همه چیز درباره تعمیر کولرگازی ایستاده +‌ بهترین زمان سرویس و تعمیر کولر ایستاده

همه چیز درباره تعمیر کولرگازی ایستاده +‌ بهترین زمان سرویس و تعمیر کولر ایستاده
Rate this post

تعمیر کولرگازی ایستاده یکی از حوزه های تخخصی تعمیرات کولرگازی می باشد که باید به یک تعمیرکار ماهر سپرده شود. سیستم های کولرگازی مبنی بر تبرید است به این نحوه که گاز مبرد با گرفتن گرمای محیط ذوب شده سپس گرما به فضای بیرون خانه انتقال یافته و این گاز توسط اجزای داخلی کولرگازی خنک می شود.

امروزه با توجه به گرمای شدید هوا زندگی کردن بدون سیستم های سرمایشی تقریبا غیر ممکن شده است. افراد با توجه به متراژ ، فضای موجود ، نوع کاربری محیط و … نوع کولر خود را انتخاب می کنند.

کولرهای گازی یکی از انواع سیستم های سرمایشی است که امروزه بین افراد محبوب شده است. یکی از انواع سبک های کولرهای گازی ، کولرگازی ایستاده می باشد.

حال سوالی که پیش می آید این است که فرق این دستگاه با کولرهای دیواری چیست‌؟ مصرف برق آنها چگونه است؟‌و کدام یک به صرفه هستند؟ تعمیر آنها چگونه انجام می شود؟

شما می توانید برای انجام خدمات تعمیرات کولرهای گازی خود با ما در آراد سرماگستر با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸در تماس باشید.

ما در ادامه به این موارد می پردازیم.

کولرگازی ایستاده چیست؟

کولرهای گازی ایستاده نوعی از کولرگازی می باشد که تنها ظاهر آنها با کولرهای دیواری متفاوت است و قابلیت تولید گرما را نیز دارند. ابعاد این کولرهای گازی بزرگتر بوده و فضای بیشتری را اشغال می کنند. ظرفیت و میزان سرما و گرمایی که کولرگازی ایستاده تولید می کنند بسیار بیشتر از یک خانه می باشد.

معمولا ظرفیت این کولرها بین ۳۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ است. این توان بسیار بالا بوده و از این رو معمولا از کولرهای ایستاده برای تالارهای عروسی ، مساجد ، شرکت ها ، فروشگاه ها و محیط های بزرگ استفاده می کنند. البته کولرهای ایستاده کوچکتری نیز وجود دارد که به آنها پرتابل می گویند.

این کولرها به دو شکل اینورتر دار و معمولی تولید می شوند که تفاوت آنها در میزان مصرف انرژی آنهاست که اینورتر ها مصرف کمتری نسبت به معمولی ها دارند.

کولرگازی ایستاده چیست؟

بیشتر بخوانید : تفاوت کولرگازی معمولی و اینورتردار

مشکلات کولرگازی ایستاده :

کولر ایستاده مانند هر نوع کولرگازی دیگری دارای مشکلاتی می باشد که تعمیرکاران این حوزه با آن آشنایی دارند.از جمله مشکلات رایج کولرگازی ایستاده می توان به :

  • نشت گاز کولرگازی ایستاده
  • کثیف شدن فیلترهای کولر ایستاده
  • خرابی حسگر ترموستات کولر ایستاده
  • روشن نشدن کولرگازی
  • کمبود گاز مبرد در کولرگازی ایستاده
  • خنک نکردن کولرگازی
  • پرتاب کردن باد گرم کولرگازی ایستاده
  • نچرخیدن فن کولرگازی

شباهت ها و تفاوت های کولرهای گازی ایستاده و دیواری :

کولرهای گازی ایستاده و دیواری هر دو دارای دو بخش یونیت داخلی و خارجی می باشند و سیستم کارکرد و عملکرد یکسانی دارند و نیز کمپرسور آنها نیز یکسان است. اما تفاوتی که این دو با یکدیگر دارند ابعاد آن و همچنین ظرفیت کولرهای گازی استاده و دیواری می باشد. به همین دلیل چون کولرهای گازی ایستاده دارای ظرفیت بیشتری هستند برای محیط های بزرگ تر استفاده می شوند.

