شارژ ، سرویس و تعمیر داکت اسپیلت

شارژ ، سرویس و تعمیر داکت اسپیلت
Rate this post

تعمیر داکت اسپیلت ، به طور معمول آمدن  فصل تابستان برای افراد زیادی یادآور گرمای آن می باشد بنابراین افراد زیادی جهت خنک شدن از لوازمی چون داکت اسپلیت استفاده می کنند تا از سرمای ان لذت کافی به دست آورند اما لازم است تا به این موضوع توجه کنید که هر یک از لوازم‌  ما بدون در نظر گرفتن برند یا کشور سازنده آن به نگهداری مناسب احتیاج خواهد داشت که این برعهده خود مشتری است.

 

شما می توانید برای تعمیر داکت اسپیلت خود با ما با شماره ۰۹۱۲۶۲۶۸۳۵۹ تماس بگیرید کارشناسان آراد سرما گستر در اسرع وقت به مشکلات داکت اسپیلت شما رسیدگی و آن را برطرف می کنند.

 

سرویس داکت اسپیلت :

در صورتی که هر چند مدت یک ‌بار تعمیر یا سرویس نشوند خراب ‌شده و به تعمیرکار نیاز پیدا می کنند .گاها این مشکل ممکن است شما را در اوج گرمای تابستان از سرمای خود بی ‌نصیب می گذارد و ضمن بر هزینه و پیدا کردن یک تعمیر داکت اسپیلت خوب چند ساعتی حتی چند روزی را در گرما بمانید و هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. پس بهترین راه پیشگیری است یعنی قبل از خراب شدن به سرویس داکت اسپلیت رسیدگی نمایید.

میزان سرمایش و گرمایش ایجاد شده توسط داکت اسپلیت‌ها نسبدر مقایسه با دیگر لوازم  سرمایشی و گرمایشی مناسب‌ تر است ، چرا که به راحتی و در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌ توان سرمایش و گرمایش منزل یا محل کار خود را به بهترین نحو تامین نمود.

تقریبا این دستگاه مانند اسپلیت‌ های معمولی عمل خواهد کرد و می بایست به طور دوره‌ای توسط تعمیرکار داکت اسپلیت سرویس و تعمیر شوند تا در نهایت ایجاد خرابی در آن ها به حداقل رسیده و از تعمیر آن ها جلوگیری گردد.

شارژ و سرویس داکت اسپیلت

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت نمونه ای از سیستم سرمایشی گرمایشی بوده که دارای دو قسمت یونیت داخلی (هوا ساز) و یونیت خارجی (کندانسور) می باشد. از مزیت های داکت اسپلیت ‌ها این بوده که می ‌تواند به تنهایی تهویه هوای محیط یک مجتمع بزرگ را به کمک کانال کشی به تنهایی انجام نماید.

به طورکلی داکت اسپلیت‌ها در دسته بندی مختلفی قرار می گیرند که شما می ‌توانید مطابق با نیاز محیط خود یکی از انواع آن را خریداری کنید.

در حالت سرمایشی عملکرد داکت اسپلیت دقیقا شبیه کولرهای گازی عادی بوده که به وسیله فرایندهایی همچون چگالش و تبرید هوای محیط را خنک خواهد کرد و توسط دمنده‌های پرقدرت این هوای خنک شده را به داخل هدایت خواهد کرد. در حالت گرمایشی این دستگاه همچون شوفاژ کار می کند به این صورت که گرما را در محیط پخش می کند.

در این حالت دستگاه هوای محیط را وارد کانال‌هایی کرده و آن هوا را در مجاورت لوله‌ های مسی آب گرم قرار می دهد و منجر به گرم شدن هوای عبوری خواهد شد. سپس به وسیله دمنده‌های تعبیه شده در دستگاه، این هوا به داخل منزل یا محل کار تزریق می گردد.

این اسپلیت‌ها به شکل  دو تیکه اند  که بخشی از آن در خارج از محیط قرار می گیرند و قسمت دیگر آن در داخل محل مورد نظر که می‌ تواند منزل یا محل کار باشد، قرار داده می شود. لازم است توجه کنبد که فاصله بین دو بخش بیرونی و داخلی در اسپلیت‌های عادی نهایتا می بایست 6 متر باشد، چرا که  در غیر این صورت کارایی دستگاه کاهش می یابد ولی  این مسئله بهبود یافته در داکت اسپلیت ‌ها این فاصله را تا 15 متر آن هم بدون افت کارایی می ‌توان در نظر داشت.

