راهنمای عیب یابی و تعمیر کولر گازی پنجره ای

راهنمای عیب یابی و تعمیر کولر گازی پنجره ای
5/5 - (11 امتیاز)

عیب یابی کولر گازی پنجره ای ، تعمیر کولرگازی پنجره ای ، برخلاف مدل اسپلیت کولرهای گازی پنجره ای تنها دارای یک پنل می باشند. این وسیله به علت بازدهی بالایی که دارد یک وسیله سرمایشی محبوب به شمار می رود. کولر گازی پنجره ای نمونه ای  کولر گازی‌ به شمار می  رود که در منازل با متراژ کمتر کاربرد دارد .

در مواردی امکان دارد این نوع کولر گازی با مشکلاتی مواجه شوند که می بایست برای آن عیب یابی کولر گازی پنجره ای صورت گیرد  و سپس به تعمیر کولر گازی پنجره ای بپردازید. برای عیب یابی و تعمیر کولر گازی پنجره ای با ما همراه باشید.

شما می توانید برای تعمیر کولرگازی خود با تکنسین های ما در آراد سرما گستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ در تماس باشید.

کولر گازی پنجره ای

همانطور که گفته شد کولر گازی پنجره ای یکی از انواع کولر گازی‌ها شناخته می شود که به شکل کلی از یک یونیت برخوردار است. کولر گازی پنجره ای، با توجه به نامش پشت پنجره نصب شده که نصف آن درون محیط داخلی و نیمه دیگر آن درون محیط خارجی قرار خواهد گرفت. کولر گازی پنجره ای در زبان خارجی Room Air Conditioner نامیده می‌شوند.
ساده ترین نوع سیستم‌های تهویه مطبوع، کولر گازی‌های پنجره ای می‌باشند.

شارژ گاز کولر گازی پنجره ای

شارژ گاز کولرگازی پنجره ای بوده که اغلب کمتر ممکن است شکستگی داشته باشدچرا که  قطعات کولرگازی پنجره ای جوشی است و تا وقتی که ضربه ای به کولر وارد نشود به شارژ گاز نیاز نخواهد داشت. ولی در مواردی به علت تعویض کمپرسور و سائیدگی لوله های کولر پنجره ای به همدیگر و یا نشتی بسیار ریز نیاز به شارژ گاز خواهید داشت که به دوصورت انجام می گیرد.

مورد نخست شارژ گاز کامل دستگاه است. وقتی که شما اقدام به تعویض کمپرسور کولرگازی پنجره ای می کنید و یا کولر پنجره ای نشتی دارد و بعد از رفع نشتی نیاز به شارژ گاز کامل دارید. مورد دوم شارژ گاز تکمیلی کولرگازی پنجره ای می باشد.

برای شارژ گاز تکمیلی کولرگازی پنجره ای به ابزار خاصی نیاز خواهید داشت که این ابزار کمک می کند بدون خالی کردن گاز کولرگازی پنجره ای دستگاه را شارژ گاز کنید.  شارژ گاز کولرگازی پنجره ای اغلب در مراکز تخصصی تعمیر کولرگازی پنجره ای و توسط تعمیرکاران متخصص صورت می گیرد.

 برای تعمیر داکت اسپلیت با ما در تماس باشید.

عیب یابی کولر گازی پنجره ای

عیب یابی کولر گازی پنجره ای

چناچه که  در منزل خود از کولر گازی‌های پنجره ای استفاده می ‌کنید بی شک با برخی مشکلات در آن‌ها مواجه  شده اید که در این بخش قصد داریم عیب یابی کولر گازی پنجره ای را برای شما توضیح دهیم.

روشن نشدن کولر گازی پنجره ای

بیشترین دلیل روشن نشدن کولر گازی پنجره ای به قطع بودن اتصالات برقی مربوط می شود. مثلا ممکن است که شما هواستان نباشد و دوشاخه آن را به برق متصل نکرده باشید و یا اینکه از از اتصال آن مطمئنید می بایست پریز را به کمک فازمتر کنترل کنید.

علت خاموش شدن کولر گازی پنجره ای می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله معیوب بودن اورلود کولرگازی پنجره ای ، تنظیم نبودن ترموستات کولرگازی پنجره ای ، خراب شدن رله استارت ، خراب شدن برد کولرگازی پنجره ای و … تماما می توانند علت خاموش شدن کولرگازی پنجره ای باشند.
در این حالت جهت عیب یابی کولر گازی پنجره ای می بایست اتصالات و سیم کشی‌های داخلی سیستم را بررسی کرده و در صورت قطع بودن آن‌ها را وصل کنید. بالا پریدن فیوز برق از دیگر مشکلات آن بوده که منجر به کار نکردن کولر گازی خواهد شد.
در آخرین مرحله لازم است بدانید که احتمال خرابی قطعات برد اصلی زیاد می باشد و آن‌ها را به کمک یک مولتی متر بررسی می ‌کنید و چنانچه که هر کدام از آن ‌ها با مشکلی روبه رو شد  آن را تعویض ‌کنید.

