اشتباهات رایج در هنگام نصب کولرگازی + ذکر ۷ مورد

اشتباهات رایج در هنگام نصب کولرگازی + ذکر ۷ مورد
5/5 - (7 امتیاز)

اشتباهات رایج در نصب کولرگازی موجب میشود که سیستم سرمایشی شما عملکرد صحیح نداشته باشد و در نتیجه نتوانید هوای خنک و چوبی را که نیاز دارید توسط کولر تامین کنیم در صورتی که ساختمان شما مجهز به یک سیستم سرمایشی باشد که به خوبی کار میکند.

در طول فصل های گرم سال با مشکل مواجه نخواهید شد و خواهید توانست محیط مناسبی را برای کارگر زندگی فراهم کنیم یکی از نکات مهم بر روی عملکرد کولر گازی نحوه نصب صحیح آن است برخلاف بیشتر کولرهای آبی که نحوه نصب به آسانی دارند نصب کولرهای گازی توسط افراد متخصص و حرفه ای که دارای تجربه و سابقه این کار هستند باید انجام گیرد .

 

اگر شما قصد تعمیر کولر گازی خود را دارید بهتر است از کارشناسان ما در آراد سرما گستر کمک بخواهید و با شماره ۰۹۱۲۶۲۶۸۳۵۹ تماس بگیرید. کارشناسان ما با سابقه فراوان تضمین بهترین خدمت رسانی را به شما می دهند.

 

پیشنهاد می شود از خرید کولر گازی حتماً با یک فرد آشنا در کولرهای گازی و نحوه نصب آنها مشورت کنید

این کار باعث می‌شود تا بتوانید با توجه به شرایط ساختمان و نیازهای سرمایشی خود کولری مناسب با فضای خود انتخاب کنید کمترین میزان مصرف انرژی را دارد و در نتیجه بیشترین بازده سرمایشی را برای شما به ارمغان می آورد این نکته را در نظر بگیرید اشتباهات نصب کولر گازی علاوه بر کاهش بازده سرمایشی آن موجب افزایش هزینه سرمایش شما نیز خواهد شد.

نحوه کار کولر گازی

اشتباهات رایج در نصب کولرگازی ، کولرهای گازی دو پنل دارند پنل داخلی که باد خنک تولید می کند و پنل بیرونی که بیرون از منزل یا روی پشت بام نصب می شود قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم که کولر گازی برخلاف کولر های آبی و هوایی را از خارج خانه به داخل آن وارد نمی کند

برای کار کولر گازی به این صورت است که پنل داخلی کولر گازی به وسیله یک فرستیم و دو لوله مسی به پنل بیرونی متصل میشود درونی لوله های گازی به نام مبرد وجود دارد که غیر آتش زا و به شدت خنک است و خنک است که اگر با دست تماس پیدا کند آن را میسوزاند

درون پنل داخلی کولر گازی یک شبکه فلزی وجود دارد که به دلیل ماده به شدت خنک درون آن بسیار خنک است یونیت داخلی یک فنی نیز دارد که هوای خانه را به داخل دستگاه می کشد و آن را با شدت زیاد به این شبکه فلزی خوراک می کند این روند باعث کاهش دمای هوا می شود و آنقدر این کاهش دما اتفاق می‌افتد که فردا کاملا خنک شود

حال که با نحوه کار کولر گازی آشنا شدی بهتر است به سراغ اشتباهات رایج در نصب کولر گازی برویم.

محل مناسب برای نصب کولرگازی

آشنایی با مهمترین اشتباهات نصب کولر گازی

بهتر است برای جلوگیری از اشتباهات نصب کولر گازی این کار را به دست یک فرد با تجربه و خبره بسپارید نصب کولر گازی توسط یک فرد متخصص باعث میشود که از اشتباهات نصب کولر گازی جلوگیری شود و همچنین مصرف مصرف انرژی شما به حداقل می رسد اشتباهات رایج در نصب کولرگازی ممکن است بعدها منجر به خرابی کولر گازی شما نیز شود و همچنین به سیستم سرمایشی شما آسیب برساند که مجبور شود که مجبور شوید کولر گازی خود را تعمیر یا تعویض کنید.

۱. انتخاب جایگاه مناسب نصب کولر

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام نصب کولر گازی باید به آن توجه کنید پیدا کردن جایگاه مناسب برای نصب کولر است همانطور که میدانید بیشتر کولر های گازی دارای یونیت می باشند یونیت داخلی در داخل ساختمان است می شود در حالی که یونیت خارجی که کمپرسور دستگاه در آن قرار دارد در خارج از محیط داخلی ساختمان نصب می گردد در نتیجه باید دقت کنید که هر کدام از یونیت ها در مکانی مناسب نصب شوند.

اشتباه در انتخاب سایز کولرگازی

۲.اشتباه در انتخاب سایز کولر گازی

اشتباهات رایج در نصب کولرگازی ، این نکته بسیار مهم است که شما کولر گازی انتخابی خود را بر اساس ابعاد و فضای مورد نیاز خود را انتخاب کنید البته منظور از سایز کولر گازی ابعاد آن نیست بلکه ظرفیت سرمایشی آن است اگر فضای خیلی بزرگی داری و کولر گازی با سایز کوچک خریداری کنید دستگاه به تمام وقت کار کند تا دمای هوا را کاهش دهد در صورتی که می دانید.

