج شاید در نگاه اول سخت باشد اما با توجه به استفاده از تکنولوژی چگالش می توان این مورد را راحت تر درک کرد . چنانچه بخواهیم هزینه انرژی مصرفی کمتری با افزایش کارایی وسیله خریداری کنیم ، پکیج های چگالشی بهترین گزینه برای ما خواهند بود .

اگر در مورد انتخاب پکیج مورد نظر شک داشته باشید ، بدانید که در حقیقت ، تمام پکیج های مدرن ، پکیج های چگالشی هستند .

بیشتر بخوانید : ۸ علت مهم چکیدن آب از پکیج

انواع پکیج چگالشی

انواع پکیج چگالشی

به صورت کلی 2 نوع پکیج چگالشی وجود دارد :

پکیج چگالشی معمولی

در مدل پکیج معمولی ، آب درون یک سیلندر گرم می ‌شود . پکیج های معمولی بیشتر برای خانواده‌ های پرجمعیت و ساختمان ‌های با بیش از یک حمام ، کاربرد دارند . پکیج‌ های چگالشی معمولی در مواردی که فشار آب کم است ، بسیار مناسب هستند .

پکیج چگالشی ترکیبی

پکیج‌ های چگالی ترکیبی از به ‌صرفه‌ترین پکیج‌ هایی هستند که برای بیشتر خانه ‌های مسکونی مناسب اند . در پکیج چگالی ترکیبی نسبت به مدل ‌های معمولی به تانکر احتیاجی نداریم زیرا آب به صورت مستقیم در شبکه اصلی گرم می ‌شود .

هنگامی که شیر آب را باز می‌ کنید ، تا زمانی که آن را می ‌بندید آب گرم می‌ ماند . یکی از ویژگی‌ های متمایز این مدل پکیج‌ ها عدم نیاز به مخزن آب است ، این مورد سبب کاهش نگرانی شما بابت نشت آب یا یخ ‌زدگی تانک می ‌شود . همچنین در توجه داشته باشید که این مدل مناسب خانواده ‌ها و فضای‌ های کوچک است . شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با تکنسین های ما در آراد سرماگستر تماس بگیرید.

مزایای پکیج چگالشی چیست ؟

مزایای زیادی در مورد پکیج چگالشی وجود دارد که آنها را به جایگزینی بهتر برای نوع غیر چگالشی مبدل می کند . مهمترین این مزایا عبارتند از :

افزایش بهره وری انرژی

علت اصلی بهتری پکیج چگالشی از مدل های غیر چگالشی این است که حداقل 25٪ بازدهی بیشتر دارد . بازدهی آنها به علت استفاده از گرمای گاز های حاصل از احتراق خروجی از دودکش برای پیش گرم کردن آب سرد ورودی به دیگ و همچنین گرفتن گرمای بیشتر از هوای بیرون به جای داخل اتاق می باشد .

به همین علت ، پکیج چگالشی تا 11٪ گرمای بیشتری نسبت به دیگ های غیر چگالشی جذب می کنند .

در نتیجه با رسیدن به حداکثر بهره وری 99٪ ، این نوع از پکیج ها می توانند تا میزان قابل توجهی موجب کاهش مبلغ قبض های گاز شما و تولید دی اکسید کربن شود ، و خود را به عنوان یک سیستم گرمایشی عالی جایگزین کنند .

مزایای پکیج چگالشی چیست ؟

تولید کربن پایین

در دنیا نصب دیگ چگالشی در ساختمان های جدید و یا در صورت نیاز تعویض آن با دیگ یا پکیج قدیمی از سال 2005 اجباری شده است . پکیج چگالی و دیگ چگالی میزان انتشار کربن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و شما می توانید با نصب این پکیج ها در خانه تا سقف 1200 کیلوگرم کربن در سال کمتر تولید کنید .

خانه ای امن تر برای شما

به علت اینکه پکیج چگالشی کاملاً در برابر حرارت آب بندی شده و هوا را مستقیم از خارج از محوطه ای که در آن قرار دارد می گیرد ، خطر مکش هر چیزی در دیگ وجود ندارد .

همچنین ، در اثر دفع آب کندانس شده از طریق لوله متصل به سیستم درین ، خطر تماس با مواد سمی نیز وجود ندارد . به علاوه ، پکیج چگالشی فضای کمتری را نیز اشغال می کند .

بیشتر بخوانید : علت سرد و گرم شدن آب پکیج

معایب پکیج های چگالشی

علاوه بر داشتن مزایای زیاد ، پکیج های چگالشی هم دارای عیب هایی هستند که مهم ترین آنها عبارتند از :

  • افزایش تعداد مبدل های حرارتی و سایز آن یکی از پیچیدگی های پکیج چگالشی است ، که می تواند نوع متریالی که در ساخت این مبدل های حرارتی از آن استفاده شده هم پیچیده و مهم باشد .
  • پکیج های چگالشی به یک فن برای خروج دود مجهز می باشند .

به این علت که زمانی که دمای دود کاهش می یابد نیروی شناوری که برای خروج دود از آن استفاده می شود هم کاهش پیدا می کند ، در پکیج های معمولی وجود فن امری عادی بوده که جزو مزیت های آن به شمار می رود .

در این نوع پکیج ها جهت خروج آبی که تقطیر شده نیاز به دسترسی به فاضلاب و یک لوله وجود دارد ، به این علت که این آب تقطیر شده خاصیت اسیدی داشته و نباید تماس مستقیم با آن صورت بگیرد .

با توجه این نوع پیچیدگی ها در این نوع پکیج ها تا 50% موجب افزایش هزینه ها در خرید ، نصب ، راه اندازی و سرویس آن خواهد شد.

تفاوت پکیج معمولی با پکیج چگالشی چیست ؟

تفاوت پکیج معمولی با پکیج چگالشی چیست ؟

در پکیج های دیواری معمولی بعد از ورود انرژی به دستگاه مقداری از انرژی به شکل انرژی حرارتی و از راه خروجی دود و گازهای حاصل از احتراق از بین می رود .

ولی در پکیج های چگالشی همزمان با باز شدن یکی از شیرآلات آب گرم مصرفی شعله دستگاه روشن شده و گاز دی اکسید کربن و آب در محفظه احتراق تولید می شود .

دود حاصل از احتراق به وسیله ی دودکش پکیج به محیط خارج از ساختمان و به هوای آزاد انتقال می یابد .

گازهای گلخانه ای می توانند در افزایش آلاینده ها در جو زمین و تغییرات دمایی هوا موثر باشند.

پکیج های چگالشی با هدف استفاده از گرمای درون تبخیر و بخار آب موجود در تولیدات حاصل از احتراق ، طراحی و تولید و به بازار عرضه شده اند .

سخن پایانی

در این مقاله از آراد سرماگستر به بررسی کامل پکیج چگالش پرداختیم و انواع مختلف آن را بررسی کردیم امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده  باشد .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.