 به طور کلی داکت اسپیلت‌ها از نظر کارایی و بهینه بودن در مصرف انرژی از اسپلیت‌های عادی به مراتب بالاتر هستند  در همه اماکن اداری و مسکونی و به زودی جای خود را باز خواهند کرد.

توجه داشته باشید  که تهیه و استفاده از این داکت اسپلیت ‌ها ضمن بر کاهش هزینه‌ های اولیه نسبت به چیلرهای کوچک و بزرگ برای محیط‌ های اداری و منازل بسیار مقرون‌ به ‌صرفه است  و هزینه‌های مصرف انرژی و هدر رفت آن در بلند مدت به طرز چشمگیری کم می شود.

یکی از مزیت هایی که داکت اسپلیت‌ها دارند، استفاده از هوای برگشتی برای افزایش کارایی دستگاه و مصرف بهینه انرژی به این شکل است. پیشنهاد می ‌شود در زمان رانندگی شیشه اتومبیل را کمی پایین کشیده تا تبادل هوا صورت گیرد.

در خصوص  با داکت اسپلیت‌ها هم همین مسئله وجود دارد . داکت اسپلیت‌ها به محیط هوای مطبوع و خنک را تزریق می کنند و از جهتی به خارج از محیط هوای گرم و کثیف را هدایت خواهند کرد تا به این شکل تبادل هوای مناسبی را در منزل یا محل کار به وجود آید. این موضوع نقش مهمی در سلامت و تندرستی افراد در منزل و محل کار دارد.

بیشتر بخوانید : تفاوت اسپیلت معمولی با اینورتردار

سرویس داکت اسپلیت

داکت اسپلیت‌ها در بازه‌های زمانی مشخص نیز مانند همه وسایل دیگر به سرویس نیاز خواهند داشت. بنابراین سرویس این قبیل دستگاه‌ها توسط یک سرویس کار داکت اسپلیت مجرب منجر به افزایش طول عمر دستگاه و بازدهی بیشتر خواهد شد و از بروز ایراد و خرابی در مدت زمان کم جلوگیری به عمل می آورد.

با وجود آنکه سرویس داکت اسپلیت‌ ها با قطعیت نمی‌ توان گفت که از بروز ایراد و خطا در دستگاه جلوگیری خواهد کرد اما از این مسئله تا حد زیادی جلوگیری می کند و امکان خرابی دستگاه  کاهش می یابد. همچنین چنانچه  داکت اسپلیت  به تعمیر احتیاج داشته باشد، بی شک هزینه اعزام تعمیرکار داکت اسپیلیت و تعمیر آن با توجه به انجام سرویس دوره‌ای انجام می گیرد کاهش خواهد داشت چرا که آسیب وارده به دستگاه به حداقل رسیده‌است.

معمولا سرویس داکت اسپلیت با انجام بررسی و باز کردن روزنه ‌های گرفته شده در کانال ‌های داکت اسپلیت توسط یک سرویس کار داکت اسپلیت با تجربه   انجام می گیرد و بعد از انجام  بررسی لوله ‌های مسی میان هواساز و کندانسور دستگاه برای بررسی عدم وجود نشت در لوله ادامه می یابد و سپس با بررسی کمپرسور و تمیز کردن آن اتمام خواهد یافت.

سرویس کار داکت اسپلیت در این بررسی ، کمپرسور برد اصلی، فن و سایر بخش‌های مربوطه را بررسی و آزمایش می نماید  تا در صورت ایراد، عیب برطرف شود یا در صورت نیاز قطعه مورد نظر تعویض شود. توصیه می گردد  که این سرویس هر 6 ماه یک بار و قبل از استفاده در فصول گرم و سرد سال صورت گیرد  تا دستگاه بهترین کارایی خود را به نمایش بگذارد.

تعمیر داکت اسپیلت

تعمیر داکت اسپلیت

در صورت وجود عیب در دستگاه و عدم توانایی شما در حل مسئله، می بایست این کار را به متخصصان حرفه ‌ای و تعمیر کار داکت اسپیلیت کاربلد داده شود. اغلب بخش‌های هواساز و کندانسور داکت اسپلیت به تعمیر نیاز خواهند داشت که به وسیله  افراد حرفه ‌ای و متخصص این بخش ‌ها به راحتی قابل تعمیر خواهد بود.