کار کردن زیاد کولر گازی باعث تحلیل رفتن سریع و کوتاه شدن عمر می شود از سوی دیگر استفاده از کولر گاز داری ظرفیت سرمایشی بالا برای یک فضای کوچک سبب می شود که دستگاه مدام خاموش و روشن شده و به مرور زمان فرسوده شود برای خرید کولر گازی حتماً به فضایی که قرار است در آن نصب گردد توجه کنید.

۳.بیش از اندازه پایین آوردن دما

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصور می‌کنند پایین آوردن دما باعث خنک تر شدن فضا می شود این اشتباه به دلیل عدم اطلاع از شیوه کارکرد کولر گازی است کولر های گازی به طور کلی تنها در یک صورت مشخص کار می کند پایین آوردن بیش از حد درجه کولر گازی تنها باعث میشود دستگاه طولانی در کار کند و زودتر فرسوده شود.

نصب یونیت خارجی کولر گازی در جایگاه مناسب خارجی در کولر گازی باید در جایگاه مناسبی نصب شود این دکترا بدانید که یونیت های داخلی و خارجی کولرهای گازی باید در مکانی نصب شوند که دور از تابش نور مستقیم خورشید باشد پس در این مورد پلیت خارجی که خارج از ساختمان انجام می گیرد بسیار اهمیت دارد نصب یونیت خارجی کولر گازی در قسمتی از ساختمان که تابش مستقیم آفتاب دارد موجب داغ شدن بیش از اندازه یونیت میشود و عملکرد سیستم سرمایشی را با مشکل مواجه میکند. یونیت خارجی کولر گازی را در محلی که در سایه قرار دارد نصب کنید تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری به عمل بیاورد.

روشن گذاشتن کولر گازی وقتی کسی در خانه نیست کار درستی نیست پس بهتر است که کولرگازی خاموش باشد. توجه داشته باشید در طول روز که همه افراد در محل کار یا مدرسه هستند زمان مناسبی است که در هزینه ها صرفه جویی کنید.

۴.باز گذاشتن پنجره ها

گرمای زیادی از پنجره وارد فضای خانه می شود به خصوص اگر پنجره ها باز باشند در طول ساعات روز حتماً پنجره ها را ببندید و پرده ها را بکشید می توانید عصر که هوا خنک شد یکی دو پنجره را باز کنید تا هوای طبیعی و تازه هم وارد فضای خانه شود.

چرا کولرگازی خنک نمیکند

چرا کولر گازی  به خوبی خنک نمی کند؟

این روزها به دلیل افزایش هوا و گرما به دلیل فرا رسیدن تابستان بسیار منطقی است که افراد به سمت تعمیر و یا خرید کولر گازی جدید میرود آیا برای شما هم اتفاق افتاده است که کولر گازی را روشن کرده و متوجه شوید که هوا را خنک نمی کند ما در اینجا به شما  برخی از دلایل خنک نکردن کولرگازی را شرح می دهیم

۱.گرمای بیش از حد هوا :

در صورتی که نور خورشید بر ترموستات کولرگازی بتابد، گرمای زیاد می تواند سبب کار کردن بیش از حد دستگاه شده، مشکلاتی ایجاد کند. توصیه می شود که در روزهای گرم پرده ها را بکشید تا از شدت گرمای خانه کاسته شود.

۲.عدم سرویس به موقع کولرگازی :

شما شاید کولرگازی خود را تمیز نگه داشته باشید اما طی یک زمان بندی مشخص باید از یک فرد متخصص بخواهید که دستگاه را بررسی کند. تکنسین های باتجربه می توانند همه قسمت های دستگاه را به خوبی بررسی کنند و قبل از آنکه دیر شود مشکلات احتمالی را ببینند و آنها را برطرف کنند.

۳.کویل ها یخ زده و یا کثیف شده اند:

کویل ها معمولا در طول زمان کثیف می شوند زیرا مرطوب هستند و احتمال تشکیل آلودگی یا کپک روی آنها زیاد می باشد. همچنین ممکن است به دلیل کم بودن مبرد یخ بزنند و دیگر کار نکنند.

۴.مبرد کم شده یا نشتی دارد :

مبر نقش مهمی در عملکرد کولرگازی دارد و کم شدن حجم آن می تواند سبب خنک نکردن دستگاه باشد. علت کم بودن حجم مبرد معمولا وجود یک نشتی است. همچنین این احتمال وجود دارد که در زمان نصب دستگاه گاز به میزان کافی شارژ نشده باشد.

سخن آخر

در این مقاله به اشتباهات رایج در نصب کولرگازی پرداختیم. در آخر باید بگوییم که استفاده صحیح و درست از کولرهای خانگی و لوازم منزل تاثیر زیادی در کارکرد بهینه آن ها دارد. پس سعی کنید از اشتباهات رایج جلوگیری کنید تا عمر دستگاه شما زیادتر شود.

همچنین شما می توانید برای اطلاع از هزینه تعمیر کولرگازی در تهران و همچنین هزینه نصب و سرویس کولرگازی با کارشناسان ما در آراد سرما گستر در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.