اجزای تشکیل دهنده کولر گازی ایستاده چیست؟

قطعا برای تعمیر و سرویس اسپلیت ایستاده، لازم است که با تمام بخش‌ها و اجزای این دستگاه آشنا باشید. همانطور که گفتیم، کولر گازی ایستاده هم، از دو بخش پنل داخلی و پنل خارجی تشکیل شده است.

  • پنل داخلی کولر گازی ایستاده: وظیفه دریافت گرما از محیط و تبدیل آن به هوای خنک را دارد و در فضای داخلی ساختمان نصب می‌شود.
  • پنل خارجی اسپیلت ایستاده: این بخش از دستگاه که در فضای باز نصب می‌شود، در واقع طی فرآیندی، گرمای گرفته شده را به فضای بیرون انتقال می دهد.

اما اگر بخواهیم به صورت کلی با اجرای تشکیل دهنده کولر گازی ایستاده آشنا شویم. باید یگوییم که اجزای تشکیل دهنده آن به دو دسته قطعات مکانیکی و قطعات الکتریکی تقسیم می‌شوند، آشنایی با این قطعات به شما در سرویس و تعمیر کولر گازی ایستاده کمک زیادی می‌کند.

اجزای تشکیل دهنده کولر گازی ایستاده چیست؟

مشکلات رایج کولرگازی ایستاده :

خنک نکردن ، کاهش گرمادهی نشت آب ، بروز صداهای غیرعادی ، کار نکردن ، عدم تطابق سرمای دستگاه با تنظیمات انجام شده ، از کار افتادن ترموستات ، کاهش سرما ، روشن نشدن ، باد گرم در کولرگازی ، باد سرد در حالت گرمایش ، نشتی گاز یا آب ، خاموش شدن ناگهانی و مواردی از این موارد می باشد.

در هر یک از موارد بالا یکی از قطعات دچار آسیب دیدگی شده است و باید در اسرع وقت ، ترمیم یا تعویض گردد. بهتر است در صورت مشاهده هر یک از مشکلات ذکر شده می توانید با آراد سرماگستر تماس بگیرید.

اهمیت سرویس و تعمیر کولر ایستاده :

کولرگازی ایستاده نیز همانند دیگر دستگاه های سرمایشی ، نیاز به سرویس و تعمیر داشته و می بایست به صورت دوره ای این کار انجام شود تا طول عمر مفید دستگاه کوتاه نشود به طور معمول این سرویس ها قبل از شورع فصل گرما انجام می شود و صورت سالانه خواهد بود.

سرویس کولرگازی ایستاده :

کولر ایستاده یکی از انواع کولرگازی مورد استفاده در فضای باز می باشد که دارای عملکرد قوی و قدرتمندی است و قادر به تامین هوای خنک و تهویه مناسب در فضاهای با ظرفیت بالا می باشد.

این دستگاه با استفاده از فناوری گازی ، هوای گرم محیط را جذب و آن را تبدیل به هوای خنک می کند. شما می توانید برای درخواست تعمیر و سرویس کولرگازی ایستاده با تکنسین های ما در ارتباط باشید.

اهمیت سرویس و تعمیر کولر ایستاده

عیب یابی کولرگازی ایستاده :

قبل از آنکه بخواهیم تعمیر کولرگازی ایستاده را آغاز کنیم باید دستگاه را عیب یابی کرد. به همین علت بخش های مکانیکی و الکتریکی دستگاه چک می شوند تا تکنسین ، ایراد و آسیب قطعات مختلف را به درستی شناسایی کند. همچنین می توان با توجه به ارور ها و کدهای خطای کولرگازی هم این دستگاه را عیب یابی کرد.

ارورهای کولرهای گازی راهنمای بسیار خوبی برای عیب یابی سریع آن ها می باشد.

شستشوی کولرگازی ایستاده :

شستشوی کولر ایستاده یک فرآیند مهم برای حفظ عملکرد بهینه و بهداشتی کولرگازی می باشد. برای شروع قبل از هر کاری کابل برق کولر را از منبع جدا کنید.