کندانسور یا همان یونیت خارجی داکت اسپلیت ‌ها شامل لوله ‌کشی، کمپرسور و … است و همچنین هواساز یا همان یونیت داخلی نیز شامل فن، فیلتر، برد اصلی و …  است که می بایست  تعمیرکار داکت اسپلیت در زمان تعمیر همه آن ها یک به یک آن ها را بررسی و آزمایش کند.

برای سالم ماندن و طول عمر دستگاه داکت اسپلیت تعمیر و نگهداری منظم داکت اسپلیت ضرورت دارد. به خصوص در کشورهای گرم و در برخی نقاط مرطوب مانند ایران . به طور کلی  نگهداری تعمیر داکت اسپیلیت امری حیاتی می باشد . ممکن است عدم توجه به  تعمیر و نگهداری سیستم داکت اسپلیت منجر به خرابی دستگاه گردد .

شستشوی داکت اسپلیت

ممکن است در زمان بهره برداری از داکت اسپیت‌ها متوجه بوی نامطبوعی شوید. جهت رفع آن اغلب می بایست از  فیلتر تعویض یا شستشو استفاده کرد یا در مواردی با  بررسی کندانسور مشاهده نمایید که حیوان کوچکی در داخل آن نمرده باشد. به طور کلی لازم است که هر چند وقت یک بار شستشو توسط سرویس کار داکت اسپلیت صورت گیرد.

باید توجه داشت که قبل از شستشو حتما داکت اسپلیت به برق وصل نباشد و در زمان شستشو نیز دقت شود تا به قطعات دیگر آسیب وارد نشود. البته ما توصیه می‌کنیم که این قبیل کارها را به متخصصان حرفه‌ای بسپارید تا از آسیب رسیدن به دستگاهتان جلوگیری شود.

تمیز کردن کانال هوا و شستشوی داکت اسپلیت تأثیر خیلی بالایی در  کیفیت هوای داخل ساختمان خواهد داشت، تحقیقات حاکی از ان بوده که تمیز کردن اجزای سیستم گرمایش و سرمایش (به عنوان مثال ، کویل های خنک کننده ، فن ها و مبدل های حرارتی) در بهبود کارایی سیستم موثر خواهد بود و در نهایت  عمر مفیدتری  خواهد داشت و در هزینه های نگهداری و مصرف انرژی صرفه جویی می گردد.

با انتقال هوا به داخل خانه ، گرد و غبار ، گرده و مواد حساسیت زا که در مجاری تجمع یافته اند نیز به فضای زندگی انتقال می یابد ، این می تواند علائم آلرژی و آسم را در بین ساکنان خانه افزایش دهد  شستشوی داکت اسپلیت ضمن  بر بهبود عملکرد و راندمان داکت اسپلیت از نظر خنک کردن و همچنین گرمایش به کمتر شدن میزان آلاینده ها در محیط کمک  خواهد کرد.

مزایای شستشوی داکت اسپلیت

  • بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان
  • بالا بردن راندمان داکت اسپلیت
  • کمتر شدن گرد و غبار در محیط
  • نرم و بی صدا کار کردن داکت اسپلیت
  • بالا رفتن قدرت پرتاب باد داکت اسپلیت

آیا داکت اسپیلت احتیاج به سرویس و شارژ گاز دارد؟

بله داکت اسپلیت احتیاج به سرویس و شارژ گاز دوره ای دارد و علت این امر آن است که با سرویس و شستشوی کندانسور و اواپراتور و بلووری فن یونیت داخلی و خارجی هوا به خوبی در جریان خواهد یافت  و منجر به افزایش  راندمان کاری داکت شما و در نهایت سرمای خیلی بیشتر و استراحت بیشتر موتور و کمتر شدن مصرف انرژی می گردد که امری بسیار مفید برای دستگاه داکت اسپلیت خواهد بود. این مجموعه با بکارگیری متد روز تعمیرات و نگهداری داکت اسپلیت با بهترین تکنسینهای ایران آماده ی خدمات رسانی به شما همراهان می باشد.

شارژ گاز داکت اسپلیت

گاها  نبود یا کمبود گاز در داکت اسپلیت‌ها علت عدم کارایی مناسب آن ها است که می بایست آنها را با گاز مناسب این کار توسط یک تعمیرکار داکت اسپیلیت مجرب مجددا شارژ نمود تا کارایی بهتری کسب کند.دو شیر در انتهای پایینی یونیت خارجی وجود دارد ، یکی جهت تامین گاز فشرده از یونیت خارجی به یونیت داخلی و دیگری در جهت دریافت گاز برگشتی از یونیت داخلی.