علت خاموش شدن کولر گازی پنجره ای :

از دلایل خاموش شدن ناگهانی کولرگازی می توان به مشکل در سیم کشی دستگاه و برق ساختمان ، تنظیم نبودن ترموستات کولرگازی پنجره ای ، معیوب بودن اورلود کولرگازی پنجره ای ، خراب شدن رله استارت و خراب شدن برد کولرگازی پنجره ای دانست.

عدم سرویس کردن مستمر ، عدم نگهداری مناسب و استفاده بلند مدت از کولرگازی باعث بروز مشکلاتی در این سیستم ها می شود که ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات در آن پیدا شود.

خنک نکردن محیط توسط کولر گازی پنجره ای

اگر کولر گازی پنجره ای به درستی نتواند محیط را خنک کند جهت عیب یابی کولر گازی پنجره ای می بایست چند قسمت مختلف را بررسی نمایید.
کثیفی فیلترها از مواردیست که منجر به بروز مشکل خنک نکردن محیط خواهد شد که جهت رفع کردن این مشکل لازم است فیلترها را تعویض و یا شستشو نمایید. خرابی کندانسور از دیگر علت‌ های بروز این مشکل شناخته می شود که با بررسی و تعمیر آن می ‌توانید این مشکل را به راحتی رفع نمایید.

روشن خاموش شدن ناگهانی کولر گازی پنجره ای

جهت عیب یابی کولر گازی پنجره ای در این حالت می بایست ترموستات، گاز مبرد و فین‌های کندانسور بررسی گردد.
ترموستات از قطعاتی بوده که وظیفه آن روشن و خاموش کردن کولر گازی در زمانی است که دمای محیط به میزان مورد نظر شما برسد. در برخی مواقع جهت عیب یابی کولر گازی پنجره ای ممکن است که ترموستات خراب شده باشد و دما را به درستی تشخیص ندهد و در زمان نامناسبی به صورت ناگهانی خاموش و یا روشن گردد. اگر قصد دارید که عیب کولر گازی پنجره ای خود یابید برای این شکل لازم است فین‌های کندانسور را بررسی نمایید چرا که ممکن است آشغال درون آن‌ ها گیر کرده باشد و در عملکرد کولر گازی پنجره ای شما اختلال به وجود آورد و به شکل  ناگهانی کولر گازی خاموش شود، برای تعمیر کولر گازی پنجره ای در این حالت لازم است تا آشغال‌ ها را از آن خارج نمایید.

شما می توانید برای تعمیر کولرگازی پنجره ای خود با ما در آراد سرماگستر همراه باشید.

عیب یابی و تعمیر فن کولرگازی پنجره ای

علت یخ زدگی در کولر گازی پنجره ای

برای یخ زدگی کولر گازی پنجره ای اوجه به مواردی ضرورت دارد که تقریبا تشابه زیادی با علت یخزدگی کولر گازی دو تیکه دارند اشاره کنیم.
مثلا یکسره کار کردن کمپرسور منجر به  بروز این مشکل گردد چرا که دمای محیط با کار کردن یکسره آن بالا می رود و موجب به  یخ زدگی  می شود لذا جهت  رفع این مشکل کولر گازی پنجره ای، می بایست به درستی دمای ترموستات را تنظیم نمایید و تعمیر کولر گازی پنجره ای را انجام دهید.

یکی دیگر از دلایل یخزدگی کولر گازی خرابی فن کولر گازی پنجره ای هم می‌باشد. در چنین شرایطی  به واسطه فن هوای سرد به بیرون انتقال نخواهد یافت و موجب یخ زدن کولر گازی پنجره ای خواهد شد. ضمن اینکه در این حالت برای عیب یابی کولر گازی پنجره ای باید شبکه اپراتورها بررسی شود و چرا که ممکن است با مسدود بودن آن‌ها یخزدگی در کولر گازی پنجره ای به وجود آید.

در بالا به علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای پرداخته شد که شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

علت آب نریختن کولر گازی پنجره ای :

آب موجود در سینی زیر کولر گازی پنجره ای در نتیجه رطوبت موجود در محیط داخلی جمع می شود. بنابراین علت آب نریختن کولر گازی پنجره ای می تواند بنا به یکی از دلایل زیر است:

رطوبت موجود در محیط داخلی پایین است، به همین دلیل آب در سینی جمع نمی شود تا تخلیه شود.

مسیر لوله تخلیه کولر گرفته است، در این حالت شاهد آب ریزی از پنل داخلی کولر گازی هستیم.