سرویس کولر ایستاده اینورتر :

سرویس کولرگازی ایستاده اینورتر یکی از سرویس های پیشرفته و مهم برای تهویه هوای فضاهای بزرگ می باشد. کولرهای اینورتر با استفاده از فناوری های پیشرفته اینورتر توانایی تنظیم مستمر دما و سرعت فن را دارند.

سرویس کولرگازی ایستاده اینورتر علاوه بر خنک کردن موثر فضاهای بزرگ ، به دلیل عملکرد پیشرفته و صرفه جویی در مصرف انرژی ، به اقتصادی بودن و حفظ محیط زیست نیز می تواند کمک کند.

چه زمانی نیاز به تعمیر کولر گازی ایستاده می‌باشد؟

زمانی که شما به تعمیرات کولر گازی ایستاده نیاز پیدا می‌کنید، قطعا از قبل شاهد علائم و نشانه هایی بوده اید، که شاید کمتر به آنها توجه کرده باشید. کولر گازی ایستاده هم مانند سایر وسایل برقی، ناگهان دچار مشکل نمی‌شود و از قبل، علائمی را از خود نشان می‌دهد.

در ادامه بعضی از این نشانه‌ها و مشکلات را شرح داده ایم، تا در صورت روبرو شدن با آنها، بهتر بتوانید از خدمات تعمیر و سرویس کولر اسپیلت ایستاده استفاده کنید.

  • کولر گازی ایستاده روشن نمی‌شود.
  • شدت باد کولر گازی ایستاده کم است.
  • خاموش و روشن شدن دستگاه
  • با اینکه اسپیلت روشن است، اما باد گرم می زند
  • شنیدن صداهای غیر طبیعی از اسپیلت ایستاده
  • یخ زدن و برفک لوله های کولر گازی
  • پیچیدن بوی نامطبوع در فضای داخلی

تعمیر کولرگازی ایستاده به دلیل روشن نشدن :

هنگامی که کولرگازی روشن نمی شود قبل از تماس با متخصصین حتما موارد زیر را چک کنید:

  • فیوز برق را چک کنید ممکن است فیوز پریده باشد
  • دوشاخه برق که کولرگازی را در آن میزنید بررسی کنید و مطمئن شوید که برق دارد
  • ممکن است تنظیمات ترموستات کولرگازی دچار مشکل شده باشد .

اگر پس از بررسی ها باز هم کولر روشن نشد با تکنسین های ما در آراد سرماگستر تماس بگیرید.

کولرگازی ایستاده صدای زیادی می دهد:

از مهم ترین علت های صدای زیاد کولرگازی می توان به موارد زیر اشاره کرد که در صورت وجود باید اقدام به تعمیر و سرویس کولرگازی کنید:

  • عدم سرویس کولر گازی ایستاده به صورت دوره ای و به موقع
  • تراز نبودن پنل خارجی اسپیلت ایستاده، که هنگام نصب کولرگازی باید به این کورد توجه شود.
  • قاپ پنل داخلی اسپبلت به درستی وصل نشده است.
  • عدم روغن کاری قطعات
  • گیر کردن جسم خارجی در کندانسور کولر
  • باز شدن و شل شدن پیچ ها و اتصالات درون پنل داخلی و خارجی کولر گازی ایستاده.

بوی نامطبوع از کولرهای گازی

بوی نامطبوع از کولرگازی ایستاده :

ممکن است که هنگام روشن شدن کولرگازی ایستاده متوجه بوی نامطبوع در فضا باشید. یکی از اصلی ترین دلایل آن مربوط به کپک و قارچ در کولر می باشد که به دلیل رطوبت زیاد در کولرگازی نشت آب و یا فرسوده شدن فیلترها به وجود می آید.

همچنین می توان به سوختن فن ، بیش از حد گرم شدن موتور کولر و همچنین داغ و آب شدن قطعات پلاستیکی در اثر مشکلات داخلی اشاره کرد که در صورت وجود این مشکلات باید حتما برای رفع آن اقدام نمایید.