در ابتدا ، هر دو شیر بسته می باشد. هر دو سوپاپ در حین شارژ گاز ، به آرامی باز می گردد. مبرد به این صورت  در کل سیستم تهویه مطبوع از جمله یونیت داخلی ، خارجی و لوله مبرد پخش می گردد.

انجام این کار به تخصص احتیاج خواهد داشت و می بایست توسط کارکنان ماهر و تعمیر کار داکت اسپلیت زبردست صورت گیرد ، چرا که می بایست  به میزان استانداردی گاز به داخل محفظه تزریق گردد.

در زمان سرویس دوره‌ای تعمیرکاران حرفه‌ای این کار را به بهترین نحو انجام خواهند داد. توجه داشته باشید  که با توجه به اهمیت زیاد میزان مناسب شارژ گاز داکت اسپلیت‌ها، در صورتی که این میزان به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است پنل داکت اسپلیت یخ بزند، باد گرم تولید کند، صدای بد ایجاد کند، کمپرسور به درستی کار نکند و حتی بسوزد و خسارت زیادی را به دستگاه شما وارد کند. بنابراین به خاطر داشته باشید .

حتما از تعمیرکاران در زمان سرویس داکت اسپلیت‌ها بخواهید تا میزان گاز داکت اسپلیت‌های شما را اندازه‌گیری کرده و در صورت نیاز به افزایش گاز اقدامات لازم را به عمل آورند. همچنین استفاده از گازهای اصلی و باکیفیت نیز می‌ تواند در سلامت و کارایی دستگاه نقش مهمی داشته باشد.

 

برندهای مختلف داکت اسپلیت

از داکت اسپلیت‌ها برندهای زیادی در بازار ایران می توان مشاهده و خریداری نمود اما  مهمترین آن ها می ‌تواند را که تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای ما تجربه بالایی در تعمیر و سرویس آن ها دارند را به شما معرفی نمایند  تا متوجه شوید که شرکت ما طیف گسترده‌ای از این برندها را به راحتی تعمیر کرده و در صورت نیاز قطعات مرتبط را در زمان مناسب تهیه و به تعمیرکار داکت اسپلیت تحویل داده تا بتوانند داکت اسپلیت شما را با بالاترین کیفیت تعمیر و به شما تحویل دهند.

برندهای مختلف داکت اسپیلت

مشکلات متداول در تعمیر داکت اسپیلیت 

علت باد سرد زدن داکت اسپلیت و نوسانات باد

1-استاندارد شستشوی قطعات داخلی اسپلیت

اگر به دنبال افزایش راندمان دستگاه خود می باشید، با تغییرات فصل می بایست یونیت‌های داخلی و خارجی داکت اسپلیت را نظافت نمایید. تنها جهت  باز کردن دستگاه و شستشوی قطعات کمی حوصله لازم است تا نتیجه مطلوب شود. فقط در زمان شستشو و نظافت یونیت بیرونی کمی مراقب باشید تا آب وارد موتور دستگاه نشود.

2- کنترل شیرهای آب ورودی و خروجی

یکی دیگر از انواع علت باد گرم داکت اسپلیت باز نبودن شیرهای آب و عدم اتصال به دستگاه می باشد. قبل از روشن کردن اسپلیت، می بایست از بودن شیر آب اطمینان یابید. نکته مهمی که باید در این خصوص اهمیت دارد، هواگیری کردن شیرها قبل از روشن کردن دستگاه می باشد. نوع سیستم گرمایشی سازه یکی دیگر از مواردی است که در این مورد باید به ان توجه شود.

3- عدم تنظیم و تغییر حالت کنترلر دستگاه

تنظیم نبودن کنترلر در بعضی موارد می ‌تواند دلیل باد سرد داکت اسپلیت باشد. در چنین موردی می بایست کنترلر بر روی وضعیت هات تنظیم گردد. با توجه به تمایل مصرف کننده، تنظیم دما اسپلیت می ‌تواند تغییر کند.

داکت اسپلیت سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند.

شل بودن پیچ‌و‌مهره‌ها یکی از علل این امر است که  اغلب  با سفت کردن آن ها این مشکل برطرف می ‌شود. همچنین برخورد فن با سیم یا بخش دیگر نیز می ‌تواند یکی دیگر از علل این مسئله باشد که با کنار کشیدن آن بخش می‌تواند این موضوع را نیز حل کرد.

خروجی هوای داکت اسپلیت یخ می‌زند.