اگر آب ندادن کولر گازی پنجره ای به دلیل مسدود شدن مسیر لوله تخلیه باشد، به این معنی است که دستگاه نیاز به سرویس دارد تا لوله تخلیه از جرم و رسوبات انباشته شده پاکسازی شود.

شما می توانید سینی زیر کولرگازی پنجره ای و محل تخلیه آب کولر گازی پنجره ای را بررسی نمایید

علت اب دادن کولر گازی پنجره ای :

سینی زیر کولر گازی پنجره ای که به آن ناودان کولر نیز می گویند. رطوبت محیط در این قسمت جمع می شود و سپس به وسیله لوله تخلیه آب یا همان لوله درین از دستگاه خارج می شود. در صورت بسته شدن سینی تخلیه کولرگازی توسط عواملی مانند گرد و خاک ناودانی مسدود می شود و همین موضوع موجب سرریز شدن ناودانی می گردد.

محل تخلیه آب کولر گازی پنجره ای :

همانطور که می دانید روند کار انواع کولر گازی اسپلیت و پنجره ای به این صورت است که گاز مبرد در حال حرکت بر روی کویل های اوپراتور رطوبت محیط را جمع می کند. سپس این مقدار رطوبت به سینی تخلیه و در نهایت به شلنگ تخلیه کولر گازی منتقل می شود، تا به خارج از ساختمان هدایت شود. اگر محل تخلیه آب کولر گازی پنجره ای مسدود باشد دچار مشکلاتی می شود.

سر و صدای زیاد از کولرگازی پنجره ای

سر و صدای زیاد از کولرگازی پنجره ای

ممکن است، کولر گازی به خوبی کار کند و هوای مطلوبی تولید کند، اما با روشن شدن سر و صدای زیادی داشته باشد. علت سر و صدای کولر گازی پنجره ای می‌نواند به دلیل موارد زیر باشد:

کولر گازی به درستی نصب نشده است و تراز نیست.

موتور کولر دارای یک سری لاستیک لرزه گیر است، که هنگام روشن شدن کولر، از ایجاد لرزش و صدا جلوگیری می‌کند؛ گاهی اوقات سر و صدای کولر به دلیل خراب شدن همین لاستیک های لرزه گیر است.

پروانه کولر به بدنه برخورد می‌کند و باعث ایجاد صدا می‌شود.

ممکن است پیچ های مربوط به کمپرسور شل شده باشد.

ممکن است پیچ های اتصال بخش های مختلف کولر شل شده باشد، بهتر از قبل از هر کاری، پیچ و مهره‌ها را چک کنید.

در صورتی که با مطالعه این قسمت توانایی عیب یابی کولر گازی پنجره ای خود را نداشتید می‌توانید به آموزش عیب یابی کولر گازی مراجعه کرده و به صورت کامل علت‌های آن را بیابید.

شما می توانید برای تعمیر کولرگازی خود با تکنسین های آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ تماس بگیرید.

ارورهای کولرگازی پنجره ای

یکی از موارد پر اهمیت  جهت  عیب یابی و تعمیر کولرگازی پنجره ای ارورهای کولر گازی پنجره ای می ‌باشد. مثلا می ‌توانید با توجه به ارور کولر گازی تشخیص دهید که چه ایراداتی در کولر گازی شما ایجاد شده است .پس از اینکه ارور را مشاهده کردید می‌توانید به دفترچه راهنما مراجعه کرده و علت بروز کد خطا را شناسایی کنید.

اگر  به هر دلیلی دفترچه راهنما در دسترس شما نبود بهترین راه مراجعه به اینترنت است و اما در آخر اگر توانایی شناسایی ارورها ، عیب یابی و تعمیر کولر گازی پنجره ای را ندارید بهتر است که از یک مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر کولر گازی پنجره ای کمک بگیرید.

تعمیر کولرگازی پنجره ای

تعمیر کولرگازی پنجره ای :

تعمیر کولرگازی پنجره ای راحت نمی باشد ولی برای انجام این کار به کارگیری متخصص ضرورت دارد . در صورتی که خود شما قصد انجام این کار را دارید بهتر است که درباره چگونگی عیب یابی و تعمیر کولر گازی پنجره ای مطالعه و یا تجربه کافی داشته باشید.

دلیل تجربه داشتن  این است که به سایر قطعات دستگاه و همچنین خودتان آسیب وارد نشود. تماس با مرکز تخصصی برای تعمیر کولر گازی پنجره ای بهترین کار خواهد بود که می توانید با یک تماس و یا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن از خدمات بی نظیر مجموعه بهره مند شوید.

هزینه عیب یابی و تعمیر کولرگازی پنجره ای

هزینه عیب یابی و تعمیر کولرگازی پنجره ای با توجه به مشکل به وجود آمده در آن مشخص خواهد شد. ضمن اینکه مدل و برند کولر گازی از علت‌های تعیین کننده هزینه عیب یابی و تعمیر  کولر گازی پنجره ای خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.