دلایل کم شدن پرتاب باد کولرگازی + 7 علت خرابی باد کولرگازی

دلایل کم شدن پرتاب باد کولرگازی + 7 علت خرابی باد کولرگازی
Rate this post

دلایل کم شدن پرتاب باد کولرگازی ، ممکن است بعد از مدتی استفاده از کولرهای گازی متوجه شوید که دستگاه شما مثل قبل کار نمی کند و میزان باد خروجی آن کم شده است. برای همین شما سعی میکنید برای رساندن دمای محیط به اندازه دلخواه خود میزان سرعت و دمای کولرگازی را بیشتر و بیشتر کنید تا هوای خنک تری داشته باشید غافل از اینکه همین کار باعث می شود به دستگاه خود آسیب وارد کنید و وارد کردن فشار زیاد به دستگاه و در نتیجه داغ کردن کمپرسور و افزایش مصرف برق در کولر را به همراه دارید.

 

ما در این مقاله از آرادسرماگستر قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید علت کاهش کم شدن پرتاب کولرگازی خود را شناسایی کنید و سپس اقدام به رفع این مشکل نمایید. می توانید برای حل مشکل با شماره ۰۹۱۲۶۲۶۸۳۵۹ تماس بگیرید.

 

۷ دلیل برای کاهش پرتاب باد کولرهای گازی :

دلایل کم شدن پرتاب باد کولرگازی ، در ابتدا بهتر است به سراغ تنظیمات کنترل دستگاه رفته تا مطمئن شوید که کولرگازی را در دمای مناسب با شدت پرتاب باد مناسب تنظیم کرده اید. حال به بررسی دلایل کاهش پرتاب باد کولرهای گازی می پردازیم.

علت کاهش پرتاب باد کولرگازی

وجود نشتی در لوله های اسپلیت :

بروز نشتی آب در کولرگازی یا گرفتگی لوله های دستگاه یکی از علت های کاهش پرتاب بادکولرگازی می باشد. وظیفه اصلی لوله های کولرگازی انتقال جریان هوای مطبوع به فضای داخلی می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل در لوله ها ، روند انتقال هوا اختلال پیدا میکند. به همین دلیل علی رغم کارکرد دستگاه جریان باد به صورت ضعیف در فضا توزیع می شود.

 

برای تعمیر کولرگازی در تهران می توانید با تکنسین های ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۶۲۶۸۳۵۹ تماس بگیرید.

 

پس برای رفع این مشکل حتما باید با تکنسین های مجرب تماس بگیرید تا مشکل را برای شما برطرف سازند.

 همچنین فن بلوور قطعا مهم ترین قطعه در کولر گازی است که ایجاد خرابی و ایراد در آن موجب کم شدن پرتاب باد کولر گازی خواهد شد. البته ایجاد مشکل در عملکرد فن بلوور علاوه بر اینکه باعث کاهش پرتاب باد اسپلیت می‌شود یکی از دلایل اصلی ایجاد برفک و یخ زدگی در اواپراتور نیز هست، چرا که با توجه به عملکرد ناقص فن سرمای مبرد گرفته نمی شود و در نتیجه این سرما باعث یخ زدگی کویل های اواپراتور خواهد شد.

برای رفع ایراد فن بلوور بدون شک باید با تکنسین های آراد سرماگستر مربوطه تماس بگیرید تا در صورت امکان مشکل را در محل رفع کنند، در غیر این صورت به ناچار یا باید فن تعویض و یا برای تعمیر به مراکز خدماتی منتقل شود.

عدم سرویس به موقع کولرگازی

عدم سرویس به موقع :

دلایل کم شدن پرتاب باد کولرگازی ، انجام سرویس های دوره ای موردی است که نه تنها مانع از بروز مشکل کم شدن پرتاب باد کولرگازی می شود بلکه راندمان و عمر مفید کولرگازی شما را نیز به شدت افزایش می دهد. بهترین زمان برای انجام سرویس دوره ای هر شش ماه یک بار است که البته شما می توانید سالی یکبار نیز این کار را انجام دهید.

کثیفی فیلتر هوا :

کولرگازی تنها همان مقدار هوایی که از طریق فیلتر هوا عبور می کند را به بیرون پرتاب می کند این یعنی در صورت کثیف یا مسدود بودن کولرگازی هوایی عبور کرده از فیلتر هوا کاهش می یابد و بالطبع باد پرتاب شده از کولرگازی نیز کم می شود.

اگر شما در حال استفاده از کولر گازی هستید و از آخرین سرویس خود مدت زیادی می گذرد، قطعا به زودی با مشکل کم شدن پرتاب باد کولر گازی مواجه خواهید شد. چرا که فیلتر هوای کولر گازی در معرض انسداد می باشد، مخصوصا اگه در معرض هوای آشپزخانه و گرد خاک قرار داشته باشد.