در صورتی که فن خراب باشد، باد سرد تولید شده را به بیرون انتقال نمی دهد و همین امر منجر به آن شده  تا هوای خنک در همان بخش ثابت باقی ‌مانده و منجر به یخ‌زدگی بخش خروجی هوای سرد تولید شده شود. در این صورت می بایست فن را تعمیر یا در صورت نیاز تعویض نمود. اگر این کار توسط شما مقدور نباشد، باید این کار را به متخصصان و تعمیر داکت اسپیلت کاربلد و حرفه‌ای بسپارید تا در اسرع وقت این ایراد را بر طرف کنند.

سوختن کمپرسور داکت اسپلیت: از دیگر مواردی که علت روشن نشدن داکت اسپلیت می‌باشد، سوختن کمپرسور آن است که تعویض آن نیاز به کمک گرفتن از یک فرد متخصص در امر تعمیر داکت اسپیلت است. بهتر است با انجام سرویس های دوره ای از خراب شدن آن جلوگیری کرد، زیرا این قطعه بسیار گران است.

تعمیر داکت اسپلیت به دلیل روشن نشدن

گاهی اوقات، چه در فصل گرم سال و چه در فصل سرما، داکت اسپلیت روشن نمی‌شود. روشن نشدن داکت اسپلیت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد برای عیب یابی و رفع این مشکل لازم است که موارد زیر را بررسی کنید تا علت آن را پیدا کنید.

  • قطع برق: با یک فازمتر قبل از هرچیز، از وصل بودن برق داکت اسپلیت اطمینان خاطر شوید.در صورت سالم بودن برق، به بررسی موارد بعدی تعمیر داکت اسپلیت بپردازید.
  • قطعی سیم داکت اسپیلت: اتصالات بین جهت کلید فن، موتور، ترموستات و همچنین سیم های رابط را بررسی و کنترل نمایید، در صورت خرابی و فرسودگی هر کدام اقدام به تعویض آن ها برای رفع علت روشن نشدن داکت اسپلیت کنید.
  • خرابی کلید اصلی: بعد از برسی قسمت های داخلی داکت اسپلیت، حالا لازم است که کلید اصلی اسپلیت را به کمک یک ولت متر بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  • سوختن موتور داکت اسپلیت: یکی از مهمترین قطعات داکت اسپلیت موتور آن است، که در صورت سوختن و یا نیم سوز شدن آن، داکت اسپلیت به طور کامل از کار می‌افتد و روشن نمی‌شود. در صورت سوختن موتور داکت اسپلیت، باید آن را تعویض کنید ولی نیم سوز شدن آن با تعمیر برطرف می‌شود.

قیمت و هزینه سرویس داکت اسپیلت

قیمت و هزینه تعمیر و سرویس داکت اسپیلت

با توجه به دستمزد و تعویض یا تعمیر قطعه تعمیر لوازم برقی معیوب می ‌تواند متفاوت باشد. بنابراین چنانچه که قطعه‌ای به تعویض نیاز نداشته باشد و تعمیر آن شدنی باشد تتعمیر داکت اسپیلت آن قطعه را تعمیر خواهد کرد  تا هزینه تعمیر به حداقل برسد.

اما در صورتی که  قطعه‌ای به تعویض نیاز داشته باشد، بر روی هزینه کلی تعمیر ضمن بر دستمزد، هزینه قطعه تعویض شده نیز اضافه می شود.  البته جای نگرانی نیست، چون تعمیرکاران حرفه‌ای ما تا آنجا که مقدور باشد از تعویض قطعه خودداری کرده و سعی می ‌کنند تا قطعات معیوب را به بهترین شکل تعمیر کنند.

البته در صورتی که  در موارید نیاز به تعویض قطعات باشد، مجموعه ما این قطعات را در اسرع وقت و با کمترین قیمت بازار تهیه و برای دستگاه شما عزیزان استفاده کنیم تا هزینه‌های تعمیر شما به حداقل برسد .

چنانچه که نیازمند  به سرویس یا تعمیر داکت اسپیلت باشید، بهتر است این کار را به متخصصان و تعمیرکار داکت اسپلیت حرفه‌ای بسپارید، زیرا با توجه به حساس بودن قطعات و اتصالات این دستگاه و عدم آشنایی با آنها ممکن است دستکاری غیرحرفه‌ای آن باعث ایجاد صدمات بیشتر و خسارات جبران ناپذیری گردد.

برای سرویس و تعمیر کولر گازی ، تعمیر آب سرد کن ، تعمیر انواع پکیج و … با شماره ۰۹۱۲۶۲۶۸۳۵۹ تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.