کولرهای گازی ایستاده ممکن است مشکلات دیگری از قبیل کثیفی فیلتر هوا ، سرازیر شدن آب از کولر ، برفک گرفتن لوله ها ، لرزش کولر یا صدای غیر طبیعی ، خاموش روشن شدن دستگاه ، کار نکردن فن بیرونی یا کندانسور ، کار نکردن فن داخلی کولرگازی ایستاده و …نیز داشته باشند.

شما می توانید برای تعمیر و سرویس کولرگازی ایستاده خود با تکنسین های ما با شماره ۰۹۱۲۴۱۷۰۳۷۸ آراد سرماگستر در تماس باشید.

چه خدماتی در سرویس کولر گازی ایستاده ارائه می‌شود؟

همانطور که گفتیم سرویس کولر گازی ایستاده باید حتما به صورت دوره ای و قبل از استفاده از آن انجام شود. در واقع  این کار به بهبود عملکرد، افزایش راندمان و بیشتر شدن قدرت خنک کنندگی اسپیلت کمک زیادی می‌کند. در سرویس کولر اسپیلت ایستاده، خدمات مختلفی، توسط متخصصین ارائه می‌شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • بررسی و تمیز کردن فیلترها و تعویض آنها در صورت نیاز
  • روغن کاری کردن قطعات داخلی
  • بررسی برد کولر گازی ایستاده و مطمئن شدن از سالم بودن تمامی قطعات برد.
  • شستن پنل داخلی کولر گازی و همچنین پنل خارجی آن.
  • شارژ گاز کولر گازی ایستاده
  • بررسی تمامی قطعات و اقدام به تعمیر و تعویض هر کدام در صورت نیاز

بهترین زمان برای تعمیر و سرویس اسپلیت ایستاده؟

آز آنجایی که از کولر های اسپلیت هم برای سرمایش و هم برای گرمایش استفاده می‌شود، بهتر است دو بار در سال، سرویس کولر گازی ایستاده را انجام دهید، یک بار قبل از شروع فصل گرما، که بهترین زمان آن اردیبهشت ماه است و دیگری با شروع فصل پاییز انجام شود.

برای تعمیر کولر گازی ایستاده، هیچ زمان مشخصی وجود ندارد. شما باید با مشاهده کوچکترین نشانه و علائم، کولر را خاموش کنید و در کوتاهترین زمان، از یک متخصص تعمیرات کولرگازی ،  برای عیب یابی و تعمیر آن کمک بگیرید.

تعمیر کولرگازی ایستاده در محل

تعمیر کولرگازی در محل

موردی که در ارتباط با کولرهای گازی ایستاده مطرح می باشد وزن بالای این دستگاه و ابعاد آن است. این ویژگی موجب شده که جابجایی محصول مورد بحث با مشکلات بسیاری همراه باشد. از این رو امکان تعمیر تعمیر کولرهای گازی ایستاده در محل فراهم شده است. این موضوع باعث راحتی کاربران و حذف دردسرهای جابجایی و حمل کولرهای گازی می شود.

خدمات تخصصی تعمیر کولرگازی ایستاده :

تعمیر کولرگازی ایستاده یکی از بخش های خدمات تعمیر آراد می باشد. شما می توانید با شروع فصل گرما تعمیر کولرگازی ایستاده خود را به ما بسپارید . اگر کولرگازی شما با اتمام یا نشت گاز مواجه شد مطمئن باشید گزینه ای بهتر از واحد تخصصی تعمیر کولرگازی نخواهید یافت.

سخن پایانی :

تعمیر کولرگازی ایستاده در آراد سرماگستر به خوبی انجام می شود. این واحد با بهره وری از جدیدترین دستگاه های تعمیراتی با بهترین کیفیت سرویس کولرهای شما را انجام می دهد. همچنین در مجموعه ما جلب رضایت مشتری ، تضمین کیفیت و هزینه کمتر نسبت به سایر همکاران این مجموعه را متمایز کرده است. شما می توانید برای مشاوره و درخواست سرویس با ما در تماس باشید.

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.