دلایل کم شدن پرتاب باد کولرگازی ، تعویض یا تمیز کردن فیلتر کولر گازی مواردی از سرویس کولر گازی است که در صورت پرداختن به آن از بروز مشکلات و خرابی های بزرگتر جلوگیری می کند، لذا استفاده کننده گان کولر گازی باید سالانه حداقل یک یا دوبار نسبت به سرویس کولر گازی خود اقدام نمایند، فیلتر هوای خود را بررسی نمایند، در صورت دیدن خرابی، شکستگی و پارگی، و انسداد آن، فیلتر هوای کولر گازی خود را تعویض نمایند.

یخ زدن کویل ها از علل کم شدن باد کولرگازی :

کولرگازی با عبورهوا از بین لوله ها و کویل های اپراتور ، باعث خنک شدن هوا می شود و فن کولرگازی با چرخش خود این هوا را به جریان می اندازد ، برفک زدن یا یخ زدن لوله ها ممکن است به انسداد مجاری هوا منجر شود که در این صورت به کم شدن پرتاب باد کولرگازی ختم می شود. اکنون دلایل برفک زدن کویل ها را با یکدیگر بررسی می کنیم.

  • کثیف بودن فیلتر هوا و انسداد دریچه
  • گرد و خاک زیاد روی لوله ها
  • وجود نشتی در مبرد

یخ زدن کویل ها از علل کم شدن باد کولرگازی

وجود مشکل در بلوورهای کولرگازی :

بلوور کولر در داخل یونیت داخلی قرار دارد و می توان گفت که اصلی ترین علت کم شدن پرتاب باد کولر می تواند وجود مشکل در این قسمت از کولرگازی یعنی بلوور آن باشد.

وجود برخی مشکلات در بلوور می تواند سبب کاهش پرتاب باد باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود حجم بالایی از جرم و آلودگی در سطح پره های بلوور
  • وجود مشکل در موتور بلوور

برای از بین بردن مشکل در بلوور کولر ابتدا دستگاه را خاموش کنید. سپس موتور بلوور را در داخل یونیت داخلی دستگاه بررسی کنید. در صورت بودن حجم زیادی از جرم و آلودگی بر روی موتور و پره های بلوور می توانید آن را با کمک مسواک و یا برس کوچک تمیز کنید.

بعد از تمیزکردن پره های بلوور دستگاه را دوباره روشن کنید اگر باز هم شدن پرتاب باد کم بود باید از تکنسین ها کمک بگیرید تا بررسی های بیشتری برای رفع مشکل انجام دهند.

معیوب شدن موتور فن :

خرابی موتور فن را می توان دیگر علت کم شدن باد کولرگازی شمرد. الکتروموتور از اجزای حائز اهمیت در یونیت داخلی کولرگازی به شمار می رود. کارکرد بهینه این قطعه چرخش و گردش پره های بلوور فن دستگاه را رقم می زند. در نتیجه این امر هوای مطبوع با قدرت و توان بالا در سرتاسر محیط داخلی انتشار می یابد . بروز هرنوع مشکل در موتور فن کولرگازی کاهش بار سرمایشی و اختلال در عملکرد برودتی سیستم را به دنبال دارد.

معیوب شدن برد الکتریکی :

آخرین علت کم شدن باد کولرگازی با خرابی برد الکترونیکی سیستم مرتبط می باشد. چنانچه پس از بررسی تمام موارد مشکل دستگاه همچنان پا برجا باشد می بایست عیب یابی برد کولرگازی در دستورکار قرار گیرد. شما می توانید برای تعمیر کولرگازی با ما تماس بگیرید.

معیوب بودن برد الکتریکی کولرگازی

پرسش و پاسخ های متداول

دلیل کم و زیاد شدن پرتاب باد کولر گازی چیست؟

به احتمال زیاد میزان سرعت فن کولر گازی را اشتباه تنظیم کرده اید که با تنظیم مجدد دستگاه از روی ریموت کولر گازی قابل رفع است.

علت کاهش پرتاب باد کولر گازی بعد از سرویس و شستشوی اجزای داخلی آن چیست؟

در این حالت میزان روغن کمپرسور افت پیدا کرده است که باید مجدد شارژ شود.

چگونه نشتی و مسدود شدن لوله ها باعث کم شدن پرتاب باد کولرگازی می شود؟

لوله های کولرگازی با وظیفه انتقال هوای خنک به داخل خانه به فعالیت خود ادامه می دهند. در صورت بروز نشتی و انسداد لوله در عملکرد کولرگازی خلل به وجود می آید که موجب کاهش پرتاب باد کولرگازی می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.